Theskodafabiacar
Lid
Hoi allemaal,
Sinds 2,5 maand heb ik een forge blow off valve in mijn mk3 1.2 tsi zitten. (Kweet niet hoe ik foto's moet uploaden anders had ik deze wel geplaatst) Ik heb dit gedaan voor snellere acceleratie en ervoor te zorgen dat teveel aan turbodruk bij het schakelen uit het inlaatsysteem verwijderd en niet terug schiet naar de turbo, waardoor m'n turbo op snelheid blijft. Nu zit er wel veel zweet rondom de valve maar heb voornomen dat dit niet erg is, goed schoonmaken is wel een must. Het enige probleem is mijn auto is stage 1 gechipt naar 140pk. Gister een 0-100 sprint gedaan waaruit 13.3 seconden uit kwam. Standaard 110pk zou hij in 9.6 seconde moeten doen, je zou denken dat hij door het chippen zeker wel onder de 9 seconde zou moeten zitten maar dat is het nu niet. Er staat morgen een afspraak gepland bij het bedrijf waar ik hem heb laten chippen om toch voor de zekerheid te laten uitlezen of ze toch niet iets verkeerds op de ecu hebben geschreven. Mijn vraag is of iemand zich hier in herkend, of iemand met dit probleem kent en mij kan vertellen wat het probleem is waarom ik toch vermogen verlies heb.
Sinds 2,5 maand heb ik een forge blow off valve in mijn mk3 1.2 tsi zitten. (Kweet niet hoe ik foto's moet uploaden anders had ik deze wel geplaatst) Ik heb dit gedaan voor snellere acceleratie en ervoor te zorgen dat teveel aan turbodruk bij het schakelen uit het inlaatsysteem verwijderd en niet terug schiet naar de turbo, waardoor m'n turbo op snelheid blijft. Nu zit er wel veel zweet rondom de valve maar heb voornomen dat dit niet erg is, goed schoonmaken is wel een must. Het enige probleem is mijn auto is stage 1 gechipt naar 140pk. Gister een 0-100 sprint gedaan waaruit 13.3 seconden uit kwam. Standaard 110pk zou hij in 9.6 seconde moeten doen, je zou denken dat hij door het chippen zeker wel onder de 9 seconde zou moeten zitten maar dat is het nu niet. Er staat morgen een afspraak gepland bij het bedrijf waar ik hem heb laten chippen om toch voor de zekerheid te laten uitlezen of ze toch niet iets verkeerds op de ecu hebben geschreven. Mijn vraag is of iemand zich hier in herkend, of iemand met dit probleem kent en mij kan vertellen wat het probleem is waarom ik toch vermogen verlies heb.