BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Sorry maar dat vind ik enorm belachelijke standpunten en dat is dan ook mijn mening daarover ;)

@EdK over meningsverschillen mogen gediscussieerd worden. Wilt niet zeggen omdat het Bram zijn mening is dat ik daar mee akkoord hoef te zijn en niets mag over zeggen.

EdK

Forumguru
@EdK over meningsverschillen mogen gediscussieerd worden. Wilt niet zeggen omdat het Bram zijn mening is dat ik daar mee akkoord hoef te zijn en niets mag over zeggen.
Kerel je mag zoveel zeggen als je wil.
Maar je leest zelf alleen maar wat je wil zoals altijd....
En gaat dan vaak in de verdediging wat nergens op slaat als je goed had gelezen, en dan ga je dat vaak ook nog verdedigen.....
Maar dat geeft niet hoor, maar wou het toch even kwijt en dat mag ik ook zeggen...... :koffie::koffie:

Captain Hook

Forumguru
Heren! Heren! (geen vrouwen?)
Ga zo door, vooral heerlijk door discussiëren over het verheerlijken van jullie fel begeerde stukken blik, ;)oeps sorry, heilige koeien!
Ik vermaak me kostelijk. :yeehaa:

Verbazingwekkend hoe sommigen zo lyrisch kunnen doen over zoiets als een auto. Ik zal daar wel te nuchter voor zijn. :koffie:

leon-cupra

Forumguru
@EdK :sleep::sleep::sleep::sleep::sleep:

Ik zal er maar niet verder op in gaan want dan …. (oeps , vlug verwijderd want ik was mezelf weer aan het verdedigen zonder het bericht te lezen).

:banghead:

Zal jullie dan ook maar besparen van verder nieuws. @Peter-036 , zet er maar een slotje op. M2 is toch verkocht. En als het niet teveel moeite is , verwijder maar het ganse topic.

• Wow
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Gaat ie naar Frankrijk leon? Maar je opent toch wel snel een nieuw topic voor 'De zoektocht naar een Cayman' (of toch een A100 ;))

leon-cupra

Forumguru
@Tees vandaag idd beslist om definitief toe te zeggen aan de Franse handelaar. Die man bevestigde het contractjes ontvangen te hebben. Hopelijk alles snel rond zodat we verder kunnen met de Cayman.
Neen, ik ga geen nieuw topic aanmaken. Een voorsteltopic van de Cayman zal er zeker ook niet volgen. Geen zin in dezelfde discussies.

Tees

Donateur
Ah joh, al die mensen hier lezen niet mee vanwege t leedvermaak of zo, we vinden t gewoon leuk om je zoektocht te volgen.
En ja, je bent een karakter, als je zo saai was als ik, dan zou je geen bijna 1000 reacties in een jaar hebben!

Rosinfield

† In Memoriam
Discussies over dit soort dingen hebben geen zin. Iemand kan weg zijn van Nederlandstalige muziek en een ander niet. Dan zou het bij die vaststelling moeten blijven. Een "discussie" over wat er zo goed is aan die muziek of juist niet, alsof je daarover iets in objectieve zin zou kunnen zeggen of beargumenteren, is zinloos

ertromp

Forumguru
Prestaties of rij eigenschappen is een combi van factoren en de Cayman zal zeker met de prachtige 4 cilinder boxer en het geweldige onderstel een heel andere fun factor leveren dan een M2 of een Golf R etc.
Je moet maar zo denken de oer Porsche had ook een 4 cilinder boxer.
Groot gelijk je keuze en try before you die zeggen ze toch

CharlesTucker

Forumguru
Er is een reden dat er zowel 911's, Cayman's, M2's, Silver Ghost's, X6's (om maar eens een paar uiteenlopende types te noemen) gemaakt en verkocht worden, zowel mensen, zoveel wensen. Iedere auto is een compromis, als je alle aspecten meeweegt, en iedereen weegt die aspecten anders. En dat aantal cyclinders, is denk net een beetje vergelijkbaar met pixels in een camera, het aantal is van minder belang dan wat ze doen, hoe goed ze zijn, welke beleving ze creeren, van die dingen.

Als ik het allemaal goed gelezen heb wil @leon-cupra graag een Porsche, hij heeft een bepaald budget, en daar past een relatief nieuwe Cayman in, of een wat oudere en ervarener 911. Hij heeft ook duidelijk aangegeven leeftijd een belangrijke factor te vinden. Dan is het toch logisch toch dat ie naar een Cayman op zoek is? ik zie daar nergens een tegenstelling in. Als geld geen rol zou spelen zou het waarschijnlijk een 911 worden, maar helaas speelt geld voor de meesten van ons hier op het forum wel een rol.

