BMW M2

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 heb je al 100 keer aangegeven dat een oudere wagen niet bij mij past. Dat ligt niet in mijn gevoel, principes …. Hoe je het ook mag noemen. Dat jouw 996 voor jou de perfecte wagen wilt daarom niet zeggen dat dit voor mij de perfecte wagen is. Ik hou gewoon niet van oudere wagens, hoe goed ze dan ook nog mogen zijn. Ik ga mijn eigen gevoel/principes niet opzij zetten omdat jij jouw 996 subliem vindt. Ik weet van mezelf dat voor mij het gevoel bij een 996 niet goed zal zitten. Dan gaat zo een wagen welgeteld 1 maand op de oprit blijven. Een jongere 911 is budgettair niet onmiddellijk in het bereik dus dat is uitgesloten.

Een wagen koop ik ook absoluut niet voor mijn buren. Als ik echt goedkoop de ogen wil uitsteken van mijn buren dan koop ik mij de allergoedkoopste Porsche, voor niet kenners is iedere Porsche megaduur en dan is dat doel ook bereik maar eigenlijk nog nooit een wagen voor de buren gekocht. Ik koop een wagen voor mezelf.

Dat ik niet veel rij, doet absoluut ook geen afbreuk aan het rijplezier. Ik hoef echt geen uren te rijden om te kunnen genieten van een wagen. Van het ritje van mijn werk naar huis ja ik ook enorm genieten. Mijn partner gelooft dit ook niet maar toch is het zo. Zomaar doelloos rondrijden doe ik idd niet maar wanneer de gelegenheid zich voordoet geef ik wel de voorkeur aan een ritje met de M2 dan met de Superb.

Betreft je standpunt over de Cayman , een net-niet Porsche, is het duidelijk dat jouw kennis over de Cayman maar zeer beperkt is.

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield die van gisteren is absoluut niet de eerste de beste. Dat was een wagen die volledig voldeed aan mijn wensenpakket, die qua prijs zelfs hoger lag dan het vooropgestelde budget maar uiteraard wel bereikbaar. Dat de wagen eindelijk niet in de topstaat verkeerde zoals gezegd door de verkoper had ik niet kunnen voorzien.

Die andere wagen is ook een wagen die voldoet aan het eisenpakket maar waarmee een ongevalletje is gebeurd. Is het daardoor plots een slechte wagen en een verkeerde keuze .. denk het niet . Maar voor mijn gevoel zal het wss deze ook niet worden. Puur op gevoel.

Is mijn doelstelling niet realisisch? Absoluut niet. Is zeker realistisch. Zal gewoon beetje tijd vragen om de wagen te vinden die past bij mij.

Ik ben er ook redelijk zeker van moest ik het budget verder optrekken naar 60.000€, dat het mij ook niet de zekerheid biedt van een quasi perfecte wagen te hebben. Meestal iets jonger en minder kilometers maar de staat van de wagen wordt bepaald door de vorige eigenaars en niet zozeer door de kms en de leeftijd.

EdK

Forumguru
Pffffff en zoals elke keer word er weer niet goed gelezen en krijgen we weer van die volledig onzinnige verwijten en verhalen.....
En ja ik weet dat ik dan het maar moet overslaan en niet lezen.........maar dit topic heeft bijna de overhand op het topic.....

En je weet het ...........:shutup::shutup::shutup:

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, dan is je budget wel wat ruimer dan het mijne. Mocht ik dat te besteden hebben, dan zou er meteen iets elektrieks komen. In elk geval veel succes verder met de zoektocht

JeSko

Forumguru
Klopt ik kan als gemiddeld burger natuurlijk niet meespreken over rij ervaring, daar heb ik dan ook niets van gezegd, mij gaat het puur om de motorische capaciteiten en de looks, zoals ik al aangaf, de stap lijkt mij persoonlijk te veel te kosten naargelang de verhoudingen tussen beide auto's.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
EV is voor later, nu nog iets met emotie ;)
Denk niet dat elektrisch per definitie ontbreken van emotie betekent; de instantane versnelling door direct beschikbaar koppel, lijkt me wel kicken. Maar er zijn genoeg goede redenen er nog even mee te wachten als particulier

brepus13

Forumguru
Net zoals jij van mening bent dat ik aannames doe ben ik van mening dat je niet goed leest wat ik zeg. Ik zeg namelijk niet dat een 996 jouw droom auto is.

Laatste poging:
Je geeft enerzijds aan dat je een rijbeleving wil met je Porsche. Tevens heb je geroepen dat een 911 het ultieme is. Dat betekent dus dat een cayman voor JOU niet ultiem is en dus geen eerste keuze. Ik zeg dus niet dat IK het een net niet model vind maar dat zeg je feitelijk zelf. Dat het budget er niet is voor een ultieme 911 snap ik maar daarmee kies je dus voor een cayman op basis van de financiën toch en niet omdat je de cayman liever hebt dan een 911? (Wat ik goed snap als je perse een jonge auto wil hoor)

Als het om rijbeleving gaat heb ik aangegeven dat er vele andere (al dan niet goedkopere) opties zijn. Als leeftijd echter zo belangrijk is dan zul je een compromis moet maken.

Zoals gezegd, succes met de keuzes en zoektocht, we zien vanzelf wel een mooi plaatje verschijnen. Bij deze, het laatste woord is aan jou ;)

Tuner111

Forumguru
M2 verkopen en oude Clio kopen in afwachting van een passende Cayman. Schijnen er meer te doen hier :D
Hela!

op a gemakske he! :mad:

@leon-cupra

Ga gewoon is in een A110/S rijden. merk is niet alles...

Ik heb de cayman s en de A100 Pure & s gereden achter elkaar. En de alpine is een veel speelsere wagen in mijn ogen. En is nog eens goedkoper in tax! Wat toch ook geen onbelangrijks is.

Verder lijkt me een TT RS ook nog een leuke optie.. zeker met de 5cil :D

Ale ik zou toch eens verder kijken dan enkel de caymans. Er is nog zoveel meer leuks als coupé.

De M2 heb ik ook al mogen rijden en is voor me teveel hooligan & patser... ookal is de 6cil wel een leuk blok.

• Haha
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
De 911 is idd de über-Porsche, een icoon, … en moest ik morgen idd de financiële middelen hebben voor een 991 of een 992 , zou het 1 van die twee zijn. Het leven is compromissen maken, is het zoeken naar wat het dichtste aanleunt bij je ultieme droom, …

Ik heb mijn budget, mijn eisen , mijn gevoel, mijn principes en daar past een ouder type 911 niet bij. Als ik mijn criteria toepas , dan kom ik uit op een Cayman. Omdat het geen 911 is , wilt het daarom zeggen dat het voor mij een net-niet Porsche is. Belange niet. Ik informeer mij steeds over een bepaald model, bekijk 100den reviews om te zien of een bepaald model bij mij past, voldoet aan de eisen (op het gebied van rijden en beleving). Wanneer mijn gevoel, eisenpakket … overeenstemt met de info die ik vind .. ga ik verder in het traject en dan ga ik zelf ondervinden of de info effectief klopt met mijn eisenpakket.

Zoals ook al gezegd stond een 981 met de 6 cilinder ook in het lijstje. Hoe meer ik de 981 zag, hoe meer ik er ook van overtuigd was dat het geen 981 ging worden. Wanneer ik een 718 zag, kreeg ik steeds meer kriebeltjes. Dan weet je dat je voor dit model moet gaan. Dat het een 4 cilinder is .. tja … dat is het compromis. Uiteraard was ik enorm benieuwd hoe de 4 cilinder ging klinken en vnl ook het uitlaatgeluid en dat was uiteraard het enige wat nog stokken in de wielen kon steken. Twijfels daaromtrent zijn gisteren volledig weg genomen. Mooie roffel en doordat de motor achter je staat , heb je veel meer geluidsbeleving dan nu met de M2, ondanks de M2 een 6 cilinder. Zal ik de 6 cilinder missen? Neen. Zou het plaatje beter kloppen met een 6 cilinder ? Misschien.

