Bi-Xenon verlichting blijft naar links staan

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat er niets aan de hand is, of de mijne is ook niet goed ;)
Op de foto van @Chicco_Himself is er duidelijk meer licht (ik vermoed een betere camera dan ik op m'n telefoon heb), op mijn foto zie je hetzelfde profiel, maar dan donkerder.
 

Antera

Donateur
Ik denk dat ik het mis begrepen heb dacht dat de koplampn naar buiten bleef staan na nemen van ene bocht.

Dat wat hij doet is adaptieve verlichting lijkt me en normaal dan
 

Chicco_Himself

Forumguru
Vanmorgen alles in de maxi-dit de verlichting terug gezet naar fabrieksinstellingen en zo te zien werkt nu alles weer zoals het zou moeten werken !
Zelfs als ik < 40 km/h rij en lichtjes met het stuur beweeg zie ik de lichtbundel weer bewegen :D:yeah:
 

kansberg

Forumguru
Afgelopen week had ik ook een probleem(pje) met de adaptieve koplampen. Iedere ochtend de bekende melding op het dashboard in de vorm van het oplichtende lampje. Ik had niet de indruk dat het lichtbeeld niet juist was overigens.

Gisterenavond (met dank aan dit topic) de 'lights & vision' terug op fabrieksinstellingen gezet, en vanmorgen functioneerde het weer zoals het hoort :jaja:

Dus aan allemaal: Dank! :bloemen:
 
D

Deleted member 5563

Het naar links blijven schijnen van de linker koplamp blijkt wel vaker voor te komen. Dit heeft helemaal niets te maken met AFS of een bepaalde instelling. Ik heb het ook . (zie foto) De foto is gemaakt bij ongeveer 80 km/u. De dealer zoekt het nog verder uit. 2015-01-13 17.59.00.jpg
 

Antera

Donateur
Lijkt idd te laag te staan. Aan de lampen controle zetten en een kijken want dit zou je zeggen moet toch wel te meten zijn
 
D

Deleted member 5563

Lijkt idd te laag te staan. Aan de lampen controle zetten en een kijken want dit zou je zeggen moet toch wel te meten zijn

Het vreemde is dat dit niet altijd het geval is Soms staan de lichten wel goed. De dealer (Ab Mulder - Deventer) kende dit euvel. Mijn auto heeft even aan zo'n VCD kast gehangen en een monteur heeft het nu opgelost. Volgens mij heeft hij wat uitgezet. Iets van stadsverlichting bij lage snelheid of zo. Ik merk er verder niet veel van, maar het links blijven hangen is voorlopig weg. Het lijkt toch ergens in de software te zitten.
 

Joske

Forumguru
Ze hebben dus eigenlijk 1 van de functies van je AFS-systeem uitgezet.. Dat is de oorzaak niet aanpakken maar enkel het gevolg, lijkt mij toch niet de bedoeling??

Of is dit een "tijdelijke" oplossing? :)
 
D

Deleted member 5563

Ze hebben dus eigenlijk 1 van de functies van je AFS-systeem uitgezet.. Dat is de oorzaak niet aanpakken maar enkel het gevolg, lijkt mij toch niet de bedoeling??

Of is dit een "tijdelijke" oplossing? :)

Daar heb je helemaal gelijk aan, maar liever dit dan een koplamp die een eigen leven lijdt. Bovendien mis ik die functie totaal niet.
 

Antera

Donateur
Mulder is erg goed bedrijf maar het uitzetten van AFS lijkt me niet de oplossing idd. Maar vervangen van de stuurmodule of de koplamp zou het probleem toch op moeten lossen lijkt me
 
Bovenaan Onderaan