Bochtrijverlichting

Ik heb sinds september een Citigo Tour gekocht en hij bevalt mij prima. Ik heb nu ook bochtrijverlichting laten plaatsen. Deze code zat er niet op maar een vriend van mij had deze in Eindhoven erop laten zetten. Deze heeft een Seat Mii. Ik ben naar de Seat dealer gereden en heb deze code op mijn Skoda laten zetten. Het werkt heel goed en is duidelijk een verbetering voor de bochten.
 
In het Vag-com gedeelte van het forum hadden ze het er ook al over. Ik zou het ook wel willen, maar dan moet ik ivm de kleur mijn mistlampen vervangen.. Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van je mistlampen, wordt die niet heel slecht?

Welkom op het forum trouwens. Het is hier een ongeschreven regel om je even voor te stellen in het meet & greet-gedeelte. :)
 

Antera

Donateur
Het kan allemaal je kan nog wel meer activeren op deze auto. Heb het al vele malen gedaan. Maar je bent meer reclame aan het maken volgens mij :-). Voorstellen mag best
 

Tino

Senior Member
Weet iemand of er in de regio Arnhem ook een bedrijf met Vag-com zit om nu helemaal naar Eindhoven te rijden voor aan te passen is ook niet Top.
Mijn dealer in Arnhem kan het in iedergeval niet ( ps is geen reklame maar minder zoek werk )
 
Is er niet iemand van het forum met een Vag-Com die een keer een meeting wilt houden? ik heb ook wel interesse in het een en ander.. Ook tegen betaling :)
 

Tino

Senior Member
Michel goed voor stel wil ook wel een stukje rijden en gelijk een leuke meeting even in het echt snuffelen aan de auto`s
 
Ik ga even contact opnemen met de forumleiding om toestemming te vragen voor een minimeeting, dan kijk ik daarna even wat ik georganiseerd krijg..;)
 

Antera

Donateur
Ik wil me dan zeker beschikbaar stellen met me software en laptop en me kennis. Dus mocht er interesse zijn dan is alles bespreekbaar. let me now
 

Inge

Lid
Hallo allemaal,

Daar ik nog erg nieuw ben op het forum - heb de meet en greet nog niet gevonden - hier maar even een kort voorstel rondje. Ik ben sinds afgelopen woensdag de blije eigenaar van de Citigo Artic - 5 deurs spring green. De aanleiding voor een andere auto was wat minder - een vrachtwagen die me op de snelweg over het hoofd had gezien en zit adv nog gedeeltelijk met letselklachten thuis.
Maar goed de Citigo - ik ben erg blij met het kleine wagentje die iets kleiner is dan zijn voorganger Opel Corsa. Wat mij betreft lekker pittig en rijd prima op de snelweg. Daar het de Artic, een basic uitvoering, betreft - dat heb je als je nog een paar jaar met je andere auto vooruit denkt te kunnen - wil ik in de loop van de nabije toekomst wel wat aanpassingen laten uitvoeren bijv. dicht dashboardkastje, media console, cruise control, verwarmbare spiegels en mistlampen staan op het verlanglijstje. Als komend jaar winterbanden noodzakelijk zijn wil ik er 15' velgen op laten leggen en de standaard velgen voor winterbanden gaan gebruiken. Morgen komen er zwart-chromen wieldoppen op dan ziet hij er weer wat pittiger uit.. Mochten jullie adviezen hebben voor wat betreft mijn wensen lijstje... dan hoor ik ze graag.
Mijn andere hobbies zijn mijn 2 Siberische katten, koffie, lezen, vrijwilliger voor het RK bij evenementen als ik tijd heb naast mijn Master study Engels. Ik geef les op een middelbare school in Leerdam en rijd vanuit Utrecht iedere dag op en neer.

Wel meteen een vraagje daar ik op het gebied van auto's, dwz de techniek een newby ben, wat houd vag-com in? En indien mogelijk zou ik bochtenverlichting op mijn Artic wel zien zitten. Echter brengt dit de eventuele garantie van de auto niet in gevaar? Dus als er en meeting komt ben ik daar zeker in geïnteresseerd. Ook leuk om mensen in levende lijve te ontmoeten.

Groet,

Inge
 

Cordoba

Forumguru
Inge, welkom hier en veel plezier met de Citigo toegewenst, en natuurlijk een voorspoedig herstel van de gezondheid. Je voorstellen kan in dit gedeelte: http://www.skodaforum.nl/board/f29/

Vagcom is sofware voor een laptop, waarmee je foutcodes van je auto uit kunt lezen en settings veranderen. Bijvoorbeeld bij het openen van de deuren met de afstandsbediening: 1 keer drukken is alleen bestuurdersportier open, 2x drukken binnen 2 seconden is alle deuren open. Dit is een simpel voorbeeld van wat je met Vagcom kunt veranderen. Het heet Vagcom omdat het bedoeld is voor de totale VAG-groep (VW, Audi, Seat en Skoda) en het 'com'-deel komt waarschijnlijk van communicatie. Als je in het speciale VAG-com deel kijkt kun je er meer over lezen: VAG-COM

En uitleg van de betekenis van foutcodes, en hoe te verhelpen en andere info over Vagcom kun je ook vinden op de site van Gerrit Speek: Website van Gerrit Speek
 

Antera

Donateur
Welkom hier. Omtrend de aanpassingen met vagcom/vcds kan je inderdaad wat zaken aan en uit zetten. Ook logfile's maken en storingen uitlezen en resetten.

Ik doe al een paar jaar aanpassingen en dit is geen enkel probleem omtrend garantie. Gen dealer merkt uberhaupt dat het gedaan is en omdat ze niet weten waar de auto precies mee besteld is zal dit ook geen enkel probleem zijn. Veel dealers weten namelijk ook niet dat bepaalde zaken mogelijk zijn. Bocht verlichting kan alleen indien er mistlampen in zitten en verder kan dit nog:

Bochtverlichting
Anti-Carjacking
Tear wiping voorzijde
Bochtverlichting met knipperlicht
Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren
Comfort turn signal aanpassen
Ch activeren
LH niet mogelijk
Parkeerlicht activeren
Seat belt warming off
Verbruiksmeter omzetten naar Km/L
Dakraam Comfort opening:
 

Inge

Lid
Hallo Cordoba,

Dank voor het geven van de meet & greet link - heb er al dankbaar gebruik van gemaakt.

Zal zeker het stuk in vag-com gaan lezen - fijn de korte uitleg - begrijp nu dat het om het elektronische computergestuurde gedeelte van de auto gaat. Ook de website van Gerrit zal ik zeker gaan bekijken. Top!

Groet,

Inge
 

Inge

Lid
Dank.

Goed om te weten dat het voor de garantie niet uitmaakt.

Helaas zal de bochtverlichting dan nog even moeten wachtend aar de mistlampen er voorlopig nog niet op komen. Eerst de media console maar eens laten plaatsen rond de kerst en misschien een extra bedieningsknopje voor het rechter raam naast de 12V adapter in de middenconsole. Als er dan nog wat geld over is het dashboard kastje aanpassen.
De rest (CC, mistlampen ed) komt daarna dan wel weer.

Wat houdt het volgende in:
tear wiping?
Ch activeren?
Comfort turn signal?

Wat moet ik me voorstellen bij anti-carjacking?

Volgens mij zit er op de Artic geen verbruiksmeter - weet iemand dat dat? Of zit die gewoon onder de software verstopt maar is niet geactiveerd?
 
Inge, ik zal je zodadelijk ook even een PM sturen betreffende de eventuele meeting. Ik krijg genoeg reacties dus het gaat er zeker van komen, ik ga volgende week aan het datum-prikken en organiseren.

Ik zal even wat VAG-COM aanpassingen toelichten:

Tear Wiping - wanneer je de ruitensproeier achter gebruikt, gaat de ruitenwisser een aantal keer op en neer. Omdat er vaak toch nog een aantal druppeltjes over de ruit lopen, kan met tear wiping worden geactiveerd dat er na 5 seconden nog één keer wordt gewist. Absoluut een aanrader.

Ch - Coming Home-verlichting

Comfort Turn Signal - Wanneer je de richtingaanwijzer half omzet gaat je knipperlicht 3 keer. Het aantal keren kan hiermee worden gewijzigd.

Anti Carjacking - bij een snelheid boven de 15 km/u gaan je deuren op slot.

Een Arctic heeft standaard inderdaad geen verbruiksmeter. Deze zit in het travel pakket. Ik zie de verbruiksmeter dan ook op mijn Move & Fun-systeem en niet in het display onder de klokken.

Ze schrijft dat je een 'media console' wilt laten plaatsen - wat bedoel je daarmee?
 

Tino

Senior Member
Michel

Leuke lijst staat wel het nodige tussen wat interessant is voor mijn.
Ik kan omdat ik geen dagen meer heb en vaak op zaterdag moet werken niet op zaterdag.
Als er een boel mensen zijn die ook de zondag verkiezen omdat ze zaterdag druk zijn zou dat mooi zijn anders heb ik pech.
Wel goed geregeld zal leuke mini meeting zijn.

Fijne dag,

Tino
 
Bovenaan Onderaan