Blub, blub.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bothje

Heel gewoon lid
Ziet er fraai uit, wel verkouden geworden?

Het is allemaal vervangbaar en je was redelijk "cool" in je gedragingen.......

Jammer dat je geen Skodaforumsticker hebt ;)

Pendragon

Donateur
Ik ken de Amerikaweg wel in Assen. Mijn vorige werkgever heeft daar een kantoor (oude Gentronics gebouw). Is het dat water direkt na dat gebouw? Rot man om daar in te komen. En natuurlijk ook rot dat de auto waarschijnlijk TL is. Maar goed het belangrijkste is dat je het overleeft hebt! Sterkte met het verder verwerken, want je zult wel flink geschrokken zijn.

Arnoldotje

Forumguru
Ik ken de Amerikaweg wel in Assen. Mijn vorige werkgever heeft daar een kantoor (oude Gentronics gebouw). Is het dat water direkt na dat gebouw? Rot man om daar in te komen. En natuurlijk ook rot dat de auto waarschijnlijk TL is. Maar goed het belangrijkste is dat je het overleeft hebt! Sterkte met het verder verwerken, want je zult wel flink geschrokken zijn.

Precies daar is het gebeurd. Ik kwam vanaf de kant van de Energiewacht en op dat punt heb je net een bocht over die duikers heen waardoor je iets over een bultje gaat. en over de top van die bult ging ie glijden. Niks meer aan te doen en toen ik bij dat talud naar beneden gleed was het helemaal bekeken.

Weet nog niet wat er met de auto gaat gebeuren. Zal wel een nieuwe mogen kiezen denk ik. Maar ik vrees dat het niet zo'n luxe wordt als ik had. En dat vind ik erg jammer. Want het was echt een topauto, die octavia.

Greenline met 20% bijtelling??
Hopelijk kun je iets gelijkwaardigs uitzoeken!

Hetzer

Forumguru
Precies daar is het gebeurd. Ik kwam vanaf de kant van de Energiewacht en op dat punt heb je net een bocht over die duikers heen waardoor je iets over een bultje gaat. en over de top van die bult ging ie glijden. Niks meer aan te doen en toen ik bij dat talud naar beneden gleed was het helemaal bekeken.
Vraagje,
zaten er trouwens zomer of winterbanden op jouw Octavia ?????

[moderatorbreak]Ik verzoek niet in te gaan op deze vraag. Ik begrijp de vraagstelling en ook, dat er niets achter wordt gezocht door de vraagsteller. Echter, het zal niet het eerste geval zijn, waneer zo'n forum topic wordt voorgeschoteld tijdens het afhandelen van de verzekerings kwestie.
Dus, goed bedoeld, dit is absoluut geen kritiek op de vraagsteller, alleen een verzoek deze vraag onbeantwoord te laten.

En ja, ik snap ook wel, dat iedereen ter plaatse dit wel heeft gezien... Laat dit geval dan ook daar afgehandeld worden.

Groetjes,

Exciter[/moderatorbreak]

Hetzer

Forumguru
Tegen beide heren zo ik willen zeggen ... overbodige vraag en overbodige reactie ... lees #9 van deze post.

Ik bergrijp de reactie van exciter wel, goed standpunt, je kunt immers niet voorzichtige genoeg zijn.

.
En vandaag weer in het nieuws bij SBS6 Hart van Nederland met een intervieuw ter plekke.
Sterkte man............

heb ik ook voorbij zien komen het blijft nog aardig in het nieuws

Arnoldotje

Forumguru
Gelukkig is de meeste heisa weer voorbij. Achteraf gezien had het veel slechter af kunnen lopen. En alle aandacht heeft me een hart onder de riem gestoken. Pas vandaag kwam het hevige balen opzetten, en het besef van een groot gemis.

Vanochtend in Zwolle een vervangende auto opgehaald, een VW Jetta, leuk ding, maar geen winterbanden. Kwam de parkeerplaats bij de dealer nauwelijks af.

Heb nu via mijn werk een Golf Plus meegekregen waar deze week nog winterbanden onder komen. Kan ik er in elk geval mee op vakantie na de kerst.

Verder nog geen nieuws van de natte Octavia, dat betekent eveneens dat hij nog steeds niet TL is verklaard. Wordt vervolgd.

LenK

Forumguru
Verder nog geen nieuws van de natte Octavia, dat betekent eveneens dat hij nog steeds niet TL is verklaard. Wordt vervolgd.
Een auto die helemaal onder water is geweest kan toch niet anders dan afgeschreven zijn.
Wb opmerking Exciter: dit is een eenzijdig ongeval, schade is ten laste van eigen verzekering, maakt geen moer uit of er nu wel .....