@leon-cupra, blijf zoeken en hou ons op de hoogte, het leest wel een een beetje weg als een spannend jongensverhaal. Open toch maar een nieuw topic als de M2 weg is, tenzij je echt een probleem hebt met de kritiek (die je helaas ongetwijfeld zult blijven krijgen). Anyway, succes met de verdere zoektocht!

Kanerr

Forumguru
Ik vind het zo jammer dat zoveel mensen zo moeten reageren op Leon zijn keuze. Als hij een 4 cil Porker wilt, dan koopt hij dat toch? Niemand die meebetaald en uberhaupt meerijdt. Zijn geld, zijn keuze.
Ultieme Porsche, dat is ontoereikend. Een 992 GT3 is wel ultiem, maar een 50 jaar oude 911 zal niet ultiem zijn. Maargoed, voor de ander zal dat weer andersom zijn.

Ik snap Leon heel goed, en ja wat is mis met merkgeil zijn? Hier zijn we toch ook voor Skoda ;)

Leven en laten leven, zo simpel kan het zijn...

MarcoO2

Forumguru
Op verzoek van TS gaat dit topic dicht............
Maar tot hedenmiddag (28-02) laat ik 't nog even open voor wie het echt niet kan laten ;)

Laat ik die kans dan gebruiken om @leon-cupra succes te wensen in zijn zoektocht en hem (vooral!) op te roepen die met ons te blijven delen. Stap over de reacties heen die je niet aanstaan (en waarvan ik overigens vrijwel zeker weet dat ze goed bedoeld waren) en laat ons mét jou meegenieten.

leon-cupra

Forumguru
Ga het allemaal wat laten bezinken. We gaan de zoektocht nu even op een lager pitje zetten. Eerst de M2 weg , dat die zorg al voorbij is en dan gaan we terug intensief zoeken. Gisteren in Wingene nog een mooi exemplaar tegen gekomen … GT silver .. sportuitlaat .. EN manueel :D maar iets aan de hogere kant qua prijs .. eerst de M2 weg en dan gaan we zeker eens naar die Cayman en horen waar we kunnen uitkomen.

@Peter-036 laat voorlopig maar open staan .. het werd mij gisteren even te veel (had dan ook nog een migraine aanval gisteren). Als het terug de kant op gaat zoals de voorbije dagen, gaat het topic wel definitief dicht.

Joman

Actief lid
Ik wil je ook aanmoedigen om het topic open te laten en je verhalen hier te schrijven. Ik lees het met veel plezier.
De mensen, die naar mijn mening, jouw keuze (en soms van andere) niet lijken te waarderen daar word ik ook wel een beetje moe van. Dan bedoel ik niet degene die meedenken in je keuze maar de mensen die, voor mijn gevoel, hun mening door drukken en de keuze een ander niet lijken te respecteren.
Ga zo door, ik waardeer het!

leon-cupra

Forumguru
Fijne berichten … bedankt daarvoor :dankje:

Even totaal iets anders, via de Franse handelaar een rapport doorgekregen van de M2. Blijkbaar een site waar je tegen betaling de hele historiek van een wagen ook kan terug vinden maar daarnaast ook vb of de wagen ooit gestolen geweest is , ooit gebruikt als taxi, technisch in orde staat , …
https://www.carvertical.com/be
nu … waterdicht zal dit ook wel niet zijn maar geeft toch al veel meer inzicht in de historiek van een wagen.

Vrees ook dat de deal met de Fransman niet door zal gaan .. die man is enorm wantrouwig. Twijfelt continue aan mijn woord. In dat rapport staat dat de M2 een ongevalletje heeft gehad. Klopt. Wist dit maar is nooit een ernstig ongeval geweest. Begin deze maand op technische controle geweest, blanco gekeurd , geen enkel probleem naar boven gekomen. Dus ik ben er 100% zeker van dat de m2 technisch in orde is maar die handelaar blijft maar wantrouwig zijn …

Hij gaat morgen naar bmw bellen. Heb dat zelf bij de aankoop ook gedaan. Uit heel de historiek was toen niets abnormaal uitgekomen.

To be continued

Bovenaan Onderaan