Zag daar gisteren bij het aankomen de Cayman staan aan de ingang van de dealer. Moest ik moeten beschrijven wat ik toen voelde, zouden ze mijn teksten moeten censureren. De manier ook waarop ik het nu allemaal beleef geeft ook aan dat het een juiste keuze is.

Tenslotte, voor 99% van de mensen is een wagen kopen compromissen maken. Iedereen zou graag het topmodel willen met alle opties aangevinkt moesten ze daar de middelen voor hebben. Moest ik geen financiële beperkingen gehad hebben , had het ook geen M2 geweest maar een M8, had de C cabrio ook een C63 geweest, had de RS een echte RS geweest in de zin van een RS6, …. En in dit geval had ik uiteraard veel liever een 992 gehad maar dat laat de financiële middelen niet toe. Maar ben ik daarom teleurgesteld dat het maar een Cayman is? Neen verre van. Dit is hetgeen wat op dit moment het dichtst aanleunt bij die ultieme droom.

leon-cupra

Forumguru
Denk niet dat elektrisch per definitie ontbreken van emotie betekent; de instantane versnelling door direct beschikbaar koppel, lijkt me wel kicken. Maar er zijn genoeg goede redenen er nog even mee te wachten als particulier
Onlangs meegereden met mijn vader zijn Ioniq 5. Enorm verrast over hoe een EV is. De heerlijke stilte, het zoeven over de baan, de onmiddellijke versnelling, … maar is toch totaal anders dan een wagen zoals een Cayman. Aangezien we nog veel tijd hebben om een Ev te rijden , zal het nu nog een verbrandingsmotor worden. Trouwens , binnen de EV is er geen enkele wagen die mij aanspreekt voor hetgeen ik mijn wagen gebruik. Ik hoef voor mezelf geen SUV of een cross-over, die 2 keer zo groot is als een Cayman. Zoek ik absoluut niet. Zo een wagen zol ooit de Passat vervangen maar niet mijn wagen.

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 jij spreekt weer over een Cayman S. Deze gaat het niet worden. Zal de gewone Cayman worden. Dus de taksen vallen best goed mee, zeker in vergelijking met de M2.

Daarnaast de A100, ik krijg het er niet koud noch warm van. Dus ondanks dat het mss een veel speelsere wagen is, gaat het dat niet worden. Totaalplaatje moet ook kloppen (of toch grotendeels). En diegene die jij toont zijn ook weer eens 10-15k duurder dan het voorgesteld budget. Heb jij toevallig een extra bed/kamer over voor wanneer ik jouw voorstel doorgeef aan mijn madam?

Waarom koop je eigenlijk zelf geen A100? Behoudt de Clio voor de ritjes met de madammen en gebruik de A100 voor de funritjes. Qua kostprijs komt dit overeen met de Golf R variant .

leon-cupra

Forumguru
Klopt ik kan als gemiddeld burger natuurlijk niet meespreken over rij ervaring, daar heb ik dan ook niets van gezegd, mij gaat het puur om de motorische capaciteiten en de looks, zoals ik al aangaf, de stap lijkt mij persoonlijk te veel te kosten naargelang de verhoudingen tussen beide auto's.
Ben ook maar een gemiddelde burger hoor. 5 jaar geleden was een auto van 25000€ ook nog maar het maximum maar door slim sparen en opbouwen , is een Cayman nu mogelijk.
Motorische capaciteiten ? Wat bedoel je daarmee ? Dat de M2 in 4,5 sec naar 100 gaat en de Cayman in 5,2 sec? Is absoluut niet hetgeen ik zoek in de Cayman , nog sneller zijn. Met de M2 gebeurt het toch maar zelden dat het gaspedaal helemaal tot tegen de vloer wordt geduwd. De overheid en de verkeersituatie laat dergelijke snelheden niet meer toe. Cayman heeft een top van 275 , de M2 250, daar wint dan de Cayman, … allemaal leuk aan toog maar cijfertje zeggen niet alles over de totale rijbeleving.

