BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Daarmee dat die regelgeving eigenlijk ook belachelijk is. Zo gemakkelijk te omzeilen. Ze zouden eigenlijk regelbare verlagingsveren moeten verbieden in BE. Dan hoeft niemand na of voor de keuring aan de hoogte te sleutelen.

SuperBeeb

Forumguru
Tsja, Porsche hè. Maar als je geluk hebt, wordt ie op enig moment weer meer waard :yeah:
(moet je wel t juiste type op het juiste moment kopen natuurlijk :D )

leon-cupra

Forumguru
volg al een tijdje de markt van de Caymans/boxsters en de meeste blijven toch netjes staan met dergelijke prijzen. De grote winsten ga je niet onmiddellijk meer halen met een 981 denk ik of je moet heel veel geduld hebben en de wagen minimaal 5 jaar laten staan (en zo weinig mogelijk kms maken).
Denk dat de markt van de eerste/tweede generatie Cayman/boxster als “investering” interessanter is. Deze zitten op een absoluut laagtepunt qua prijs en daar zit nog wat rek op.

leon-cupra

Forumguru
Tsja, toch maar een iets oudere 997 of een bijzondere 996…? :-)
Zoekopdracht staat al een tijdje in AutoScout24 ;)

2618E711-0961-4BF2-B737-F709421C70A7.jpeg

Kijk ik net nog even naar de resultaten omdat je de 997 nog even aanhaalt … komt deze er net op … manueel dan nog wel … juiste kleur en velgen :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

C3C05025-E1AA-40D8-8FB5-7BAE8DDBE93C.jpeg

228CCE0F-9777-4638-9524-201040B64E86.jpeg C518CE7E-A45F-4E6D-87ED-391849CFB7DB.jpeg

maja … moet nog wachten tot september van de madam :banghead::pardon:

leon-cupra

Forumguru
Ach … een avondje discussiëren kan ook hoor :pardon:

We gaan nog even wachten … de M2 is geen straf om mee te rijden en zeker niet om naar te zien. tegen het eindje van het jaar staat er ook veel meer op de spaarrekening … dus meer budget :deuk:

En ook … hou wel van wat langer “voorspel” :deuk:

brepus13

Forumguru
Prachtig ding man, september is nog maar 7 maanden…. Ik denk dat je gewoon eens langs moet rijden met de M2 en kijken wat het financieel allemaal moet worden. Sommige dingen zijn best een weekje ruzie waard :pardon:

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 die ruzie is al gepasseerd :deuk:
Ze weet dat er niets meer aan te doen is. Ze weet als ik mijn zinnen op iets zet, dat het er komt. (Wel rekening houdend met het gezin en de financiën).

vind een 997 ook een prachtige wagen. 911 is een Porsche die iedere liefhebber wilt. Maar de leeftijd van dergelijke wagens houdt mij enorm tegen. Gemiddeld 17 jaar … dat is niet niets. Heb geen zin in een wagen met serieuze herstellingen. Altijd een hekel gehad aan reparaties (vertrouwen is dan weg), is ook niet de bedoeling om deze lang te houden( ongeveer 2 jaar en dan wss de overstap naar een stekkerwagen - deels “verplicht”), dan is een herstelling van een paar 1000€ redelijk zuur.
Grote voordeel van een 911 zijn natuurlijk wel de 4 zitplaatsen. Kunnen we nog gezinsuitstapjes mee doen. Dat kan met een Cayman/boxster niet.

bij de 981 twijfel ik ook wel over de leeftijd. Wagens van meestal 7-8j , als je je een beetje inleest in het onderhoud dan komen op die leeftijd de duurdere onderhouden/herstellingen. Dus mss heel logisch dat er op die leeftijd veel 981s te koop komen te staan.

om bovenstaande redenen neig ik , ondanks de 4-cilinder, meer en meer naar een 718 (looks vind ik persoonlijk ook wat knapper dan de 981).

keuzes … keuzes :pardon:

brepus13

Forumguru
Mijn 23 jaar oude 911 zit beter in elkaar dan mijn Veeeel jongere Octavia hoor. Leeftijd zou ik me niet te druk om maken. Onderhoud is belangrijk, laat desnoods de cilinders inspecteren voor aankoop (voor borescoring ). Met de weinige km die je maakt is leeftijd echt niet zo’n probleem.

natuurlijk is een paar duizend euro vervelend voor onderhoud maar tov de overige keuzes hou je ook wat geld over bij goedkopere aanschaf wellicht? Een P rijden zonder dure rekeningen lukt niet ben ik bang.

Mocht je trouwens alleen de 4km ritjes blijven doen zou ik weg blijven bij Porsche. Deze auto’s moeten rustig en goed warm gereden worden en daar heb je zo 25km voor nodig.

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 een 997.1 is even duur als een 981/718. De 997.2 is dan wel een stuk duurder dan de 997.1/981/718. En als je wat opzoekt ivm bore scoring dan is het duidelijk waarom een 997.1 stukken goedkoper is dan een 997.2.
Zou mij mss wel over de leeftijd kunnen zetten. Uiteindelijk is het om een droom te realiseren maar de eventuele problemen … hoe meer je erover leest , hoe meer de twijfel toeslaat. En geen enkele mening is dezelfde. Dat maakt het dan nog moeilijker.

Of zien naar een 997.2 maar met iets meer kms? 80k(tot daar zoek ik) of 120k , dat zou eigenlijk het probleem niet mogen zijn :arghh:

leon-cupra

Forumguru
Staat een mooie 997.2 te koop in st-Niklaas … 102k / 2010 dus valt nog redelijk mee … volledige onderhoudshistoriek bij Porsche … prijs redelijk … wel particulier dus zit ik nog met de M2 over.

67209BA5-D870-4DFD-9CB9-B5EB2A4CD470.jpeg EAE43FE9-D30C-480B-89CA-AF77D563E88C.jpeg

Wel volledig mijn “goesting” :pardon:

brepus13

Forumguru
Tsja, ims horor en borescoring… Het ims probleem is slechts een heel klein percentage die er echt last van heeft of krijgt. Zoals gezegd doet auto resto in Nijmegen de ims, aos en de koeling mod voor 1500€. Sommigen slapen daar beter van.

de koeling upgrade is wel aan te raden want dit probleem zorgt uiteindelijk voor eventuele borescoring.

je leest er vele horor verhalen over maar feitelijk valt het probleem erg mee. Probleem is wel dat als je er mee te maken krijgt dat een revisie rustig 12k kost.

bedenk dat er ook heeeeel veel rondrijden zonder problemen! :-)

leon-cupra

Forumguru
Bedragen van 12k ook al zien passeren … dan gaat er mij eentje levend villen :deuk:
Bij een 997.1 best al een nier verkopen moest het ooit van pas komen :D:D

ach we gaan zien … morgen eens proberen om madam eens mee te krijgen naar die anthraciet Brown boxster. Staat achter de hoek bij ons. En mss een zien om de M2 particulier online aan te bieden … wie weet wat er dan allemaal kan gebeuren de komende weken :pardon:

Bovenaan Onderaan