[moderatorbreak]Zo simpel ligt het niet. Er bestaat ook zoiets als eigen schuld... Ook bij de verzekeraar.
Maar hoe dan ook, deze discussie hoort hier niet en ik blijf in belang van de topicstarter ook elke discussie hierover ontmoedigen. [/moderatorbreak]

Arnoldotje

Forumguru
Over de schuldvraag kun je eindeloos soebatten.
Laat ik in deze de moderator volgen in zijn advies.

Leuk is wel dat je door jan en alleman op voorhand al wordt veroordeeld, mede door het feit dat alles in de media is geweest. En begrijp leuk maar als understatement.
(en dan bedoel ik niet de mensen hier op dit forum)

Arnoldotje

Forumguru
In inmiddels heeft de leasemaatschappij doorgegeven :623: dat de auto niet wordt hersteld :shocked:.

Dat wordt dus een nieuwe uitzoeken.

MarcoO2

Forumguru
Op zich leuk, als de verhouding tussen je budget en de leaseprijzen inmiddels niet in negatieve zin veranderd is... zit er weer een vergelijkbare O2 in, of wordt dat lastig?

Arnoldotje

Forumguru
Op zich leuk, als de verhouding tussen je budget en de leaseprijzen inmiddels niet in negatieve zin veranderd is... zit er weer een vergelijkbare O2 in, of wordt dat lastig?

Nou die is wel in negatieve zin veranderd. Budget is gelijk gebleven (maar is bij ons bedrijf aan de lage kant) alleen de leasebedragen zijn omhoog gegaan. En deze auto had ik eigenlijk als goedmakertje gekregen.

Zat namelijk zo, ik wou occassionlease vanwege het lage budget. Had ik een Ocatvia combi uitgezocht, geloof een ambition business. Contract en alles was rond, belt de leasemij. een week later dat ze die auto per ongeluk aan iemand anders hadden verkocht!!!
Ik en mijn baas over de zeik, en toen hebben we gezegd contract is contract, zorg voor een vergelijkbare auto.

Toen heb ik bij wijze van suggestie drie Octavia combi´s voorgesteld van Autotrader, alle 1.9 tdi, zelfde km-stand en occassionprijs waaronder een identieke auto (ambition business), een luxe (Elegance Business) en een ambition met sportpakket (tuning en onderstel). Uiteindelijk kon de leasemij de luxe auto voor het zelfde oorspronkelijke bedrag aanbieden, na aftrek van coulance etc., en dat is hem toen geworden.

Ben dus bang dat ik nu met minder genoegen moet nemen. Gelukkig heb ik een super fleetmanager, die wellicht weer ergens een mooi Octaafje wegplukt voor een mooi prijsje.

Arnoldotje

Forumguru
Na een weekje lekker weg te zijn geweest, eindelijk de papierhandel af kunnen handelen. Ook ben ik deze week nog langs de schadeherstel geweest om nog wat zaken uit het 'wrak' te halen.

En wat ik toen zag zorgde ervoor dat ik even keihard moest lachen, waar ik anders keihard had moeten janken. De Columbus was gestolen! Niet dat ze dit exemplaar uit aan de praat gaan krijgen maar goed. Hij staat bij Pouw schadeherstel in Zwolle en daar hebben ze onlangs bezoek gehad van het dievengilde. Deze heeft alle RNS-500's uit elke auto gehaald. Ook die van mij.

Ronnie

Forumguru
Dit is sterk...... Maar goed dat de Columbus ( na het onderwaterverhaal) al gewend is aan de strenge kou in Rusland........

cvegreen

Forumguru
Het is toch wel fel beheerd die columbus . Ik lees hier nogal vaak ( te vaak naar mijn gedacht) dat er een dievengilde een aantal columbussen gejat heeft .

haggard

Senior Member
Ik heb vroeger ook bij Getronics in Assen gewerkt en herkende het pand op de video dan ook meteen. Er zitten inderdaad verradelijke hobbels en bochten in de wegen aldaar die je met dit weer behoorlijk parten kunnen spelen... Jammer van je auto, maar gelukkig is met jou verder alles goed...

Arnoldotje

Forumguru
Nou hierbij de laatste update. hiernaa mag er wat mij betreft een slotje op.

Inmiddels rij ik weer een andere auto. Helaas helaas geen Octavia.
Mocht een stilstaande auto uitkiezen van mij werkgever. Had de keus uit een standaard VW Golf, een Civic Hybride of een Ford focus wagon.

Heb voor de laatste gekozen, helaas niet zo luxe uitgerust als de Octavia, maar de leukste zaken zitten er wel op (betreft een Ford Fucus Wagon futura uit 2006). Deze auto moet nog 8 maanden mee, dus hopelijk over een half jaar een nieuwe octavia uitkiezen.

Ik blijf in elk geval actief op dit forum.

Dat zijn toch weer leuke vooruitzichten. Zo'n Focus voor 8 maanden is helemaal niet verkeerd, maar ik kan begrijpen dat he hart bij een Octavia ligt.
Ik zag trouwens die Columbus uit jouw auto op het internet staan. Er stond bij: "met kleine roestplekjes....."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan