Blub, blub.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Oei! Dus jij was dit?
Hoe kwam het? Gewoon weggegleden, of inschattingsfoutje? Niets aan overgehouden, hoop ik... behalve natte kleren en de bibbers...

Tallguy

Forumguru
Wow...da's flink schrikken geweest. Je kan nl net zo goed op de achterbank gaan zitten als je auto eenmaal aan het glijden gaat (zelf meegemaakt jaren geleden en bijna de dijk afgegleden). Ik neem aan dat er bij jou ook geen houden meer aan was?
Is de auto er uit getakeld?

Hoewel het vervelend is toch iets om een grijns op je gezicht te krijgen:
nu naar de dealer gaan en zeggen dat je last hebt van vocht in de auto en het vermoeden uitspreken dat er ergens een kitrandje bij een raam niet helemaal 100% is :yeah:

En hoe gaat het nu verder (los van de bibbers)? Vervangend vervoer mee, maar...zit je nog met eigen spullen uit de auto die nu naar z'n grootje zijn?

:ot: Trouwens...je bent vlgs mij wel het 1e forumlid dat de voorpagina van de Telegraaf heeft gehaald. Je moet er wel wat voor doen, dat geef ik toe hehe

Arnoldotje

Forumguru
Ik had net mijn vriendin naar haar werk gebracht, en 200 meter later gebeurde het. Het is een weg op industrieterrein en daar was niks gedaan, niet gestrooid, niks. Dus ik reed heel rustig. Op een bepaald punt loopt de weg iets omhoog een flauwe bocht links en naar beneden rechts (halve maan), links ging goed, maar naar rechts ging die keurig rechtdoor richting waterkant. Was geen houden aan, gleed als in slowmotion richting water, schraapte met de bodem over een betonnen muurtje en toen was het plons.

Eenmaal in het water bleef hij redelijk drijven dus toen heb ik 112 gebeld. Daarna heb ik de laptop-tas (met streepje? heb het dictee niet gedaan) gepakt, automapje met papieren erin gedaan, sd-kaart uit de Columbus, telefoonlaadsnoertjes ingepakt, de bolletjes en snelle jelle in de binnenzak, voorgerolde shagje in de binenzak, alle cd's in de laptop tas. Toen kreeg ik natte voeten en ben achterin gaan zitten. En toen er water via de openstaande ramen naar binnen kwam ging het hard en ben ik op het dak geklommen.

Daar heb ik gewacht op de hulpdiensten onder het genot van een shagje.
Ben daarna uit het water getild door twee brandweerlieden en keurig door de politie naar huis gebracht.

De auto is inmiddels geborgen en naar Zwolle gebracht, daar heb verder nog niks van gehoord, maar zal wel TL zijn vrees ik. Vervangende auto is ook geregeld, komt morgen als het goed is. Verder al mijn spullen in de auto weten te redden, behalve wat in de kofferbak zat, olieflesje, gevarendriehoek e.d.

Tallguy

Forumguru
Ja joh...ik heb ook nog altijd lichtelijk de schrik met gladheid, bochtjes en wegen die schuin lopen. Heb dan meteen dat beeld weer voor me van jaren geleden...toen stond er een betonnenpaal die de rechterkant van mijn eigen auto (had toen nog geen lease) eraf rukte.
Begin dit jaar met mijn Occi ook al vanwege gladheid bijna tegen een andere auto gegelden op parkeerterrein van de NS...'t scheelde 5cm. En dat allemaal omdat iemand niet in een parkeervak wilde parkeren en 1min langer wilde lopen, maar de doorgang half blokkeerde.

Maar goed...je hebt je spulletjes, je hebt je shaggies gerookt, even gevaren met de politie. Belangrijkste is dat je zelf niks hebt. Had je wel of geen winterbanden? (niet dat die helpen bij ijs)

Neptukker

Forumguru
WTF :1884:

Gelukkig geen persoonlijk letsel en dus enkel waterschade en een gedeukt ego. Suc6 met de afhandeling en vat geen cowboy!

Rolle

Senior Member
Oei dat is niet zo prettig, wel een pluspunt dat je het meeste nog uit de wagen hebt kunnen halen.

