BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Mmmmmmm … zie nu net dat de manuele gt-silver Cayman uit Wingene 5min geleden verlaagd is in prijs … 1300€ eraf … dat begint perspectieven te bieden :D:D

Fingers crossed dat de deal met de Fransman door gaat of eventueel eens gaan zien of we met de man uit Wingene overeen kunnen komen qua opleg/overname ….
Voordeel van deze Cayman is dat hij op een 15min rijden staat.

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 interieur voor 99% zwart , iets anders komt er zelden in aanbieding. Exterieur: absoluut geen zwart en de voorkeur gaat uit naar GT-silver. Super “ classy” voor een Cayman.

leon-cupra

Forumguru
In gesprek met de handelaar van de manuele Cayman … een achteruitrijcamera monteren of extra korting was mogelijk … hier zitten mogelijkheden in. Heb het gevoel dat hij er niet vlotjes vanaf geraakt. :D

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 je ziet duidelijk dat die wagen samengesteld is vanuit een sportief oog: manuele bak (tegenwoordig wil iedereen pdk), sportieve accenten (black pack met zwarte velgen), sportuitlaat … maar al de luxe van een daily heeft de vorige koper achterwege gelaten. Geen stuurbediening , geen achteruitrijcamera, geen adaptieve ophanging, geen automaat.

Eerlijk gezegd zou het een wagen zijn zoals ik hem ook zou samenstellen maar naar herverkoop geeft dit wel een paar grote nadelen. Bij aankoop van deze Cayman ben ik mij daar wel van bewust en zal ik binnen een paar jaar mss wel eens vloeken.

Maja , gaan eerst zien wat de Franse handelaar van zin is. Morgen zou ik een definitief antwoord hebben. En dan kunnen we eventueel zien voor deze Cayman. Heb wel de raad opgevolgd om niet teveel mijn enthousiasme te tonen, maar net wel genoeg om de verkoper warm te houden :D

sitechris

Donateur
Ik vind de viercilinder in de cayman zeker ook geen showstopper. Ja, een zescilinder klinkt mooier, maar voordeel van de viercilinder is weer meer koppel en minder gewicht in de neus. Daarom heb je nu ook aan de gewone Cayman altijd genoeg en is de S redelijk overbodig. Omdat je al veel koppel/vermogen hebt. Dat was bij vorige generatie anders. Als je dan de 2.7 koos (de instapper), dan had je 'maar' 265 pk en zo goed als geen koppel. Dan kom je in een dergelijke auto net iets tekort. Daar heb je nu in de Cayman geen last van. Sowieso geldt dat de rest van de auto top is. Ik ben het ook met @leon-cupra eens dat de Cayman zeker geen mindere auto is dan de M2.

Ik merk het nu ook met de BMW 330i. Ook geen zescilinder en dan ook nog eens berg minder vermogen, maar ik vind het een prima motor. Ben er buitengewoon content mee. Voor veel liefhebbers rijd ik ook niet in een echte BMW. Nou, daar heb ik vandaag in de Eifel toch echt geen last van gehad ;).

leon-cupra

Forumguru
@sitechris was naast de reden van het design ook een reden om toch niet voor een 981 te gaan. De vermogen-en koppelcurve van de 6 cilinder. Het echte plezier komt pas in het hogere toerentalbereik terwijl dit bij de 718 al veel vroeger aanwezig is. In het dagelijks rijden lijkt het mij dan de 4cilinder veel beter “inzetbaar”. Zal ook wel een slokje minder lusten. Niet dat het een hoofdreden is om voor de 4 cilinder te kiezen.

Vandaag ook nog wat gewerkt aan een reserveplan voor de M2. Zaterdag was er nog iemand geïnteresseerd in de M2 maar omdat alles toen vlug vlug moest gaan , heeft die man afgezien van een bezoekje. Die man terug gecontacteerd, de situatie uitgelegd en nu is hij bereid om zaterdag te komen kijken naar de M2. Dit lijkt mij ook een echte potentiële koper. Even met gesproken en is iemand die ook een pure liefhebbers is. Man gaf ook wel aan dat hij ook nog een andere wagen gaat bezichtigen zaterdag. Dus als die Franse handelaar afzegt, hebben we toch nog een reserveplan.

Zaterdag mss ook eens gaan zien naar die manuele Cayman. Vrouwtje eens meepakken .. mss krijgt ze dan ook wat kriebeltjes van de cayman(whishfull thinking), bij die handelaar de M2 ook aanbieden, wie weet kunnen we daar een leuke deal maken ….

