BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Weet het wel, maar voor mij is een wagen geen investering. Dat is plezier op korte termijn. En aangezien het op korte termijn is , kijk ik wel wat het meest gewild is en dat is nu automaat. Had mijn M2 ook graag handgeschakeld gehad maar je merkt gewoon aan de hand van het volgen van forums dat velen hun neus optrekken voor een handbak(zeker in een sportieve dagelijkse wagen).

Mss binnenkort eens gaan kijken naar onderstaande … kan eventueel de M2 ingeruild worden … is een handbak en staat niet zo heel ver van de deur … :D

8F133A03-D1B9-4140-9B1F-120F7927B10B.jpeg

larsy

Forumguru
Ja hele mooie wagen . Super
maar die 2.7 :-/
Ja jij komt van 3L prijzen …oké
(Ja oké Zonde om dan bmw te rijden als je 3L wil betalen ,dan moet je gewoon Porsche rijden )

Ik zou eerder voor dit gaan 2.0i / 2018
voor 5d€ meer ( ga je zien dat dit toch de goedkopere zet was op lange termijn)
Fiscaal. Dat verschil start al met ze beiden int verkeer te zetten €€€
Wat je ook koopt het zal altijd minder snel zijn dan je bmw . Maaaar heee het is wel een Porsche

833C6DBE-879C-4827-BCBD-3C5BC00137F1.jpeg

Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Vreemde advertentie: 718 Spyder. Cayman.
t is toch duidelijk géén Spyder...
Ik knap dan al af op zo'n advertentie.

leon-cupra

Forumguru
@larsy waarom “2.7 :-/ “ ?? 6 cilinder , heerlijk Porsche geluid nog , hoogtoerig , … ik zie het probleem niet :pieker:

718 ben ik ook naar aan het kijken. Vind hem iets knapper dan een 981 maar die 4 cilinder … dat echte Porsche geluid is dan ook weg. Zal op termijn ook niet zo waardevast zijn als een 981. Fiscaal gezien is hij jaarlijks een beetje goedkoper maar voor de eerste keer in te schrijven ontlopen ze elkaar niet zozeer. Op fiscaal gebied maakt 1 van beide weinig uit.

qua snelheid, ik zoek echt geen snelheid in een wagen. Dus of de P nu sneller of trager is dan een M2, dat maakt mij echt niet uit. Die paar tienden sneller of trager naar de 100 gaan echt geen verschil geven. Ik zoek emotie in een wagen, niet zozeer snelheid. ;)

die 718 van decaigny is trouwens veel te duur. Redelijk kale 718.

larsy

Forumguru
Nu een Kale Porsche is dus handbak :-) win win

Iedereen maar met dat geluid …. :arghh:

als je hoge toeren wil en geluid moet je een s2000 kopen of een Elise .
:-)

leon-cupra

Forumguru
@larsy Geluid is een extra rijbeleving zoals een handbak dat ook is ;)

daarnaast , de waarde van een 981 stijgt met de jaren net omwille dat het de laatste cayman/boxster flat 6 cilinder is met dat prachtige Porsche geluid. Is bij veel kopers echt wel doorslaggevend.

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat Leon niet begrijpt wordt (wat logisch is op een Skoda forum) omdat hij nu het nog kan een 'droom' Porsche wilt kopen en niet wil nadenken over de kosten. Hart ligt beduidend bij een 6 cil boxer ipv een 4cil, dan moet je dat ook gewoon doen vind ik :)

Daarnaast al dat gezeur om welke porker meer waarde behoudt.... Als je een fikse kostenpost hebt in 2 jaar dat je die auto hebt dan is je 'waardebehoud' ook weg.

Tis gewoon geluk hebben, thats it. Maar in mijn opinie moet je lekker gaan voor hetgeen waar je hart ligt

leon-cupra

Forumguru
Thx @Kanerr

het gaat idd over het realiseren van die “droomporsche” vooraleer we allen aan stekkerwagens moeten. Op dat vlak gaan ze binnen X-aantal jaar de niet-EV wagens verschrikkelijk duur maken in VL en is een Porsche financieel niet meer haalbaar of interessant (te duur voor het gebruik).

De kosten zijn uiteraard wel wel belang. Ga mij ook niet blauw betalen aan allerhande kosten naast de aankoopprijs van de wagen. Uiteraard is er iets meer mogelijk dan bij anderen maar er is een grens. Daarmee dat ik ook wel kijk naar een oplossing die financieel aantrekkelijk blijft.