Leuk om te weten dat je nog wel wat tijd hebt als je in het water sukkelt.

ik hoop dat het allemaal nog wat zal meevallen en in elk geval een spoedige afhandeling gewenst. Bestaat de kans dat je de wegbeheerder kan (deels) aansprakelijk stellen om je schade te verhalen?

Arnoldotje

Forumguru
Oei dat is niet zo prettig, wel een pluspunt dat je het meeste nog uit de wagen hebt kunnen halen.

Leuk om te weten dat je nog wel wat tijd hebt als je in het water sukkelt.

ik hoop dat het allemaal nog wat zal meevallen en in elk geval een spoedige afhandeling gewenst. Bestaat de kans dat je de wegbeheerder kan (deels) aansprakelijk stellen om je schade te verhalen?

Ja, de hulpdiensten waren en snel hebben prima service geleverd. Over de aansprakelijkheid maak ik me niet druk, dat regelt de leasemij. maar.

Arnoldotje

Forumguru
Ziehier de alarmering van de Alarmcentrale:

08:45:4217-12-09GROUP-1PRIO 1 VKO Auto te water VAART NOORDZIJDE ASSEN0502543BRW Assen (HVH1 21H71)0502535BRW Assen (WO 21-52)0502530BRW Assen (TS 21-11)0501604BRW Midden-Drenthe (Smilde) (Duikploeg)0501602BRW Midden-Drenthe (Smilde) (Blusploeg B)0501601BRW Midden-Drenthe (Smilde) (Blusploeg A)0500318BRW Assen (Besturing Kazerne)0500315BRW Veiligheidsregio Drenthe (OvD Cluster Midden)0500314BRW Assen (BvD)0500311BRW Assen (Blusploeg B)0500300BRW Assen (Duikers)

O.8.51uur komt de melding dat men binnen kon blijven, op de HV en een TAS na.

Nee, dit was een eerdere melding van een ander ongeval, de mijne is gemeld rond 10:40.

Ronnie

Forumguru
Dan was het deze melding:

10:41:0117-12-09GROUP-1PRIO 1 VKO Auto te water AMERIKAWEG ASSEN0502543BRW Assen (HVH1 21H71)0502535BRW Assen (WO 21-52)0502530BRW Assen (TS 21-11)0501604BRW Midden-Drenthe (Smilde) (Duikploeg)0501602BRW Midden-Drenthe (Smilde) (Blusploeg B)0501601BRW Midden-Drenthe (Smilde) (Blusploeg A)0500318BRW Assen (Besturing Kazerne)0500315BRW Veiligheidsregio Drenthe (OvD Cluster Midden)0500314BRW Assen (BvD)0500311BRW Assen (Blusploeg B)0500300BRW Assen (Duikers)

Druk daar in 't water bij jullie!
(wanneer je op de link klikt krijg de positie)

MarcoO2

Forumguru
een weekje eerder was er inderdaad ook al iemand de vaart ingereden daar, staan filmpjes van op internet. Maar toen lag het aan de bestuurder, dit keer gelukkig niet.

Gieliovd

Forumguru
Jij hebt je dagje wel weer gehad zo te horen!

Gelukkig heb je er niets aan overgehouden en is het maar materiaal.

Je hebt het soms niet in de hand.... Als hij gaat dan gaat hij.

Succes met de afhandeling!

cvegreen

Forumguru
Zo zo , wat lees ik hier zeg .
Je skoda had precies een grondige schoonmaakbeurt nodig , dat je hem maar in het kanaal plonst . Alle gekheid op een stokje , man wat een geluk dat je nog een aantal zaken hebt kunnen veilig stellen incluis jezelf . Gelukkig heb je ondertussen je neus kunnen warmen aan een sigarettje . Ikzelf heb het ook nog meegemaakt dat mijn wagen ongewild ging gaan glijden , je weet wanneer het begint , maar weet niet waar het gaat eindigen , is dan bang afwachten wat er gebeuren zal. Ik was er toen met de schrik vanaf gekomen . Mijn vader had een paar jaar eerder minder geluk toen zijn wagen aan het slippen ging , hij was in de beek terecht gekomen , gevolg wat schade aan zijn wagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan