Binnenventilator Skoda Fabia werkt niet

Kogamyata

Senior Member
Beste Corné,
Ik heb eerder in 'n topic van ander merk meegedaan en daar werd dat niet op prijs gesteld. Ik prijsopgave gevraagd bij Skoda en ATU beiden hadden 'n prijs van € 295,- voor de ventilator en € 60,- voor de weerstand. Het zou 5 uur werk zijn. In totaal kwamen ze op € 700,-. Nou en ik kan je melden voor de helft klaar te zijn. Dat is toch interessant te weten, nietwaar? Wat vindt jij?
groeten,
Joop.
 

CDK

Forumguru
Dat is zeker interessant Joop, dat is het eerste verdiend! Geldboompjes groeien helaas nog steeds niet in onze achtertuin, dus prima geregeld voor dit bedrag! :thumbsup:
 

bobracing

Forumguru
Heeft iemand de onderdeel nr's van de delen? De mijne is ook ineens gestopt en had wel tijdelijk na uitval foutmelding in vcds... airco werkt wel, maar blaast niet meer in geen stand....
 

bobracing

Forumguru
Thx dat is hem voor de kachel weerstand, vermoed dat deze ook defect is ipv de ventilator zelf... Gewoon gisteren nog werkend, vandaag ineens dood... Heb je mss ook het nr van de ventilator zelf ? Heb zelf ook klimakontrol met display.
 

bobracing

Forumguru
Das duur... Ga eens kijken of het mss enkel de thermozekering is...kost bij Electro zaak paar centen namelijk...
 

bobracing

Forumguru
Moest toch naar de dealer gezien mijn versie niet open te maken is!
Kosten a 120 euro. resultaat is nu weer een werkende blower :)
Tevens de blower gesmeerd, is weer goed gangbaar!
 

bobracing

Forumguru
deze middag in mijn weekje vakantie in de zon en 36 graden het dashboard eruit gehaald... blower los gemaakt en 12v erop en ja die werkt! Dus toen de blower nog meer gangbaar gemaakt. Hierna de regelaar verwijderd en na de dealer gegaan omdat mijn wagen climatronic heeft en dus de weerstand niet los kan vervangen grr... gelukkig hadden zij er 1tje liggen die van een klant was welke over 2 dagen pas kwam dus ik kom hem direct meenemen :) Toen teruggezet alles en storing uit VCDS gehaald en moest opnieuw de basisafstelling doorlopen gezien het display deed knipperen. Na de basisinstellingen werkt het weer perfect, iets wat hij daarvoor niet meer deed sinds zondag morgen :)
 
Bovenaan Onderaan