Looks is allemaal puur persoonlijk. Ik vind zowel de M2 als de Cayman 718 verschrikkelijk knappe wagens. Ik vind zeker de 718 niet minder dan de M2, anders zou ik ook niet voor een 718 gaan. Wat wel in het voordeel spreekt van de 718 zijn de lijnen , hoe het design is opgebouwd. De 718 is getekend zoals een sportwagen (laag , scherp, cocon vanbinnen..) , een M2 is een aangepaste 2-reeks.

leon-cupra

Forumguru
@Tees schitterende wagen maar idd niets voor mij ;)
Maat van mijn broer (van de Porsches en ferrari) heeft zo een E-type cabrio gehad in het rood. Wagen heeft meer stil gestaan in de garage door pannes dan dat hij reed. Na een paar maand heeft hij hem dan maar doorverkocht.

Om dan toch over een JAG te praten, met een half oog wel al eens naar een F-type (al dan niet cabrio) gekeken. Is ook zo een wagen die pure emotie uitschreeuwt.

Tees

Donateur
Een F-type :pardon:
Nee, dat is dan weer helemaal niets voor mij, die E-type heeft een prachtige elegantie, de F-type heeft daar niets meer mee te maken, die is gewoon schreeuwerig.
Maar bij een 911 kunnen we elkaar wel treffen hoor, die vind ik ook heel mooi, met uitzondering van de 996, die vond ik met die schele lampen een vreselijk misbaksel.

Tuner111

Forumguru
@leon-cupra

Ik heb echt genoten van mijn tijd in de A110 / S. Maar ik heb de koffer nodig dus de golf it is :D

Zelf vindt ik het dan een downgrade van de M2 naar een gewone cayman. Ik zou dan eerder de m2 verkopen en wat sparen tot het budget van een cayman s. Krijg je ook weer meer wagen terug en de waarde zal ook veel beter blijven bij doorverkoop...

een 2.0 en porsche gaan niet samen. maar das mijn mening :D

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 niet mee akkoord. De Cayman is echt geen downgrade tov de M2. Is wel totaal anders maar zeker geen downgrade.
Doorsparen naar een Cayman S … totaal nutteloos. Meer is niet altijd beter. Uiteindelijk blijft het nog steeds een 4 cilinder. Dus voor onze echte puristen is dit nog steeds heiligschennis.

Vind dat allemaal redelijk zever van een een 2.0 past niet in een Porsche of een 4 cilinder kan echt niet in een Porsche. Was gisteren in de auto daar nog met mijn broer over bezig . Wanneer iemand 65k uitgeeft aan een Golf R met een 2.0 4 cilinder , vindt iedereen dat “wawww” “schitterend “ “ machtig” “droomwagen” …. Superlatieven te kort. Wanneer Porsche beslist een 4 cilinder in de Cayman te monteren staat heel de autowereld op zijn kop en is men om ter negatiefst.
Ik heb gisteren met de Cayman gereden, ik heb de 2.0tsi gehad , ken de 2.0tsi uit de R van mijn broer, … geef mij dan maar het concept van de 4 cilinder in de Cayman, daar hoef ik niet over te twijfelen.

En voor de duidelijkheid, ik zit niet te wachten op van iedereen een duimpje omhoog te krijgen maar hekel wel de hypocrisie rond bepaalde standpunten van de “autoliefhebber”.

Tuner111

Forumguru
Zoals ik zij ieder zijn mening…

Maar ik blijf er wel bij een 2.0 in een Porsche is voor me eigenlijk een beetje van willen en net kunnen. Neem dat zeker niet persoonlijk op he! Is gewoon mijn mening erover…

Bovenaan Onderaan