Binnenkort bestellen: Octavia Combi Elegance 1.2 TSI + DSG-7

1237475348754fba800001.jpg
1237475422776fba800001.jpg


Die linker heb ik maar dan wel met stuurdbediening van de radio...
 

Darkside

Forumguru
Heb nu een 3 spaaks in mijn astra. Maar niet sportief. Kleine inkepingen. Er is ook een sportstuur beschikbaar ook 3 spaaks. Maar de 4 spaaks straks is meer dan voldoende.
 

corsaar

Senior Member
Bij mij werd het een 3 spaaks omdat ik een elegance uitvoering
koos, 3 of 4 spaaks is mij om het even. Maar kon geen Elegance krijgen
met 4 spaken. Soms snap je er niets van.
 

Darkside

Forumguru
Misschien is er nog tijd om te wisselen. De 3 spaaks heeft wel uitsparingen voor de duimen zeg maar. Dit zit wel erg lekker. Maar niet noodzakelijk mijn inziens op 105pk.
 
Ik kan nog wel wisselen, ja, want ik heb nog niet besteld. Ik denk er nog over na.

Overigens dat houtmotief op de foto'tjes, dat is in Nederland niet te bestellen, of wel?
 

lock

Actief lid
op de ebl is pdc standaard. Verder kan je dat stuur met die paddles niet nemen.
Ik heb de 1.2 dsg ebl besteld.
met de sunset ramen, blauwe tandjes en 17" velgen.

wie weet is het met de prijs wel beter als je daar naar kijkt
 
Zaterdag een proefrit gemaakt met de 1.2 TSI. Weliswaar in een VW Polo, maar toch: wat een bommetje is dat, zeg! Ongehoord: wielspin in de 2e versnelling!

Nu is de Octavia natuurlijk zeker 200 kg zwaarder, maar de prestaties in de lichtere Polo waren toch zodanig dat ik vol vertrouwen ben dat ik met de aanstaande leaseauto best vooruit kom.
 

Darkside

Forumguru
Mooi om te horen. Zelf ook nog niet proefgereden in de 1.2. Door de 20% bijtelling was dit eigenlijk toch de enige keuze. De 1.4 valt daardoor eigenlijk al buiten budget.
Maar ben toch wel benieuwd. Maar ja.......wachten wachten wachten..
 

lock

Actief lid
@lustigson;
Ik heb met de golf variant 1.2 dsg gereden. Ik reed zelf toen met een 1.4 dsg golf als leen auto. Ik moet zeggen het vermogen verschil is er echt wel. Dit merk je met optrekken en even snel inhalen wel. Echter wen je aan de 1.2 heel snel. Na een proefrit van een uur was ik overtuigd. Met de 1.2 in combi met dsg heb je een hele fijne auto. Ik denk zelf dat je met de handgeschakelde minder blij ben. dan wordt het namelijk veel schakelen als je wilt inhalen enzo.
Maar gelukkig doet dsg dit voor je :)
mijne wordt in week 33 gemaakt :)
 
Ik heb eens met wat collega's naar de combinatie van Onyx-interieur met door de importeur/dealer geplaatst kaneelkleurig leer, plus de Storm Blue-metallic lak: zij vonden het niet helemaal top, waardoor ik over de lakkleur ga twijfelen. Misschien is Brilliant Silver of Aqua Blue dan beter.

Wat is wat jullie betreft een mooie combinatie met het Onyx-kaneelkleurig interieur?
 
Bovenaan Onderaan