Blow off valve veel olie rondom de valve en vermogen verlies

Hoi allemaal,

Sinds 2,5 maand heb ik een forge blow off valve in mijn mk3 1.2 tsi zitten. (Kweet niet hoe ik foto's moet uploaden anders had ik deze wel geplaatst) Ik heb dit gedaan voor snellere acceleratie en ervoor te zorgen dat teveel aan turbodruk bij het schakelen uit het inlaatsysteem verwijderd en niet terug schiet naar de turbo, waardoor m'n turbo op snelheid blijft. Nu zit er wel veel zweet rondom de valve maar heb voornomen dat dit niet erg is, goed schoonmaken is wel een must. Het enige probleem is mijn auto is stage 1 gechipt naar 140pk. Gister een 0-100 sprint gedaan waaruit 13.3 seconden uit kwam. Standaard 110pk zou hij in 9.6 seconde moeten doen, je zou denken dat hij door het chippen zeker wel onder de 9 seconde zou moeten zitten maar dat is het nu niet. Er staat morgen een afspraak gepland bij het bedrijf waar ik hem heb laten chippen om toch voor de zekerheid te laten uitlezen of ze toch niet iets verkeerds op de ecu hebben geschreven. Mijn vraag is of iemand zich hier in herkend, of iemand met dit probleem kent en mij kan vertellen wat het probleem is waarom ik toch vermogen verlies heb.
 
Ze hebben alleen de ecu geschreven voor de rest niks. Dus ik moest blindelings vertrouwen op de woorden die hun zeggen. Morgen gaan ze het na kijken en wil ik ook weten of hun het wel goed gedaan hebben (die garantie heb ik) het gaat om EQ performance gevestigd in Leusden.
 
Heb dat niet kunnen meten, enige wat ik nu kan doen is hem morgen laten na kijken en anders de auto op een rollenbank zetten om de waarde te laten meten.
 
Maar als blijkt dat hun verkeerd werk hebben geleverd dan horen ze dat wel van mij. Ik merk niet voor niks vermogen verlies en de meting van 0-100 was 100% echt met een app.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ze hebben geen rollenbank. Typisch zo'n bedrijf dat met ingekochte software werkt. Vond met wat googelen al snel een soortgelijk verhaal. Las zelfs ergens dat ze gemeend hadden een gat in de ECU te moeten boren. Wel uiterst goedkoop, maar men kent het spreekwoord. Ik snap dat nooit, een aanzienlijk bedrag uitgeven voor een auto en dan besparen, met het nodige risico, op zoiets relatief kleins financieel gezien.
 
Waar ik naar keek was gewoon of het bedrijf goeie reviews had en die hebben ze. Mijn idee was gewoon dat ik mijn auto uit handen geef aan mensen die er verstand van hebben hoe ze dat doen met of zonder rollenbank (maar daar hebben ze dus geen verstand van). Goedkoop was het ook niet dsg bak moest ook gelijk mee genomen worden met een totaal prijsje van €500,- als hun morgen zeggen dat er niks met de ecu is en hij gewoon het vermogen levert zoals moet dan ga ik daarna nog wel naar een tuner met rollenbank om het te laten na testen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Goede reviews zeggen op zich weinig, die kun je ook kopen. En meestal zal het ook geen klachten opleveren. Ik kijk altijd naar de ervaringen gemeld op de diverse auto forums. Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Ik ga is wat vragen opzoeken die ik morgen eventueel zou kunnen stellen, kijken wat ze daarop te zeggen hebben. Misschien dat je nog een vraag heb die ik aan hun kan stellen, dan laat ik het je weten wat hun antwoordt erop is en of het professioneel genoeg is. Mijn ervaring met dit bedrijf zegt nu al wel genoeg na de antwoorden die je gegeven hebt. Misschien ken je wel een goeie chiptuner waar ik de volgende keer naar toe moet gaan liefst dan wel een VAG tuner.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, er is een aantal gerenommeerde en in VAG gespecialiseerde tuners, waarover je hier op het forum ook veel positiefs kunt vinden. De meest bekende zijn JD en Vag Techniek. Daarnaast staan ook Hartog, TVS en VVT goed bekend.
JB Autoservice zit in Dieverbrug, gebruikt software van JD, maar heeft zelf geen rollenbank. Ik heb zelf ervaring bij JD, VAG techniek. Ben met nu de 4e gechipte en DSG aangepaste auto uiterst tevreden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het mooist zou zijn als je je geld terug kunt krijgen. Ik zou dat zeker proberen en zeggen dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Ik ken iemand die ook ontevreden was en zoiets heeft gedaan met een Polo. Bij wie men geld terug heeft gegeven. Als ze slim zijn doen ze dat, want een slechte pers willen ze niet uiteraard. De persoon in kwestie is daarna naar VAG Techniek gegaan en is uiterst tevreden met het resultaat.
 

kylimo

Senior Member
DSG bak MOEST gelijk ook meegenomen worden? Hebben ze hier nog een reden voor opgegeven?

Natuurlijk kan die dsg beter weet ik uit ervaring, maar zie even niet in waarom het moest.

Neem aan dat je de test een paar keer hebt gedaan. 13.3 is echt een groot verschil met 9.6.

Groeten en succes vandaag
 

eriktv

Forumguru
Soms moet dit vanwege de vermogenstoename, om te voorkomen dat de software van de DSG het vermogen knijpt. Wellicht was dit de reden?

En over de stelling dat €500 niet goedkoop is: daar ben ik een andere mening toegedaan ;). Ik ben in 2017 bij TVS geweest voor een oppeppertje naar 429Nm, waarvoor de marges van mijn DSG-software (standaard 350Nm) wat zijn bijgesteld.
 
Hoi hoi,

Momenteel zit ik te wachten bij eq. Ze zijn nog bezig met 2 andere auto's. Ik ga zo mee kijken wat ze doen. (Hij deed hier wel een beetje huiverig over en moest even na denken voor hij ja is geen probleem zij). Dsg is mee genomen 2 maanden geleden zodat deze minder belast wordt en de software met de dsg gelijk is. €500 euro is zeker een hoop geld, maar verwacht wel dat ze gewoon goed hun werk doen. Tevens schrijven hun hun eigen software voor elke auto wat anders. 13.5 seconde naar de 100 vanuit stilstaand was zeker een domper de satalieten waren 100% tijdens de meting dus die klopt gewoon. Of het nu wel of niet aan mijn dumpvalve ligt is nog de vraag (ga hier niet vanuit) wordt vervolgt ;)
 
Update

Orginele software erin gezet rondje gereden biem EPC lampje. Whoeoeee kan er ook wel bij. Momenteel aan het wachten om het uit te laten lezen. Wordt nog steeds vervolgt...
 

Kanerr

Forumguru
Spannend.. Niet fijn maar wel spannend. Succes met de afhandeling. EPC kan komen omdat je je diverter valve vervangen hebt voor een blof off valve.

Verder kan ik erbij vermelden dat ik mijn oude vw up 1.0mpi 60pk naar de 100 heb gereden met Draggy in 12.8 seconde dus boven de 13 is wel extreem traag ja.
 
Bovenaan Onderaan