In dat opzicht is een 981 zeer interessant. Waardevast en mss nog een beetje stijgen in waarde de komende jaren. Nadeel is dan wel dat het om iets oudere wagens gaat en er uiteraard bepaalde kosten kunnen komen.

De 718 is dan weer interessant net omwille dat het om een jongere wagen gaat.bepaalde kosten hoef je nog niet te verwachten. Nadeel is dan natuurlijk dat een 718 niet zo waardevast zal zijn dan een 981 en het geluid is natuurlijk ook een kleine “domper”.

nu, ik bekijk het totaalplaatje en zie op het moment zelf wat financieel het meest interessantste plaatje is. En dan kan het nog steeds 1 van beide worden. Uiteraard heb ik nog steeds wel mijn wensen waar de wagen grotendeels aan moet voldoen.

larsy

Forumguru
Ja je moet natuurlijk kopen wat je zelf het liefste zou willen.
Dat zou ik ook doen . :-)

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr Een Porsche :pardon:

Wensen zijn : niet overdreven veel kilometers (max 50.000km) niet te oud (981 max 2014), geen zwarte (sportief kleurtje draagt de voorkeur), volleder , interieur liefst niet zwart (maar is geen strikte eis, beige/rood draagt de voorkeur) ,sportuitlaat, mooie grote velg, handbak de voorkeur maar mag ook automaat zijn wanneer alle andere wensen afgevinkt, deftig onderhouden, leuke toevoeging is het chrono sport pakket maar zeker geen vereiste , … andere zaken zoals adaptieve ophanging, adaptieve cruise controle , 20 bekerhouders, zetelverwarming/ventilatie… zijn zeker geen must.

Dus eigenlijk mijn eisenpakket is eigenlijk nog redelijk beperkt. Maar belangrijkste is eigenlijk het totaalplaatje: prijs-opleg-wagen. Een mooie deal is wel de vereiste.

Tuner111

Forumguru
ik heb beide mogen rijden (A110s & een cayman s 718) en ik moet zeggen dat de alpine veel leuker aanvoelt dan de porsche en dat voor een pak minder centen. plus is hij fiscaal nog eens beter ook.

ik zou toch is gaan rijden als je kan. ik denk dat je wel eens zou kunnen verschieten...

verder een porsche is idd leuker klinken dan alpine. Maar uiteindelijk wil je toch het beste voor je geld he :)

de F-type is een dikke auto! en naar mijn mening de best klinkende... maar zo iets koop je enkel in een V8 natuurlijk. de v6 is leuk maar net niet dat en de 2l is wille en niet kunnen..

maar het rijd wel zeer goed ook. al zou ik wel het speelse van de porsche of alpine er boven verkiezen...

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mijn buren horen beiden niet graag … van de M2 zijn ze ook geen fan :pardon:

@Tuner111 wil jou gerust geloven dat een Alpine zalig rijdt en zelfs nog beter dan een Cayman maar zo een Alpine doet mij eigenlijk niets. Mooie wagen maar niet het model waarvoor ik een nier zou verkopen ;)
Trouwens je spreekt altijd over een S-versie van de Cayman .. die gaat het zowiezo niet worden. Way over het budget en eigenlijk zoek ik niet de snelste versie maar een betaalbare emotie ;)

leon-cupra

Forumguru
Ondertussen ook al reactie gehad van de verkoper van onderstaande Cayman. Zoals verwacht een stuk boven vooropgesteld budget. Heeft wel een redelijke inspanning gedaan als je ziet aan welke prijs de Cayman te koop staat.
Maar met die opleg wordt het mij wat te “gortig”. Moest hij nog een inspanning kunnen doen , zou ik nog wel een discussie met mijn partner overwegen maar in dit geval niet. Wel een met de juiste opties , voor mij de juiste kleuren en weinig kms.

Mss nog eens een gokje wagen .. rood interieur … niet iedereen is daar gek van en mss wilt hij er nu wel echt vanaf .. :pardon:

D42D41DD-99F2-4A70-A3E9-5266BA5783B1.jpeg

leon-cupra

Forumguru
Particulier of handelaar? En wss ook geen inruil hé @brepus13

ach , heb hun terug gecontacteerd, wat uitleg verschaft en de vraag hun beste bod neer te leggen. We zullen wel zien, maar schat de kans niet hoog in dat we gaan overeenkomen.

brepus13

Forumguru
Ik kocht bij een bedrijf en had inderdaad geen inruil. Neemt Niet weg dat je altijd een voor jezelf mooi bod neer kan leggen. Nee heb je….

Bovenaan Onderaan