Binnenkort bestellen: Octavia Combi Elegance 1.2 TSI + DSG-7

ertromp

Forumguru
Toch wel een Lexus met een 3-spaaks multifunctioneel stuurwiel?
Wellicht levert nog langer wachten wel een Bentley op!
Succes met je Lexus want het lijkt me een geweldige auto
 

Captain Hook

Forumguru
Even voor de record: ik ben juist diegene die weinig geeft om het design van een auto. Daar schijnen anderen op dit forum het patent op te hebben. :koffie: (vooral Mazda liefhebbers)

Ben meer geïnteresseerd in de technologie erachter. Dat bedoelde ik te zeggen met een Prius met Lexus sausje erover.
Het blijft Toyotoa Hybride technologie (waar overigens niks mis mee is uit technologie oogpunt, milieu is een heel ander verhaal). Door sommigen wordt een Prius helemaal afgez*ken omdat het een stomme auto zou zijn, maar nu het ineens Lexus heet is het wel goed... :confused:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Duidelijk wat je bedoelt. En (flauwe grap bie ik toch niet kan laten) ook dat je niet om het design geeft is duidelijk gezien je keuze voor de Roomster. Overigens ligt het bv bij mij niet zo duidelijk, nu ik erover nadenk. Vorige auto duidelijk niet op design gekozen (n.l. Yaris Verso, een van de lelijkste auto's ooit), maar op praktisch nut. Nu wel hoofdzakelijk op design gekozen (Yeti, omdat ik die erg mooi vind). Qua praktisch nut had ik net zo goed of zelfs beter voor een Roomster kunnen kiezen. M.a.w., het zijn ook niet altijd vastliggende waardepatronen voor iemand.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vast wel, maar mooi niet. Gaf nooit zoveel om het uiterlijk van een auto, afgezien van voor mij onbetaalbare bolides (Porsche bv) of oudere modellen (bv Jaguar, Alfa). Maar de Yeti vormde echt een uitzondering hierop; echt mooi, toch net te betalen en nog redelijk praktisch ook. Maar we dwalen alweer af, geloof ik.
 

Wasmachineman

Forumguru
Even voor de record: ik ben juist diegene die weinig geeft om het design van een auto. Daar schijnen anderen op dit forum het patent op te hebben.

Ik heb mijn O2 wel gekozen vanwege design! Want er zit natuurlijk in elke auto design. Dacia, Opel, V W of Renault! Maar de Octavia spreekt mij erg aan (anders is dit niet de 2e) want voor mijn werk heb ik een auto nodig die niet te schreeuwerig is! Ik ben verkoper en heb vaak mensen/klanten in mijn auto. Dan heb ik liever niet een Audi, BMW of Lexus. Andere uitstraling hebben die auto's vind ik!
Skoda heeft een uitstraling van: "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!"
Maar dat wil niet zeggen dat ik de Audi, BMW of Lexus niet mooi vind. Integendeel. Zeer mooie wagens zelfs. Alleen vind ik ze zakelijk niet passen bij mij. En dit is voor iedereen weer anders gelukkig.
 

Captain Hook

Forumguru
Het is heel simpel, voor design en 'premium' heb ik geen geld (over)...

En design zit voor mij binnenin, technologie, slimme verpakking, praktische toepassing, praktisch nut.
Het blijft immers een transportmiddel, geen duur designspeeltje (voor mij tenminste niet).

Vind het altijd knap hoe Lexus-marketeers voor nog meer geld dan Toyota dezelfde auto's kunnen verkopen. Auto's die voor mij gezien praktisch weinig nut zouden hebben.

Dat lustigson een Lexus besteld heeft ipv een Octavia maakt ook verder niet uit, maar geeft aan dat hij geen belang hecht aan de zaken waar vele Skoda rijders juist wel om geven (no-nonsense en heel veel ruimte voor je geld)
 

Wasmachineman

Forumguru
Hij hecht wel weer belang aan 14% bijtelling, iets wat je bij de Octavia niet vind. De ruimte zal wel ondergeschikt zijn??
 

Darkside

Forumguru
Idd niet voor iedereen is ruimte belangrijk. Ik persoonlijk wil gewoon een station. Juist voor de extra ruimte (al is dit verschil bij de O2 minimaal). En voor het makkelijk laden met een grote klep.
Een collega van mij is dit niet belangrijk. Hij zoekt een hatchback (mooiere keuzes zoals de alfa). En nu dus ook meer keuze in de 14% categorie (auris, prius en de lexus). Waarbij de laatste erg luxe uit te voeren is. Zaken als surround sound. adaptive cruise control vindt je niet zo gauw in een auto. En met een catalogus waarde van meer dan 36k is hij welliswaar ruim 6k meer dan mijn O2. Door de 14% betaald hij wel minder.
Persoonlijk vind ik het geen mooie auto, maar het is wel een aantrekkelijk aanbod. En van mij mag er ook een station van komen.

lustigson, geniet er van. ook van de red carpet treatment.
 

Ron-e

Lid
want voor mijn werk heb ik een auto nodig die niet te schreeuwerig is!

Dat heb ik nou ook..! Ik heb als deurwaarder gelijk een discussiepuntje als ik met een spiksplinternieuwe BMW voor de deur kom staan om te vragen of er nu is betaald wordt.. :ahum:

Maar het blijven mooie (sjieke) wagens.. en die Lexus ook trouwens..
 
Bovenaan Onderaan