Amundsen Bluetooth probleem

Na een carrosserieherstelling ter hoogte aan mijn 3de stoplicht werkt mijn bluetooth niet meer.
Ik krijg een mededeling op het scherm - bluetooth wordt niet ondersteund
Ik heb deze wagen nieuw gekocht met een Amundsen+ systeem.
Heeft altijd prima gewerkt.
1ste bezoek garage: terug installeren door verkoper, zonder resultaat
2 de bezoek garage : uitlezen telefoon in garage, zonder resultaat
3 de bezoek garage : upgraden computer : zonder resultaat
4 de bezoek garage : updaten computer : zonder resultaat

mijn geduld geraakt bijna op, kun je dat begrijpen ?
 
Gisteren werdt ik opgebeld dat ik de wagen mocht komen halen. Alleen had de update geen resultaat geleverd.Weer wachten op instructies van D'Ieteren. Ik ben naar daar gereden en ik denk dat ze het nu wel begrepen hebben. Ik heb nu een vervangwagen tot dat ze het gevonden en hersteld hebben..Hopelijk duurt dat niet zo lang. :mad::mad::mad::angry:
 

Joske

Forumguru
Wat een vreemd verhaal toch... dat ze zoiets niet in orde krijgen? Vraag is natuurlijk: wat is er eigenlijk mis gegaan? Kortsluiting bij werkzaamheden?
 
Ik weet het ook niet. En of ze mij de waarheid gaan vertellen , weet ik ook niet . In ieder geval als de wagen daar hersteld buitenkomt komt hij daar niet meer binnen. Weer op zoek naar een betrouwbare skoda verdeler.
Mijne vorige skoda is 1 keer in mijn vorige skoda verdeler geweest. Ook mee terug moeten gaan. Bij het eerste nazicht 1 liter teveel olie erin gekapt. Ook de gasveren van de achterklep die lekte hebben ze ipv te vervangen afgekuist met een doekje. Achter een week zag ik terug een druppeltje hangen en ging terug naar de garage. Daar zeiden ze dat ze geen garantie gaven op een onderdeel dat in garantie vervangen is . Daarom ben ik overgegaan naar een andere verdeler en nu dit. Ik ben blij dat ik het meeste zelf kan doen, maar soms moet ik hem toch uit handen geven ( met schrik ) :banghead:
 
Vandaag de Yeti terug gaan halen. Omdat ze het waarschijnlijk niet vonden hebben ze in garantie een complete nieuwe unit gestoken.
Alles werkt weer ! Ikke blij ! Alleen spijtig dat al mijn geprogrammeerde adressen eruit zijn.
Ik vroeg aan de receptie of de kaart van de gps, nu van 2015 is ? Ah, ja. Het is een nieuw toestel, dan steekt er de allerlaatste
kaart op. Ik vroeg het later nog eens aan de verandwoordelijke van de garage. Die zei dat het de originele kaart er standaard op
staat van bouwjaar van de wagen ( 2012 ) Hij gaf mij wel mee dat je tot 3 jaar gratis updates kunt dowloaden van het internet.
Deze zou je dan met een zelfgekocht sd kaart kunnen overbrengen . Ik ga het eerst zo laten , ik zal het onderwege wel merken of het
een nieuwe kaart is of niet. Volgens het internet zal er een nieuwe update komen juni 2015,. Ik heb nog wel een klein jaartje
voordat hij 3 jaar wordt.

Allee, ik ga jullie laten want ik wil teug gaan Yeti rijden.
 

Rallye

Forumguru
Hij gaf mij wel mee dat je tot 3 jaar gratis updates kunt dowloaden van het internet.
Deze zou je dan met een zelfgekocht sd kaart kunnen overbrengen . Ik ga het eerst zo laten , ik zal het onderwege wel merken of het een nieuwe kaart is of niet. Volgens het internet zal er een nieuwe update komen juni 2015,. Ik heb nog wel een klein jaartje voordat hij 3 jaar wordt.

Volgens mij zit er in een Yeti van 2012 nog geen MIB Amundsen, maar een Amundsen+. Geen drie jaar gratis updates dus, maar gewoon €200,- per keer.
 
Inderdaad, ik had een Amundsen+. Op de nieuwe unit staat niets op, maar is wel identiek.
Alleen als ik hem opstart krijg ik nu het skoda logo, dat had ik vroeger niet.
Voor de rest geen verschil. De garage verandwoordelijke had tegen mij gezegd ter compensatie ee gratis update te doen bij
mijn volgend nazicht. Maar ik doe dit normaal zelf en houd hem liever uit de garage.
 

Joske

Forumguru
Maar ik doe dit normaal zelf en houd hem liever uit de garage.
dus je gaat er voor kiezen van 200 euro te betalen voor een update... :pieker:

Vandaag de Yeti terug gaan halen. Omdat ze het waarschijnlijk niet vonden hebben ze in garantie een complete nieuwe unit gestoken.
Alles werkt weer !


Goed om lezen :thumbsup:
 
Ik heb de indruk dat er in de nieuwe unit al een nieuwe versie zit. Dus blijft hij uit de garage.
Ze hebben mij wel gratis een update beloofd bij mijn volgend nazicht voor het terug goed te maken.
Maar ik denk dat ze hetzelf niet weten dat dat 200 euro kost.
Ik zie ze nog in staat die 200 euro dan nog bovenop het onderhoud aan te rekenen.
Dat zal dan een heeel duur onderhoud zijn.
Neen, ik blijf daar buiten ! :thumbsup:
 
Het werkt,
Navigatie versie 0062
gegevensdrag. eur_w_V6

? Of dit nu de laatste versie is weet ik niet , ipv een datum te zetten.
 

andrehj

Forumguru
Het werkt,
Navigatie versie 0062
gegevensdrag. eur_w_V6
Dat is V6. De nieuwste voor een Amundsen+ is volgens mij nog steeds V7 (uitgekomen in herst 2014). Omdat deze echter al wat ouder is en er meestal 2x per jaar een nieuwe versie uit komt, verwacht ik echter elk moment V8.
 
Als ik goed heb, heb ik nu dan een nieuwere versie dan toen ik hem kocht. ( maart 2013 ).
De garage heeft mij gratis een nieuwe versie belooft die ze dan installeren bij het volgend nazicht.
Dat zal ( indien ik mijn wagen zou binnen doen ) ergens einde 2015 zijn.
Dan zal versie 8 al wel beschikbaar zijn hoop ik.
Dat zal dan voor de garage een verlies latend nazicht zijn, ze moesten het dan maar niet beloven.
 
Vandaag kreeg ik telefoon van de garage. Ze kunnen de kosten voor de herstelling niet in garantie doen omdat deze verlopen is.
Dus gaan ze de rekening naar mij doorsturen. Maar ik vindt dit niet ok. Moet ik betalen voor iets wat in de garage door ??? kapot
gegaan is ? Weet iemand hoe dat zit ? Ik heb mijn wagen daar binnen gedaan met een goed werkende Amundsen en nu zou ik de rekening krijgen voor de herstelling van deze !!!:angry:
 

EdK

Forumguru
Prima toch als ze het niet in garantie doen !!
Komt er dus op neer dat de importeur hun niet betaald !
En tsja nu krijg je het gevecht met je dealer omdat jij vind dat zij het moeten betalen ( ook mijn mening uitgaande jouw verhaal )
Maar ja de dealer wil geen kosten er aan hebben en probeert dit nu op jou te verhalen.
Maar een goed gesprek aan tafel bij een dealer kan soms wonderen doen... werkt mijn inziens beter dan per mail of telefoon..
 
Ja, misschien is dat wel een oplossing. Ik ga nu eerst eventjes wachten om te zien of ze inderdaad
het factuur gaan opsturen. Ik heb ook al mijn verzekering ingelicht. Het is maar om voorbereid te zijn.
Ze zeggen er niets mee te maken hebben en dat dan louter toeval is dat dat daar stuk gaat.
Maar daar heb ik mijn twijfels over, ik denk dat er toch ergens bij hun de oorzaak ligt.
 
Ze hebben het dan toch gedaan. Mij een factuur toegezonden. Skoda neemt 80 % op zich, de overschot willen ze mij .
Ik heb straks een afspraak met de garage verandwoordelijke want ik ben nog altijd van mening dat de garage verandwoordelijk is voor
uw wagen die je aan hun toevertrouwd.
 
Ik heb dan maar mooi de rekening betaald die ze mij voorschotelde (20 % )
Ik ben nog altijd van mening dat het aan hun lag, maar.... heb geen zin in procederen.
Ze hebben mij belooft een gratis update van mijn amundsen+ bij mijn volgend groot nazicht.

Nu komt de aap uit de mouw, de Yeti heeft een groot nazicht nodig, maar de garage weet van niets meer.
Had ik eigenlijk wel verwacht.
Wat kost zo'n kaartje eigenlijk ? ( amundsen+, 02 )
De garage zegt 249 euro ??? Wel btw incl !!!
Duur SD-kaartje .
 
Bovenaan Onderaan