Bi-Xenon verlichting blijft naar links staan

achbrouwer

Forumguru
indien ik stil sta trekken beide lampen weer naar het midden en positioneren zich.
dit gebeurd 1, 2 sec. na stilstand van de auto

wellicht kun je er wat mee
 

Rene C

Forumguru
Heb op seat forom gelezen van een Exeo rijder die ook problemen had met z'n linkerlamp. Bleek uiteindelijk een kapotte sensor op vooras te zijn. Wellicht dat ze dit eens kunnen nakijken
 

Bakkertje

Forumguru
@SuperBeeb Als je de schakelaar op aan zet draaien ze niet meer mee inderdaad. Je kunt het vrij makkelijk zien / proberen als je in het donker de weg voor jezelf hebt, een beetje slingeren op de auto en op de aan stand en dan zie je het direct.
 

Jasper-RS

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem met mijn octavia 3. Bij een bocht naar links blijft de linker koplamp wel 20 sec langer naar links schijnen en komt dan langzaam terug in de rechtuitpositie. Uit de eerdere posts komt er niet duiderlijk een verklaring naar boven. Zijn er meer skoda rijders die dit ervaren?

Ook heb ik een vraag over de de reismodus. Standaard staat deze op Linksverkeer. Wanneer ik hem op rechtsverkeer zet geeft de auto in het maxidot aan koplampen voor linksverkeer ingeschakeld. Dit is toch vreemd. Hoe staat het bij jullie ingesteld? IMG_0548.JPG IMG_0549.JPG IMG_0547.JPG
 

Antera

Donateur
volgens mij moet deze standaard op rechtsverkeer staan aangezien we rechts rijden en niet links. Dat verklaart misschien ook de klachten met je linker koplamp? Zo niet dan moet deze nagezien worden en heb je vermoedelijk een defecte koplamp/stelmotor of iets in die richting
 

Jasper-RS

Forumguru
volgens mij moet deze standaard op rechtsverkeer staan aangezien we rechts rijden en niet links. Dat verklaart misschien ook de klachten met je linker koplamp? Zo niet dan moet deze nagezien worden en heb je vermoedelijk een defecte koplamp/stelmotor of iets in die richting

Rechtsverkeer lijkt mij ook. Maar als ik hem op rechtsverkeer zet, geeft mijn maxidot scherm de melding let op linksverkeer ingeschakeld. Dat is toch raar en tegenstrijdig? Zet ik de groep “licht” terug in fabrieksinstellingen dan staat hij op linksverkeer standaard.
 
Bovenaan Onderaan