Ik had net mijn vriendin naar haar werk gebracht, en 200 meter later gebeurde het. Het is een weg op industrieterrein en daar was niks gedaan, niet gestrooid, niks. Dus ik reed heel rustig. Op een bepaald punt loopt de weg iets omhoog een flauwe bocht links en naar beneden rechts (halve maan), links ging goed, maar naar rechts ging die keurig rechtdoor richting waterkant. Was geen houden aan, gleed als in slowmotion richting water, schraapte met de bodem over een betonnen muurtje en toen was het plons.
Eenmaal in het water bleef hij redelijk drijven dus toen heb ik 112 gebeld. Daarna heb ik de laptop-tas (met streepje? heb het dictee niet gedaan) gepakt, automapje met papieren erin gedaan, sd-kaart uit de Columbus, telefoonlaadsnoertjes ingepakt, de bolletjes en snelle jelle in de binnenzak, voorgerolde shagje in de binenzak, alle cd's in de laptop tas. Toen kreeg ik natte voeten en ben achterin gaan zitten. En toen er water via de openstaande ramen naar binnen kwam ging het hard en ben ik op het dak geklommen.
Daar heb ik gewacht op de hulpdiensten onder het genot van een shagje.
Ben daarna uit het water getild door twee brandweerlieden en keurig door de politie naar huis gebracht.
De auto is inmiddels geborgen en naar Zwolle gebracht, daar heb verder nog niks van gehoord, maar zal wel TL zijn vrees ik. Vervangende auto is ook geregeld, komt morgen als het goed is. Verder al mijn spullen in de auto weten te redden, behalve wat in de kofferbak zat, olieflesje, gevarendriehoek e.d.