Bluetooth achteraf inbouwen

skodajo

Nieuw lid
Als newbie wil ik allereerst mijn complimenten maken voor dit forum. Ik heb er al veel weetjes uitgehaald.

Volgende week komt mijn O2 combi, waarbij ik niet gekozen heb voor de Skoda bluetooth carkit. Nu zit ik te kijken of ik er een carkit van een ander merk in kan bouwen (mr handsfree bijv.) Heeft iemand hier ervaring mee? En is het de moeite waard of kan ik toch beter voor een Skoda eigen carkit gaan? Ik heb wel de radio Stream besteld.

Bedankt voor jullie reacties!
 

Wiseguy

Actief lid
Ik heb zelf een SonyEricsson BT carkit (HCB-300) in laten bouwen. Het geluid gaat netjes over de speakers van de auto via de Stream autoradio die ik er in heb zitten.... Ik neem aan dat dat ook moet kunnen met andere BT carkits. Ik heb zelf de Skoda BT carkit niet genomen omdat ik de SE al had, maar ik heb begrepen dat er van die van Skoda niet precies bekend is met welke telefoons hij overweg kan...

bij aftermarket carkits moet je wel rekening houden met de correcte plaatsing van je microfoon... die hebben ze bij mij net andersom geplaatst.... moeten ze nog even aanpassen binnenkort...

Probeer ook even te zoeken op BlueTooth in het totale forum, er zijn al wel wat draadjes die hierover zijn gegaan.... Ik weet dat Droopy hier ook navraag naar heeft gedaan, dus misschien dat hij meer kan vertellen over de BT oplossing van Skoda?
 
Er staan ergens foto's van een blue tooth carkid in de fotogalarij. Op GSMWEB kan je ook wel wat terug vinden. Je kan natuurlijk ook een bluetooth headset van bijvoorbeeld Jabra kopen. Kan je altijd meenemen. Misschien iets minder gemakkelijk maar je zit niet te rommelen met inbouwen en uitbouwen carkit.
 

Karstieman

Forumguru
Die foto's zijn van PARROT carkits.
Dat zijn toch wel de betere; helaas ook de iets duurdere carkits /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Tja, als je een goede carkit wil hebben, dan moet je er ook iets voor betalen.... maar als je bijvoorbeeld op internet even goed uitzoekt wat je precies nodig hebt (bijvoorbeeld typenummers etc.) aan onderdelen voor je carkit, dan kan je via eBay vaak al voor minder dan de helft je spullen aanschaffen... mijn carkit kostte incl. alle toebehoren aan kabels, connectors, houder, mutebox, etc. in totaal iets van € 190,00.... als ik alles in de winkel had moeten kopen, dan was ik meer dan € 430,00 kwijt geweest en dan moest het ook nog ingebouwd worden.... (overigens, dat heeft een familielid gedaan, dus die kosten zijn te verwaarlozen... /forum/images/graemlins/grin.gif

Je kan in ieder geval voor veel minder geld al een hele goede carkit aanschaffen.... maar dat is maar net wat je zelf wil natuurlijk... /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Die foto's zijn van PARROT carkits.
Dat zijn toch wel de betere; helaas ook de iets duurdere carkits /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Misschien weer een nieuw projectje: fabrieksbluetooth-optie achteraf inbouwen ? Dan kan die USB aansluiting er ook wel gelijk bij /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

skodajo

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Als ik het goed heb kost de bluetooth carkit van skoda 350 euro. Je krijgt er dan ook maxidot bij. Als je bijvoorbeeld een mr handsfree koopt ben je 120 euro kwijt. Hoeveel meerwaarde biedt de skoda carkit dan? Krijg je bijv. meer info op je boordcomputer/ radioscherm? Of biedt ie 'alleen maar' de mute functie als je belt?
 

Olaf

Lid
Ik heb een Parrot CK3000 ingebouwd.

Werkt perfect en de aansluiting was simpel aangezien ik een aftermarket radio met ISO connector heb.

Het kastje en kabelboompje passen precies klem onder de uitstroomkanalen van de airco/ventilatie als je het vakje bovenop het dashboard verwijderd.
Draden kan je dan zo naar beneden laten lopen richting radio.
 

Droopy

Actief lid
Skodajo,

de BT van Skoda kost EUR 350 + EUR 140 voor maxidot, foutje op de website. Hierna komt dan nog ong EUR 120 voor een passende houder voor je telefoontype (af fabriek alleen een plaatje waar de houder op moet komen). Een 'dure' Parrot is tegen woordig voor rond de EUR 150 te koop. Reken maar zelf maar uit /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Wiseguy

Actief lid
@Droopy: Thanks , ik wist dat je hier wat meer zinnigs over kon roepen....

Ik krijg met mijn SonyEricsson carkit netjes een mute op de radio. Ik zie netjes "PHONE" in het display van de radio verschijnen, helaas geen nummer informatie (wellicht komt er nog een update van de software voor de Stream en Audience modellen).

In het MaxiDot display verschijnt niets aan informatie, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de display niet op de Audio-informatie heb ingesteld... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

In het MaxiDot display verschijnt niets aan informatie, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de display niet op de Audio-informatie heb ingesteld... /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Het maxidot display zegt ook netjes PHONE (bij de Parrot). Maar het nummer of de naam verschijnt wel op het display van de Parrot.
 

Wiseguy

Actief lid
Tja, dat dacht ik al wel ja.... maar de HCB-300 van SE heeft geen display... de nieuwe overigens wel.... dat is de HCB-700 als ik me niet vergis..... wel een leuke vervanger in ieder geval.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

skodajo

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan voor een Parrot ga, want het prijsverschil is wel behoorlijk.
Nog een vraagje: zit er op de stream een ISO connector of moet je die er nog apart bij kopen?
 

skodajo

Nieuw lid
Ik heb nog eens rondgeneusd maar die parrot lijkt me wel een goede optie. Is het moeilijk/mogelijk om hem zelf in te bouwen? Het geluid van de telefoon gaat dan toch gewoon over de radioboxen? Moet er nog een extra adapter tussen de carkit en de radio?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

@Higgy: heb je de nokia zelf aangesloten? op een stream radio? het geluid gaat over een aparte speaker of niet?
 

Droopy

Actief lid
Skodajo,

zoek op parrot in het forum, is al veel over geschreven. De aansluiting is helaas net geen iso
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb nog eens rondgeneusd maar die parrot lijkt me wel een goede optie. Is het moeilijk/mogelijk om hem zelf in te bouwen? Het geluid van de telefoon gaat dan toch gewoon over de radioboxen? Moet er nog een extra adapter tussen de carkit en de radio?
Alvast bedankt voor jullie reacties!


[/ QUOTE ]

Ik heb een Parrot 3100 op de Audience zitten.
12V + en - haal je van de radio vandaan, geschakelde plus van de Climatronic of zekeringkastje. Uitgang van de Parrot kun je rechtstreeks op de radio zetten. Dit werkt dacht ik ook zo voor de Stream.
 
heb zelf in mijn superb een nokia bluetooth carkit ingebouwd het is kinderlijk eenvoudig neem de tijd voordat je ergens aan begint te trekken dan gaat de rest vanzelf de stroom met het cambus systeem dus niet zomaar ergens weg halen !!!!!!

gr

fransz
 

higgy

Forumguru
@Skodajo: ik heb geen stream, en de carkit is ingebouwd door The Phonehouse (ik kan het beter /forum/images/graemlins/wink.gif maar dat moet van de baas). Ik heb expres de mutedraad NIET aan laten sluiten. Vind dat rete-irritant: zet de radio zelf wel uit als ik gebeld word.
 

Wiseguy

Actief lid
Dat lijkt mij nou juist een van de grootste voordelen van een carkit.... handsfree kunnen bellen + dat de radio automatisch wordt onderdrukt tijdens het telefoonsignaal....

Maar goed, iedereen zijn eigen wensen nietwaar? /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan