Jaaaaah, de aanhouder wint. Ik was vandaag weer op m'n werk en heb van een collega een
@Antera reciprozaag met metaalzaagbladen meegekregen. Daarna nog kort bij de garage langs die me bemoedigend toesprak en zei dat me dat wel ging lukken
.
Thuis een flinke schroevendraaier tussen de arm en het chassis geslagen en eerst het draadeinde doorgezaagd. Mocht het nodig zijn om dan nog aan de kop vast te houden, dan kon dat. Daarna de kopzijde van de bout op dezelfde manier doorgezaagd.
Arm eruit en in het stukje bout wat nog in de draadbus in het chassis zat een gleufje gezaagd. Dat was echter niet nodig. Inmiddels was het stuk draad wat eerder uitstak en geroest was met al het gedraai zo slecht geworden dat ik het er uit drukte toen ik er een vuistschroevendraaiertje op zette.
Goed, tweede draagarm met bout van de sloop en stabilisatorstang met nieuwe rubbers en oorspronkelijke bouten lekker allemaal met kogellagervet ingevet en gemonteerd.
Nu heeft het zin om de auto te gaan uitlijnen eerst zelf maar eens ongeveer (zie ook
https://www.skodaforum.nl/forum/i/zelf-uitlijnen.38493/#post-874402) en voordat er "verse" 6 mm sloopwieltjes op gaan maar weer eens kijken. Afgelopen jaar heeft slechts 2300 km gereden en de voorbanden waren geheel schuin afgesleten. Niet raar met speling op de fuse en grotere speling aan de chassiszijde aan de andere kant waar men ooit broddelwerk had geleverd.
Nou nog wat verse olie+filter, nieuwe bougies met kabels had ik al gemonteerd.
Buiten de olie was dat € 65 aan materiaal, een hoop gedoe, maar vooral voldoening nu ik het toch uiteindelijk zelf voor elkaar heb gekregen. Toch nog een aardig project. Dan hoef ik toch nog niet worden opgenomen in een inrichting of zo.
De eerste draagarm verving ik in mijn 2000 Passat, dat ging een stuk makkelijker ondanks dat die Passat 8 draagarmen had. Met deze twee erbij staat de teller op 3 draagarmen.