Blow off valve veel olie rondom de valve en vermogen verlies

Waarschijnlijk is de dumpvalve de boos doener. Bij 110pk grijpt de auto in bij een x aantal toeren door te veel lucht. Hij gaat er nu een andere software opzetten om te kijken of dan de epc gaat branden. Gaat epc niet branden ligt het aan de valve, gaat die toch wel branden is er toch een slangetje los geschoten of iets door te veel druk. Wordt vervolgd
 

Tees

Donateur
Tsja, dat is het risico van dit soort aanpassingen: moderne auto's zijn dusdanig geavanceerd qua electronica en sensoriek, dat als je een serieuze verandering doet aan een van de parameters die ie monitort (en dat is tegenwoordig bijna alles), dan vind de ECU t niet leuk. Eigenlijk moet je voor elke serieuze aanpassing de software veranderen, maar dan wordt het wel een beetje racerij-praktijken.
En als je dat niet doet, kan een aanpassing die in theorie voordeel kan opleveren, opeens een groot nadeel blijken te geven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
En dat voordeel is natuurlijk ook zeer relatief; gaat vaak meer om de lol van een leuk geluidje, heb ik de indruk.
Trouwens, net even gegoogeld en dan wemelt het van de verwijzingen naar vermogensverlies na het plaatsen van zo'n ding
 

Kanerr

Forumguru
VAG werkt gewoon niet fijn met een dumpvalve. Alle turbo motoren van VAG zijn voorzien van een diverter valve wat directer werkt. Tenzij je complete vacuum systeem over de schop gooit, dan kan een dumpvalve wel leuk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Timmer

Donateur
Vw werkt met een recirculatie systeem, niet met een VTA (vent to air) systeem.
De diverter valve opent, en de lucht gaat terug het systeem in. Een blow off valve, blaast de druk gewoon weg in de atmosfeer. VW's (en alle vag-turbo's denk ik) zijn erop berekent dat die lucht terug in het systeem komt, en indien dit niet gebeurd kan het wel eens zijn dat er een foutmelding komt. (Kan, dus geen vast gegeven).

verder; €500 voor een tune van de ecu en de tcu (of motor en dsg), vind ik een koopje, ik heb meestal rond da bedrag betaald voor enkel een stage 1 op de ecu.

ik heb ook nooit gehoord van de tuner die je vernoemd, maar dat wil daarom niet zeggen dat het geen capabele tuner is.

ik hoop zeker wel dat dit opgelost raakt, en dat je weer snel zonder zorgen de baan op kan :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Wat die dump-valve betreft: die werd volgens mij wel regelmatig geplaatst in Seat Leons van de 1e generatie (1M) maar dat zijn auto's van bijna een kwart eeuw terug.
 
Bovenaan Onderaan