BMW M2

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 zeker niet. Hij aarzelde bij het onderhandelen. Dan weet je als tegenpartij dat je de overhand hebt.
Feit ook dat ik nog vroeg van om eventueel zelf mijn wagen nog te mogen verkopen, gaf hij de beste voorwaarde aan mij. Laagste overnameprijs was de referentie. Ik als verkoper had dan gezegd, de extra korting die ik toeken, is dan bij de overname. De vorige handelaar deed het ook zo. Als ik nu nog snel de M2 zelf kan verkopen heeft hij 1000€ minder.
Had mij vb ook een contract onder voorbehoud van testrit kunnen laten tekenen. Ook niet voorgesteld.

“Geheim wapen” was zoals verwacht .. not happy en amper warm te krijgen voor de Porker. Verkoper herkende het van bij zijn vrouw :deuk:

Laatst bewerkt:

Thijs4motion

Forumguru
Testrit zal eerder een formaliteit zijn, denk ik. Is een wagen die van Porsche Approved komt. Die mannen verkopen geen wagens met mankementen of in slechte staat. Diegene van vorige week was wel rechtstreeks van Porsche garage aan handelaar verkocht zonder het Porsche approved label. Werd snel duidelijk.

Al een paar leuke mods in gedachten maar later meer over …

op het forum is iemand die heel goed kan wrappen
1646503878324.png

Hopelijk slaag je in de aankoop.

nog geslaagd in de verkoop van de BMW ?

leon-cupra

Forumguru
@Thijs4motion , Jef zal nog even moeten oefenen op design ;)

Verkoop M2 vlot niet echt. Velen schrik van een particuliere aankoop zonder garantie of ze willen kost wat kost het laatste nieuwe dikkere model. 1 potentiële koper maar die stelt keer op keer een bezoek uit. Veel particulieren die ook denken dat ze handelaar zijn en belachelijk lage biedingen doen. Conclusie : voor dat klein beetje minder dat ik in overname krijg, ga ik de wagen gewoon overlaten, tenzij er nu snel nog iemand zou kunnen beslissen maar dat zie ik niet gebeuren. Geduld dat ik niet heb is ook op :D
Tweedehands moet je zelf ook soms sneller kunnen beslissen.

JeSko

Forumguru
Grappig we hebben net zo'n Golf 1 gti in Gulf livery gewrapped, zoiets is trouwens makkelijker dan wat ik met me Superb gedaan heb hoor Leon, dit is voorgesneden en design is gemaakt, dat word "gewoon" plakken dan ;)

JeSko

Forumguru
Ik dacht dat je M2 al weg was, zag laatst een identieke (of zo goed als) bij een franse handelaar te koop staan, ik dacht toen das zeker die van Leon maar toch niet dus.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko doelde dan ook niet op de gulf Livery maar op jouw type van wrap ;)
Wrappen … niets voor mij. Rij niet lang genoeg met mijn wagens om lang genoeg genot te hebben van de uitgave ;)

Een witte M2 met de standaardvelgen en zwart leder is niet echt exclusief é ;)
Was in principe verkocht aan Franse handelaar maar heeft zijn staart ingetrokken … ik en hij toegezegd om daarna helemaal niets meer te laten horen van hem … had al geen goed gevoel bij die handelaar. Nu overgelaten aan de Cayman verkoper.

leon-cupra

Forumguru
Had ook nog wel een tweede Franse handelaar die eigenlijk de M2 wou voor een klant van hen (waren blijkbaar al overeengekomen) maar ze konden de golf van hun klant niet overnemen … uhhh , je bent toch autohandelaar .. je job is auto’s kopen en verkopen :pieker:
Klant moest eerst zijn golf verkopen … daar ga ik ook niet op wachten hoor …

leon-cupra

Forumguru
Tweede geestig jobke komt er nu aan: verzekeringspremie onderhandelen :D:D
Vind dat een plezant werkje. Daarnet paar partijen gemaild, verzekeringsmaatschappij waar we al enige tijd klant zijn ook even verwittigd. Beetje druk op hen gezet met de melding dat ik zowiezo ga vergelijken. Met de M2 ook grondig onderhandeld, heeft mij 400€ bespaard op de premie :D:D

Captain Hook

Forumguru
@Fmoon Dat doe ik al jaren. Ieder jaar, als de jaarlijkse verlenging weer aanstaande is, dan krijg ik meestal een verlengingsvoorstel toegestuurd waarbij ze de korting die ik het vorige jaar kreeg, weglaten.
Meestal was dat een nieuwe-klanten-korting of iets van een welkom-bij-ons-korting, etc.

Dan bel ik ze op en vraag hoe graag ze me willen behouden als klant en als het antwoord is dat ze dat willen (dat zeggen ze altijd wel), dan vraag ik gewoon om diezelfde korting nogmaals.
Tenzij het natuurlijk ergens anders nog goedkoper/nog betere welkomstkorting is... :D

En een jaar later datzelfde riedeltje nog een keer.
Ik bedenk me nu dat eind april m'n autoverzekering weer een verlengmomentje kent.

Tees

Donateur
Krijg jij een welkomstkorting Erik? :shutup:
Ik ben met m'n eenvoudige WA verzekering gewoon naar goedkoopste aanbieder met een redelijk goede beoordeling gegaan, ik vraag me af of daar nog veel marge in zit. Als ik de prijzen zo zie, dan zit er een stuk meer marge in de All Risk verzekeringen, kan me voorstellen dat dat daar wel zo werkt.

Captain Hook

Forumguru
Paar jaar geleden overgestapt van All Risk naar WA+. Dat scheelde al behoorlijk. En toen 2 jaar lang extra 10% korting gekregen via de ANWB. Toen zat ik op ca. 300 euro/jaar voor onze Roomster, compleet met inzittenden verzekering en geen eigen risico.
(80% no-claim korting)
En vorig jaar wilde de ANWB die extra 10% korting niet meer geven. Vervolgens via diverse vergelijkingssites op zoek gegaan naar een andere aanbieder:

Vorig jaar overgestapt naar SNS (die hadden toen een klantenwerfactie i.s.m. volmachtkantoor Nederland). Nu betaal ik voor WA+ met inzittenden verzekering nog maar 252 euro/jaar.

BTW; nu loopt er weer een actie bij promovendum. Die beweren dat ze je huidige autoverzekering met 25% verlagen. Ik ben benieuwd... ;)
Met >25 schadevrije jaren moeten ze maar eens wat meer korting gaan geven. :D

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon waarom zou je niet kunnen onderhandelen in NL? Is toch meer dan 1 verzekeringsmaatschappij in NL? Had al een paar voorstellen gekregen van mijn huidige verzekeraar. Eerst stelde ze premie voor van +/- 1.8000€. Doorgegeven dat ik dergelijke bedragen veel te hoog vond. Is dan beginnen zoeken naar betere voorstellen (nu wel met kilometerbeperking van 7500km) en zit nu aan premie van 1400€. Scheelt al serieus wat.
En gisteren wat mailtjes verstuurd naar andere maatschappijen en als daar een beter voorstel uit komt , zet ik mijn huidige verzekeraar terug onder druk :arghh:
Meeste winsten zitten bij de verzekeringsmaatschappij, het kantoor krijgt een commissie dus ze kunnen de maatschappij ook wel even onder druk zetten. Al mijn verzekeringen zitten bij 1 kantoor, af en toe laat ik ook wel doorschemeren dat ik wel eens zou kunnen vertrekken met heel de boel. Werkt altijd :jaja:

Tees

Donateur
Mijn ervaring is dat in NL dit soort dingen maar heel beperkt onderhandelbaar zijn. Maar mijn verzekeringspremie is dan ook een geweldige €22 per maand (WA met 6 schadevrije jaren), eveneens bij de SNS sinds afgelopen jaar, dat zijn iets andere bedragen dan €1800 :deuk:
Tussenkantoren doe ik sowieso niet aan als het niet perse hoeft, die verdienen er tenslotte ook aan, liever niet uit mijn portemonnee

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Maja , gewone verzekering is voor de Cayman ook maar 350€ per jaar. Overgrote deel is dan ook omnium. Op de gewone verzekering zou de onderhandelingsmarge ook stuk geringer zijn. Maar vergelijken is toch wel de boodschap hoor.

Zit zelf nog een beetje te twijfelen aan Corona direct. Een pure kilometervergoeding is in mijn geval enorm interessant. Premie full omnium is dan ook merkelijk lager, ongeveer 800€ per jaar voor 4000km per jaar. Voorwaarden zijn ook zeker niet slecht , integendeel maar service blijkt niet echt uit te blinken. Contact opnemen zeer moeilijk, dossiers opvolgen moeilijk , bij het minste ongeval premie omhoog en tot zelf contract ontbinden, te pas en onpas prijsverhogingen … lees je uiteraard in reviews, negatieve ervaringen bereiken sneller het net dan positieve maar zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op uren aan de telefoon te hangen voor een simpel vraagje.
Toevallig iemand ervaringen met Corona direct?

Fmoon

Forumguru
Ik zit bij Interpolis all risk met inzittende en alles erop en eraan + wegenwacht in heel Europa €78,- misschien moet ik eens een belletje plegen

leon-cupra

Forumguru
936€ per jaar all risk is toch redelijk goedkoper dan ik betaalde hier in BE voor mijn RS. Ik betaalde rond de 1200€ voor de RS.

Maar idd , met eens rond te bellen kan je wel eens wat geld besparen. Wel opletten met de voorwaarden voor de omnium bij totaal verlies. Goedkopere omniums hebben meestal wel iets mindere dekkingen.

leon-cupra

Forumguru
Eens op Interpolis uitgerekend wat het zou kosten voor de Cayman om hem in Nederland te verzekeren … 81€ per maand all risk … stuk goedkoper dan in BE :banghead:

Bovenaan Onderaan