2BE continued :D

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 ervaring leert mij om niet op 1 paard te wedden. Hij meer kansen ik heb, hoe groter de kans dat iets lukt. Als ik continue wacht, verlies ik potentiële kopers. De eerste die tekent en betaalt, zal de nieuwe eigenaar worden maar zolang niemand dat doet , moet ik ervoor zorgen dat mijn kansen op succes zo groot mogelijk blijven.

leon-cupra

Forumguru
Vandaag afspraak gemaakt met de handelaar van de handgeschakelde Cayman. Zaterdag afgesproken.
Elkaar al eens een beetje afgetast wat er mogelijk is … zit potentieel in alhoewel hij in de 1 richting nog een beetje moet stijgen en in de andere richting moet dalen :D
Paar hints gegeven in welke richting hij moet gaan en wees het niet onmiddellijk af .. dus benieuwd waar we zaterdag gaan uitkomen.

Mijn “geheim wapen” gaat zaterdag mee … mijn madam … als de prijs te hoog is , gaat hij onmiddellijk zien wat ze ervan vindt zonder enig woord te zeggen :deuk:

leon-cupra

Forumguru
Mijn partner gaat zowiezo niet met een blij gevoel naar de handelaar. Die ziet een Porsche liever niet op de oprit :arghh:
En is iemand als het haar niet aanstaat , kan je het van kilometers ver zien … dus als de handelaar een te hoge opleg zegt, zal hij het snel zien aan haar :deuk:

LT83

Forumguru
Ik heb de zoektocht even niet kunnen volgen afgelopen week, kan iemand mij misschien een beknopte samenvatting geven van de avonturen??

leon-cupra

Forumguru
@Luuk Thijssen ,
M2 is toegezegd aan een Franse handelaar maar omdat dit een zeer wantrouwig persoon is , zie ik de deal nog stranden. Hou dus nog andere opties open. Zaterdag komt een particulier kijken. Zeker een potentiële koper, maar uiteraard afwachten wat die man nog beslist.

Naar de Porsche toe, vorige zaterdag naar de Cayman gaan zien met het Bordeaux interieur. Topstaat zei de handelaar … verre van. Deel herspoten geweest, bestuurderzetel was precies een zetel na 100.000 ipv na 26000km, en als kers op de taart een volledig kromme velg achteraan. Gaan hem dus niet worden.
Nu zaterdag gaan we zien naar een gt-zilvere Cayman. 23000km, alle leuke opties zoals sportuitlaat, pasm …(samengesteld als pure hobbywagen) EN manueel. Al even elkaar afgetast naar overname M2 en opleg … zit potentieel in.

leon-cupra

Forumguru
Net terug van de handelaar met de zilvere Cayman … mooie, eerlijke wagen. Hier en daar wel een klein krasje (wel nog weg te werken en de handelaar moest hem nog eens goed oppoetsen), bumper beetje steenslag maar vrij normaal voor dergelijke wagen. Meeste handelaren herspuiten deze wel meestal. Nu een herspoten bumper is altijd een punt van discussie, is er dan nog meer herspoten. Mss als het mij op termijn enorm stoort, zelf de bumper laten herspuiten maja .. is dat wel de moeite waard. Interieur echt 26.000km waard. In zeer mooie staat, compleet het tegenovergestelde als de vorige Cayman.

Beetje stuntelige verkoper. Geen pure verkoper. Wist niet zo heel veel van de wagen. Wist zelfs niet hoe hij de achterspoiler moest open klappen. Onderhandelen ook niet zijn sterkste kant. Zoals ook gedacht, zal de verkoop niet zo vlot gegaan zijn zoals hij dacht. Wou wel effectief van de wagen af. Prijs die ik wou betalen uiteindelijk na veel twijfelen bij hem (en na de klassieke truc van “ieder de helft” die niet pakte bij mij) bekomen waarbij dan ook toegezegd. Verkoper was wel zijn handelaarsplaten vergeten en tja .. zonder testrit ga ik uiteraard niet tekenen. Verstond dat en ging de wagen wel voor mij reserveren. Als je dan zijn “buurman” zag die ook autohandelaar is, totaal ander kaliber. Die man was zijn net binnengekomen speeltje aan het opkuisen … Porsche 991 GT3. Verder was de verkoper van de Cayman wel een heel aangename kerel.

Dus maandag terug naar daar , proefrijden en daarna als alles positief is … eindelijk tekenen. :D:D

70848166-BDAF-44EF-AF39-BF8FFF0E2D62.jpeg

38930538-21EF-41D3-8D0B-9C52D54EB885.jpeg 3CFEA88E-745E-4FD0-8CE1-BE42BFA260EC.jpeg 7FB73A15-359E-4CB9-979A-E93E6082DF52.jpeg
:yeah::yeah::yeah::yeah:

leon-cupra

Forumguru
Testrit zal eerder een formaliteit zijn, denk ik. Is een wagen die van Porsche Approved komt. Die mannen verkopen geen wagens met mankementen of in slechte staat. Diegene van vorige week was wel rechtstreeks van Porsche garage aan handelaar verkocht zonder het Porsche approved label. Werd snel duidelijk.

Al een paar leuke mods in gedachten maar later meer over …

Bovenaan Onderaan