Bluetooth telefoonfunctie Columbus

gdisselkoen

Forumguru
Deze optie is te bereiken via instellingen, dan naar apps en vervolgens systeem processen weergeven. Zoek dan bluetooth. Ziet er bij mij (Huawei) uit zoals in de bijlagen.
Bedankt voor je hulp @widojo. Helaas kom ik deze optie niet tegen op mijn Samsung S5. Toch de LM maar eens in gaan schakelen.
 

gdisselkoen

Forumguru
Jaja beetje rondhangen op het forum zeker......:pieker:
Nah... Iets anders met wieltjes en motortjes. :D
20170409_002527_zpsnfc2alwa.jpg
 

EdK

Forumguru
Gelukkig zie ik draadjes dus de wissels hoeven gelukkig niet met blue tooth gestuurd te worden....

Maar ehhh treintjes zeker van je zoontje ????:D:dankje:
 

gdisselkoen

Forumguru
@EdK Ik heb geen kinderen, is mijn eigen "speelgoed" Baan wordt volledig digitaal en kan ook via Bluetooth bediend worden :jaja:.
Maar kan ook via software op de PC, een webbrowser of een App op de telefoon of tablet. De centrale hangt in het netwerk en is zelfs via internet vanaf iedere plek in de wereld aan te sturen. :D

Nu alleen nog een methode vinden om het aan mijn domotica te koppelen. :maakmegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

reinierh

Senior Member
:deuk:
@EdK Ik heb geen kinderen, is mijn eigen "speelgoed" Baan wordt volledig digitaal en kan ook via Bluetooth bediend worden :jaja:.
Maar kan ook via software op de PC, een webbrowser of een App op de telefoon of tablet. De centrale hangt in het netwerk en is zelfs via internet vanaf iedere plek in de wereld aan te sturen. :D

Nu alleen nog een methode vinden om het aan mijn domotica te koppelen. :maakmegek:
Klinkt stoer, maar aan de foto te zien lukt een rondje handmatig nog niet eens.....:deuk::laugh::tegek:
 

gdisselkoen

Forumguru
@reinierh Zoals je weet is de baan nog in aanbouw. Daarnaast een "rondje" is zwaar achterhaald. Zelfs de machinisten in het grootbedrijf doen daar niet aan. Zelfs in deze situatie kunnen de treinen automatisch rijden. :tongue:
 

gdisselkoen

Forumguru
@Bakkertje Nog niet uitgeprobeerd. Ik ben deze week vrij en gebruik de auto nauwelijks. Mijn goede collega @reinierh :thumbsup: is meestal het slachtoffer en misbruik ik om te testen. Als er deze week nog een ritje op het programma staat, dan zal ik het testen. :jaja:
 
Ik heb de cache in de telefoon gevonden en geleegd. Helaas heeft dat niet geholpen:nono:

Vanmorgen heb ik hotspot van de auto uitgezet. Het wifi symbool is verdwenen uit het scher. Ik heb voor het eerst in weken weer een telefoongesprek kunnen voeren. Even aankijken maar..

Ik heb voor de zekerrheid alvast maar een tweede sim aangevraagd op werk voor als het allemaal niet mag baten. Dan wordt het met recht een autotelefoon en moet de mobiel onderweg uit.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Superb III combi Ik heb bij mij er een aparte SIM inzitten. ook nog eens los van mijn telefoonabonnement dat ik op de telefoon gebruik. De telefoon is zakelijk en de SIM in de auto is alleen data, gekoppeld aan mijn privé abonnement. Zakelijk mogen we niet zo veel data verstoken :nono:, privé wel. :jaja:

Ik hoop volgende week weer te gaan testen.
 

gdisselkoen

Forumguru
Vanmorgen de carkit getest, helaas nog steeds hetzelfde resultaat. Binnen korte tijd blijft het geluid "hangen" en wordt de koppeling verbroken. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. :cry:
 
@gdisselkoen ik heb sinds het wifi symbool uitstaat nog niet veel gebeld, even een weekje mijn handen vuil gemaakt met klussen thuis. Maar tot nog alle telefoongesprekken gewoon kunnen voeren.

Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je wifi niet kunt gebruiken om wel te kunnen bellen, maar in het kader van lokaliseren van het probleem kan het lonen om dit even helemaal uit te zetten
 
Bovenaan Onderaan