Blokrevisie, Hybride turbo en nieuwe schokbrekers,.....

gehaktbal

Forumguru
Hee wat grappig, afgezien van de blokrevisie doe jij dezelfde 'tweaks' als ik deed bij mijn O3 destijds.
Zelf was ik minder tevreden met de Carplay/Android box. Ik kon er haast niet normaal mee bellen. Zowel de tegenpartij als ik zelf hoorden echo van elkaar. Dit kon je dan configureren, maar om de één of andere reden kon ik geen goede setting vinden.

Nu weet ik gelukkig ook dat je bij die chinese producten 600 verschillende soorten met verschillende prijzen kunt krijgen, die er van buiten allemaal hetzelfde uit zien maar van binnen stiekem toch anders zijn. Wellicht dat de jouwe beter is. De mijne was destijds ook een stukje goedkoper.

Heel veel plezier er mee! Een goed werkend Android Auto/Carplay systeem vind ik persoonlijk echt een goede aanvulling op je multimedia!

RR Vliet

Senior Member
Ik heb precies dat probleem ook gehad! Dat werd volgens mij veroorzaakt doordat de microfoon van de AA unit zo belabberd is. Als ik die microfoon in mijn mond stopte was het iets beter, maar niet goed. Daarnaast vangt die microfoon alle audio op die uitgezonden wordt, waardoor je die enorme echo krijgt.

Ik heb uiteindelijk de AUX audio van de Skoda uitgezet, waardoor de AA unit geen muziek/geluid meer naar de Skoda kon sturen. Daarna verbond ik de mobiel op zowel de AA unit als op de originele Skoda BT. Nu kan ik via de AA unit de mobiel aansturen (muziek afspelen, navigeren, telefoontjes starten) maar word de audio van de mobiel via de originele Skoda BT uitgevoerd. En die is gewoon goed!

gehaktbal

Forumguru
Kijk aan, dat is inderdaad ook een oplossing. Het viel me al op dat ik op de foto's inderdaad geen AUX-kabeltje zag zitten :giggle:
Wel tof overigens dat je met beiden tegelijkertijd kan verbinden.

Mijn Fabia heeft af-fabriek Carplay/Android Auto. En daar geldt: Als je Carplay verbonden hebt, is dat voor de telefoon ook de enige verbinding die op dat moment mogelijk is.

RR Vliet

Senior Member
Mijn AA gebruikt BT om de connectie te leggen en stuurt daarna de data via een WiFi kanaal. De oorspronkelijke Skoda BT blijft gewoon op het BT kanaal.

Ik heb daarnaast een OBD scanner die ook WiFi gebruikt. Ik merk dan ook dat ik niet tegelijkertijd van AA en de OBD scanner gebruik kan maken, omdat ik maar op 1 wifi netwerk tegelijkertijd kan zitten.

Het connecten van het WiFi netwerk merk je niks van overigens. Hij connect automatisch via BT, doet de handshake en draagt meteen over naar WiFi. Heel kort daarna wordt de Skoda BT geconnect. Je hebt het over seconden werk.

gehaktbal

Forumguru
Moet wel de timing goed zijn. Als de handshake eerst met BT van je multimedia zelf is, gaat die daarna niet meer vanzelf naar je AA want dan blijft die verbonden met je multimedia. Wellicht dat de snelheid van beide systemen hierin vanzelf de oplossing zijn.

RR Vliet

Senior Member
Die AA BT overruled alles. Zelfs als ik mn mobiel op vliegtuigstand zet beukt 'ie erdoorheen en pakt 'ie de WiFi connectie. Heel bijzonder en in dit geval heel prettig.

RR Vliet

Senior Member
Vandaag een dagje vrij, dus verder aan de auto. Om te beginnen een setje zuigerveren onder de motorkap geïnstalleerd. Ik vind het gebruik van de standaard motorkapsteun onprettig, veel lekkerder om de hele motorkap gewoon automagisch omhoog te laten bewegen. Setje zuigerveren gekocht voor rondom de 25 euro en op de daarvoor bestemde plekken vastgezet. Was max 10 minuten werk. En ondertussen natuurlijk genieten van de regenparels op de lak.

motorkap.jpg

Daarna aan de gang met een iets lastigere klus. Meerdere maanden geleden is het volume scrollwiel op de rechterkant van het stuur een keer gebroken. Heel vreemd, maar las online al dat dit wel eens vaker gebeurt. Op Ali een vervangend wieltje gekocht, denkende dat het makkelijk zou zijn om deze te wisselen. Viel me nog enigszins tegen! Hoewel het niet per sé moeilijk was, had ik moeite met het losklikken van het hele knoppenframe van het stuur, en is het vervangen van het wieltje zelf een enorm priegelwerk.

Dit is het wieltje dat vervangen moet worden

gebroken scrollwiel.jpg

Eerst maar eens de airbag los

airbag los.jpg

Dan het hele frame lostrekken. Dit vraagt verassend veel kracht en finesse

frame los.jpg

Helaas heb ik hierbij ook een fout gemaakt. Rechterzijde eerst losgehaald en toen één van de palletjes loskwam schoot ik uit, waardoor het laatste palletje in de hoek afgebroken is.

frame gebroken.jpg

Daarna het geheel mee naar binnen, om met een precisieschroevendraaier de hele volume unit open te maken.

frame eettafel.jpg

Alle schroefjes aan de achterzijde loshalen, 2 stuks om de unit los te maken van het frame en 2 stuks om het deksel van de unit te openen

schroefjes.jpg

Unit openen, zijde met de printplaat apart leggen en verder met de rest van het plastic

printplaat.jpg

Het rubbertje van de achterkant verwijderen en de 'stempeltjes' waarmee de knoppen op het rubber en dus de printplaat drukken niet kwijtraken (2 stuks, voor de vorig-volgend knop)

rubber.jpg

Daarna de knoppen unit eraf klikken (altijd even uitvogelen waar de klemmetjes zitten) en dan ben je bij het scrollwiel. Je kan die hele as vervangen, maar dat lukte me niet. Ik heb daarom de naar buiten gebogen, het kapotte wiel eraf genomen en het nieuwe wiel geplaatst

knoppen.jpg

Daarna de boel weer monteren, en aan die stempeltjes denken

stempels.jpg

Vanaf hier was het makkelijk. Unit weer in elkaar schroeven, terug in het frame, terug naar de auto, frame in het stuur klikken en de airbag monteren. Gelukkig blijkt het frame stevig in het stuur te zitten, ondanks dat 1 van de bevestigingspallen afgebroken is. Het monteren van de airbag voelde een tikkie asociaal, je drukt hem er gewoon in en ik kon niet voorkomen dat ik meermaals over de parkeerplaats toeterde. Kreeg een appie van de buurman om te vragen of ik hulp nodig had:maakmegek:

Helemaal tevreden met het eindresultaat! Voor nog geen 7 euro en een hoop zweet weer een nieuw en werkend volumewiel!

stuur.jpg

Bovenaan Onderaan