Amundsen Bluetooth probleem

Na een kleine carrosserieherstelling met mijn Yeti ter hoogte van het 3de stoplicht werkt mijn bluetooth verbinding niet meer. De garage zegt daar niet aan geweest te zijn, maar ik heb twijfels. Weet iemand met ZEKERHEID waar de bluetooth ontvanger zit in een Yeti bj 2013 ? Het zou mij kunnen helpen.
 

Joske

Forumguru
ik zou eerst alvast ook eens een ander toestel OPNIEUW proberen koppelen, misschien is de auto van spanning geweest en is daardoor de oude verbinding verwijderd.
 
Hij is inderdaad van de spanning geweest. ( spuitcabine)
Ze hebben ook een update uitgevoerd, zonder resultaat.
Hij blijft de melding geven; de bluetoothfunctie wordt niet ondersteund.
 

Joske

Forumguru
Normaal zit deze niet onder bijrijdersstoel maar onder de bestuurdersstoel indien van toepassing. Als het al geen ingebouwde BT-ontvanger is zoals bij mijn Amundsen+ het geval was in de O2..
 
Ik heb mijn hoofd ook eens onder de bestuurderszetel gestoken en ook daar geen ontvanger.:jaja:
Ik heb wel iets anders opgemerkt.
Ik heb een Amundsen +
20150512_112844.jpg
 

Rallye

Forumguru
Misschien heb je één van de eerste Amundsen+, waar "per ongeluk" een bluetooth-module inzat? Die moest vrijgeschakeld worden, omdat hij "officieel" niet bestond. Zou de vrijschakeling kunnen zijn vervallen door het stroomloos maken?

Heb je de auto al vanaf nieuw, dan zou je dat moeten weten, of heb je hem gebruikt gekocht en zou de vorige eigenaar de vrijschakeling en de montage van een microfoon geregeld kunnen hebben? Zijn er überhaupt Yetis gebouwd met deze serie Amundsen?
 
Ik heb deze wagen nieuw gekocht met deze Amundsen+ .
Er staat dus standaard Amundsen+ in.
loop ik problemen te krijgen ingeval ik een nieuwe accu moet plaatsen en dus de Amundsen+ dus eventjes zonder spanning staat ?
 
Nu heb ik een afspraak gemaakt 2/6 voor de Amundsen+ terug te coderen.
Hopelijk lukt dat nu.:dankje:
Komt dit doordat de spanning eraf geweest is ?
Hoe vervang ik in de toekomst de batterij ?
 

andrehj

Forumguru
Ik heb bij het monteren van mijn trekhaak meermalen mijn accu los gehad. Dit gaf bij de Amundsen+ geen enkel probleem. Wel vond ik het niet leuk dat mijn teller 2 van de maxidot werd gereset.
Mocht ik ooit mijn accu gaan vervangen, dan zet ik even via de aanstekerplug 12.5 Volt op het systeem (met een externe voeding). Dan kan ik de accu vervangen zonder de auto helemaal spanningsloos te maken.
 

Cordoba

Forumguru
Inderdaad zoals @andrehj het beschrijft is een mogelijkheid, de andere optie is om dit via de aanhangeraansluiting te doen (indien aanwezig), of zoals accuboeren het ook wel doen: door de nieuwe accu eerst even parallel te schakelen aan de oude en dan de boel overbouwen. Voordeel van het spanning houden op de auto, is dat je niet het risico loopt dat allerlei settings weer opnieuw ingesteld moeten worden.

Overigens onder de passagiersstoel en onder het dashboard zijn bij de meeste Skoda's de standaardplaats voor de BT module. Heb je overigens ook gecheckt of er niet ergens een zekering uit ligt? (een BT module die aangesloten staat via een kapotte zekering doet ook niet veel)
 

andrehj

Forumguru
de andere optie is om dit via de aanhangeraansluiting te doen (indien aanwezig),
Kan dat? Want bij mijn aanhangermodule (waar ik geen intern schema van heb, alleen een aansluitschema) komt ook de continue 12V vanuit die module. Ik kan me zomaar voorstellen dat ook daar een of andere intelligente schakeling in zit die alleen een constante 12V verzorgt als er gedetecteerd wordt dat er een aanhanger aangesloten is.
Het staat nog steeds op mijn to-do lijstje om dit een keer met een multimeter uit te meten.
 

Cordoba

Forumguru
@andrehj Mogelijk dat het niet bij alle trekhaak aansluitingen werkt, maar ik gok dat als de massa en de constante plus is verbonden, de kans groot is dat het werkt. (je moet eigenlijk weten waarop de 'aanhanger-module' detecteert), ik weet dat via constante plus en massa van de trekhaak al vaker problemen opgelost zijn (zoals bijvoorbeeld bij auto's waarbij de accu dood is, en het normale slot is voorzien van een blindplaatje, zodat je zonder sleutelwerk niet meer in de auto komt bij een lege accu). Als er iets van een intelligente schakeling zit, zou dit naar mijn idee alleen kunnen door via de aanhangerverlichting een pulsje te sturen en dat te detecteren.
 
Dank u voor de goede tips. De aansteker-plug of op de constante 12V van de trekhaak .Dat is zeker genoteerd.
Ik kan beter voorzorgen nemen indien ik de accu moet losmaken dan achteraf problemen te hebben.
Wel laat ik altijd een deur openstaan, aangezien ik eens heb gehad dat de centralevergrendeling ze allemaal afsloot bij het verwijderen van de accu. En daar sta je dan.En je kunt wel raden waar de sleutels zich bevinden.
 
Vandaag is de Yeti weer binnen geweest in de garage. Weer krijgen ze het niet in orde. Ze moeten ten rade gaan bij de hoofdverdeler van België. Vorige maal ook , toen voor te upgraden. Hopelijk komt het nog in orde voordat ik op vakantie ga met de Yeti.
 
Bovenaan Onderaan