Binnenkort bestellen: Octavia Combi Elegance 1.2 TSI + DSG-7

Ik ben eruit. M'n nieuwe leaseauto wordt een Škoda Octavia Combi en wel met de volgende specs:

  • 1.2 TSI 4-cilinder turbo + 7-traps DSG
  • uitvoering ‘Elegance’
  • zwart-grijs interieur ‘Onyx’ + after market leder (‘kaneelbruin’ 4257 PS14)
  • getinte ramen ‘SunSet’ vanaf B-stijl
  • metallic lak ‘Storm Blue’
  • 16" 5-spaaks lichtmetalen velgen ‘Crateris’
  • parkeersensoren voor en achter
  • Bluetooth telefoonverbinding
  • Mobile Device Interface
  • 3-spaaks stuurwiel met schakelpaddels, audio- en telefoonbediening
  • scheidingsnet achter achterbank
  • dubbele bodem in kofferbak

Hij wordt pas besteld na het verstrijken van mijn proeftijd, dus rond 1 september. Ik hoop dat ie er dan voor half november is, want anders wordt het pas januari 2011. D'oh!
 

Darkside

Forumguru
Nette auto hoor. Vandaag is mijn auto besteld. Ook een 1.2 TSI met DSG.
En daar word al gerekend op een levering na half november. En dan is de kans groot dat de LM zegt dat ze hem niet op kenteken willen zetten.
Er is al aangegeven te rekenen op 2011. :(
 
Super auto! Ben jaloers op je dat je benzine kan/mag rijden... Ik moet dieselen.. :( Op zich niet erg maar dat gaat ten koste van mn budget... Zijn die parkeersensoren standaard of heb je die als accesoire laten plaatsen??
 
Zijn die parkeersensoren standaard of heb je die als accesoire laten plaatsen??
Achter horen ze bij de Elegance-uitvoering, dus ik dacht, doe ze dan voor ook maar.

Eigenlijk vind ik ze stom, want een beetje bestuurder moet z'n auto toch gewoon kunnen inparkeren... maar het is ook wel erg gemakkelijk. :smirk:
 

Darkside

Forumguru
waarom eigenlijk geen Business Line uitvoering?
Of was het stuur te belangrijk. De rest is ook te verkrijgen op een BLN en je hebt dan ook navi.
 
Ik moet bekennen dat ik niet echt naar de Business Line gekeken heb. Zal ik nog eens doen. Wie weet haalt het wat uit. :)

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
 

Darkside

Forumguru
Bij mij hij iig een stuk goedkoper.
Zit al 16" LMV op.
Alarm
Parkeer sensoren voor en achter
En navi

Op het stuur na zou alles (dubbele bodem en scheidingsnet) via accesoires wel te regelen moeten zijn. En ook dat scheelt weer bijtelling.
 
Waar vind ik wat de verschillen zijn van de Elegance Business Line ten opzichte van de 'gewone' Elegance? Op Škoda.nl kom ik er niet achter.
 
Als ik 'm via DirectLease.nl bereken, komt ie zo'n € 30 hoger uit. Dat zit 'm dan in de navigatie en Xenonverlichting en dat soort dingen, denk ik. Net de puntjes waar ik niet zoveel waarde aan hecht.
 

Darkside

Forumguru
Ahh. Ok. Voor mij wel een 'must have'.
Des al niet te min. Een geweldig mooie auto. En hoop dat ie snel binnenkomt voor je (dan is de mijne er hopelijk ook snel).
 

Darkside

Forumguru
lustigson wil een 3 spaaks stuurwiel met knoppen op het stuur en flippers.
De EBL heeft standaard het 4-spaaks stuur met knoppen maar zonder flippers. en is ook achteraf niet te wijzigen naar het 3 spaaks stuur.

Bij de gewone Elegance moet je kiezen anders krijg je een stuur zonder knoppen.
 
lustigson wil een 3 spaaks stuurwiel met knoppen op het stuur en flippers.
Nou ja, ik wil wel een stuur met knoppen en deze leek me leuker, omdat die paddels er achter zitten. :)

Ik zit gewoon niet zo te wachten op een navigatiesysteem en Xenonverlichting, waardoor de 'gewone' Elegance qua prijs interessanter is.
 

Darkside

Forumguru
Ja het lijkt wel een beetje alsof ik weet wat jij wilt. Maar het stond in je OP dat je voor de 3 spaaks gekozen had. Vandaar dat ik dat zo zei.
 
Het klopt hoor, die 3-spaaks heb ik gekozen, maar niet omdat ik per se een 'flappy paddle gearbox' wilde (om J. Clarkson maar eens te citeren). Ging me meer om de telefoon- en audiobediening, en dan zijn paddels leuk. :)
 
Aha... dat is me duidelijk. Thanks... Ik heb nu een O2 pre FL EBL met een 4 paaks stuur en dat bevalt me prima!
 
Overigens is het grappig om te zien dat 4-spaaks stuurwielen voorheen werden gezien als sportieve sturen, en nu zo'n beetje iedereen zo'n ding heeft, 3-spaaks sturen weer als sportief worden verkocht. Maar dit terzijde. ;)
 
Bovenaan Onderaan