BMW M2

SuperBeeb

Forumguru
Die 2 extra zitplaatsen zijn alleen voor kleine kinderen. Tot een jaar of 7 zitten ze daar nog wel redelijk, maar als ze groter worden, is vooral de beenruimte lastig. En dan moet de voorstoel naar voren.
Nadeel van Porsche zijn ook de kosten, niet alleen bij de bekende problemen bij 996/997, maar alles.
Onderhoud is dus vermoedelijk duurder dan bij de M2. Op uurtarief kun je flink besparen als je naar een specialist gaat ipv een dealer, maar op onderdelen veel minder.
Eigenlijk dus rot-auto's, die 911'jes.
(Maar toch staat er al 20 jaar 1 in mn garage ;))
 

leon-cupra

Forumguru
Gastjes zijn 9 en 11. Beetje naar voor schuiven zou voor mij geen probleem zijn. Ben ook niet van de grootste , dus zelf zit ik ook niet zo heel ver achteruit. M2 is ook niet bijzonder ruim vanachter hoor.

@SuperBeeb wat is duur dan? Wat kost vb een klein / groot onderhoud? De laatste 6 jaar eigenlijk niet meer op klein/grote onderhoud gemoeten met mijn wagens. Juist de M2 onlangs vervanging van de remvloeistof … 65€.
Kosten van onderhoud lig ik niet zozeer wakker van maar wel van een revisie … 12000€ .. dan zouden mijn valiezen klaar staan thuis. :pardon:
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb een luchtkoeler, dus niet helemaal vergelijkbaar met een 997, maar ben bij de specialist voor een jaarbeurt (olie, filters, alles even nalopen) al gauw 750 kwijt. Maar als er iets kleins bijkomt, bougies of zo (12 stuks) zit ik zo ruim boven de 1000. Koppeling is ook leuk: dan moet de hele motor er onderuit.
Ook al een keer een tikkende klepgeleider gehad -> koprevisie nodig -> icm beurt en koppeling: 9000.
En laatst 'wat roest' onder de voorruit. Bekend probleem bij oudere 911'jes. Ook weer 3000.
Maar 9 en 11: die gaan snel groeien, en dan past het echt niet meer.
Ik kocht m'n eerste 911 toen eerste zoon op komst was. Die heeft heel wat jaartjes, later met zn broer, achterin gezeten. Zonder zitje, heel handig :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als je zo'n ding nieuw kunt kopen, zijn zulke bedragen natuurlijk peanuts. Wanneer je er één tweede hands aanschaft binnen een beperkt budget, is dat wel een dingetje...
 

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb gewoon onderhoud valt nog mee maar die herstellingen :nono: niet dat het niet zou gaan maar zo ver rijkt de liefde voor een Porsche met dergelijke bedragen nu ook niet … zou ik hier thuis niet verkocht krijgen. Nu zijn wss ook niet de jaarlijkse herstellingen en meer te verwachten bij de hele oudere modellen. Maat van mijn broer die ook al 20 jaar Porsche rijdt , heeft nog nooit dergelijke herstellingen gehad. Heeft in begin 964, 993 gehad, toen ook al redelijk oude beestjes. Denk zoals mijn eerder gevoel en mezelf beetje kennende mij beter hou bij de recentere modellen, ondanks zo een 911 de über-Porsche blijft.

@Rosinfield in principe zou een nieuwe Cayman nog lukken , een 992 de eerstkomende 20 jaar niet :pardon: de herstellingen van 9000€ zouden ook wel lukken maar dat vind ik absurd veel geld voor een herstelling. Denk niet dat ik dat voor een wagen zou over hebben.

betreft de ruimte achterin, ooit nog eens man met zijn gezin richting het zeetje zien rijden … een 997 cabrio en twee dochters van 16-17 achterin :deuk:
Wel met kap open.
 

brepus13

Forumguru
Als je geen problemen hebt en je wil er toch maar 2 jaar in rijden dan hoeft onderhoud echt niet zo gek te zijn. Bij een specialist ben je voor 500-750€ echt wel klaar. Extra zaken maken het gewoon duur. Nieuwe remschijven en blokken, 6 bobines en 6 bougies dat soort zaken. Als dat echter bij aanschaf in orde is dan kun je daar waarschijnlijk prima 2 jaar mee rijden zonder vervanging.
 

leon-cupra

Forumguru
We gaan wel zien. Tijd brengt raad ;)
we zullen al eerst eens beginnen met de M2 te verkopen. Vandaag online gezet … eens benieuwd of ik het langer ga volhouden dan @JeSko :D:D

blijft toch een machtig machine :nailbiting::nailbiting:
204210C7-E238-481A-A7C2-344BF7A48CDF.jpg
 

SuperBeeb

Forumguru
De 2 dure reparaties waren strikt genomen niet direct noodzakelijk, en deels dus mijn keuze. Maar als mijn motor een tikje heeft, rijd ik niet meer met een gerust hart. En het roestprobleempje bij de voorruit is typisch voor de oude 911.
Tegen de tijd dat t zichtbaar wordt, ben je eigenlijk al te laat en wordt t duur.
Toen ik m'n 1e 911 kocht, was ik me bewust van de (financiële) risico's. Bij m'n huidige hebben die zich 2x voorgedaan (naast een plaatschade door een lantarenpaal die tegen m'n deur botste).
Onder de streep (huidige waarde minus aankoop en alle kosten) rijd ik echter nog steeds voor niets. Ben bang dat dat met de M2 niet gaat lukken :D

@Rosinfield: ik heb m niet nieuw gekocht hoor, t is een okasionnetje ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Dat voor niets rijden zal nu niet meer echt lukken. De waarde van alle 911 zijn de laatste 7 jaar abnormaal gestegen. Denk niet dat je dezelfde stijging de komende 7 jaar gaat zien voor alle 911 of je moet de speciale modellen zoals een turbo of een gt3(RS)-GT2RS kopen maar die zijn nu al onbetaalbaar …

M2 heeft sinds dit jaar zijn waarde eigenlijk goed behouden. Met een beetje chance kan ik hem voor dezelfde prijs verkopen zoals vorig jaar. Staan facelift modellen aan prijzen om vanachter over te vallen.
 

leon-cupra

Forumguru
Al dat comfort brengt wat kilo’s met zich mee hé en elke generatie wordt wat groter en groter … dan creeer je wat overgewicht é.

eerste handelaars hebben zich al aangeboden. Eerst wat doen alsof ze particulier zijn om dan een veel lager bod te doen. We zijn eraan begonnen :nono:
Wel interessant om bij eventuele later overname te weten wat er mogelijk is.

daarnet ook nog iemand met enorm veel vragen die je eigenlijk zelf zou weten moest je jezelf een beetje informeren over de wagen. Weet wat er allemaal op de facelift zit, mijne is dat niet, dus via de foto’s kan je dat al gemakkelijk zien. Maja prijstactiek hé .. en straks met een belachelijk bod komen …

Net zoals Jef heb ik daar een bloedhekel aan maja .. M2 moet zeker nu nog niet weg. Enkel bij een “offer you can’t refuse” bod gaat hij vroeger weg. Kreeg nu al een boze blik gisteren met de sneer “je ging toch maar zien vanaf september :mad::mad::mad:“ … haar gerustgesteld dat hij niet snel weg zal gaan hoor :pardon:
 

sitechris

Donateur
Op dit moment is de tweedehandsmarkt redelijk overspannen dus het kan gunstig zijn om een auto te koop te zetten. Terugkopen is echter ook duurder en dus eveneens lastig.
 

leon-cupra

Forumguru
Bwa … 23 zoekresultaten tussen de 40-45k vind ik niet echt een krapte op de markt. Nadeel is dat ze nu duur blijven en dus voor bepaalde kopers onbereikbaar blijven terwijl vroeger zakte de prijs en kwam de wagen in het bereik van die anderen. Is ook geen gewone wagen hé. Het aantal geïnteresseerden ligt zowiezo lager en dergelijke wagen .. velen kopen hem liever bij een handelaar voor dat jaar garantie. Nu de handelaars vragen ook wel beduidend meer … is een afweging die de koper maar moet maken.

in de markt van de Porsches zie je ook maar weinig beweging hoor. Volg deze al een maand of 3 … zeer weinig beweging in. Al die 981’s tegen marktprijzen blijven ook netjes staan (meeste ook particulieren). Soms zie je bij een handelaar wel eens eentje verkocht geraken maar zeker niet na 1 week.

Tweedehands verkopen blijft mijn inziens nog altijd heel veel chance hebben.

maja is hem snel verkocht tegen de prijs dat ik wil, des te beter. Regelmatig komen er wel interessante wagens voorbij maar particulier dus tja .. kan geen M2 en Cayman op de oprit houden. Zou dan wel handig zijn moest de M2 al weg zijn dat ik rap kan schakelen bij een andere interessante wagen. Voor mijn werk heb ik mijn wagen niet nodig dus dat scheelt ook wel in kopzorgen :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon het leuke aan het “project”’ is dat het nog alle kanten uit kan … eerste keer in mijn autohistorie dat ik met zoveel “twijfel” zit :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Dagje de M2 online. Met een paar mensen bezig geweest. 1 oprechte geïnteresseerde maar qua prijs gingen we niet overeen komen. Daarnaast een handelaar die maar blijft aandringen met een belachelijke prijs en dan een handelaar met in zijn voorraad een Cayman waar spontaan de kwijl uit mijn mond loopt maar wagen is eigenlijk beetje boven het beoogde budget. In onderhandeling met die handelaar.

Volleder rood interieur en de sportuitlaat :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

CCF7530A-4835-4891-AF69-FAA939625931.jpeg
 
Bovenaan Onderaan