bi xenon achteraf inbouwen werkt dat?

CDK

Forumguru
als je door je koplampglas heen kijkt...., dan zie je die zilver/chroom kleurige ring om de lens van de lamp heenzitten, indien het een bixenon lamp betreft, dan staat dat in die zilver/chroom kleurige ring.

greetz Corné
 

BertjeB

Senior Member
Is dat ook bij de Octavia zo? heb het bij de Suberb wel gezien......
Het is nl. nog steeds niet zeker dat er überhaupt octavia's zijn met Bi-xenon.....
 

CDK

Forumguru
klopt idd, voor zover ik weet is er geen bixenon af fabriek geleverd bij de Octavia, en als er bij jou alleen bending xenon staat, dan is dat dus ook een normale xenon lampunit

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
bij mij (S2) deed de halageen ook mee als ik mijn groot licht aanzette, maar heb dat met vagcom uitgecodeerd
 

andrehj

Forumguru
Huh, maar dan krijg je toch minder licht? Of heb je dat weer gecompenseerd met die andere setting waarmee je het kapje van de Xenon lamp verdraait? Of is dat dezelfde setting?
 

CDK

Forumguru
@ Andrehj, ik kwam tot de ontdekking dat bij groot licht alleen maar de halogeenlamp brandde, maar omdat het weldegelijk bixenon lampen zijn heb ik gevraagd of ze er in de garage (DGM) even maar wilden kijken, de auto lag toch al aan de computer, ze hebben toen bixenon aangevinkt en automatisch werd de halogeenlamp uitgecodeerd, maar ik heb nu veeel meer licht als met de halogeenlampen.

greetz Corné
 

motomarz

Senior Member
Nou, heb zojuist mijn xenonlampen even gedemonteerd(nou ja eentje was genoeg) en.........
Nada Bi-Xenon! :mad:
Er zat een gewone xenonlamp(osram xenarc 66140) in en achter de lens(dus tussen de lamp en de lens) zat een plaatje welke het lichtbeeld bepaald en die zat muurvast en het leek er niet op dat deze zou kunnen bewegen.
Ik ga dus even contact opnemen hoe het kan dat deze als Bi-xenon geleverd zijn.......wellicht heeft hij nog een goede uitleg :blackeye:.

Het lijkt erop dat Rallye toch gelijk heeft!!

houd jullie op de hoogte!

Kan het niet zijn dat dat plaatje aan een servo-motortje zit, welke hem heel degelijk op zijn plek houdt,
tot het nodig hem te verstellen om een ander lichtbeeld te krijgen?
Want er moet toch IETS bewegen om een breder of juist smaller lichtbeeld te krijgen.
Meesturen in de bochten kan door de hele projector te bewegen,
maar het lichtbeeld zou toch ook echt anders moeten worden.
 

motomarz

Senior Member
@ Andrehj, ik kwam tot de ontdekking dat bij groot licht alleen maar de halogeenlamp brandde, maar omdat het weldegelijk bixenon lampen zijn heb ik gevraagd of ze er in de garage (DGM) even maar wilden kijken, de auto lag toch al aan de computer, ze hebben toen bixenon aangevinkt en automatisch werd de halogeenlamp uitgecodeerd, maar ik heb nu veeel meer licht als met de halogeenlampen.

greetz Corné

Huh? Hm. Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

Maar op basis waarvan vond jij dat het weldegelijk bixenon moest zijn?
Heeft de Superb weer andere projectoren dan de Octavia?
 

CDK

Forumguru
of de Octavia andere projectoren heeft weet ik niet, maar ik vermoed van wel.
in mijn offerte stond bixenon vermeld en het staat zelfs in de koplamp unit op de zilverkleurige ring, maar m'n groot licht was halogeen, dit klopte niet, daarom ben ik op onderzoek uitgegaan ;)

greetz Corné
 

jalex_h

Forumguru
@ Andrehj, ik kwam tot de ontdekking dat bij groot licht alleen maar de halogeenlamp brandde.

Huh, echt alleen de halogeen?
ik heb zojuist de mijne bekeken en daar branden zowel de Xenon als de halogeen.
De Xenon overigens in dezelfde stand als bij dimlicht. Geen bi dus.
Zie ook onderstaande foto's. De 1e dimlicht en de 2e groot licht.
Dimlicht 2.jpg

Grootlicht 2.jpg
 

hemi24

Forumguru
Voor de mensen die nog niet gezocht hebben:

  • O2 af-fabriek geen bi-xenon;
  • S2 af-fabriek wel bi-xenon;
Kans groot bij de S2 dat er verschil zit tussen permanent grootlicht en een lichtsignaal.

Bij het geven van een lichtsignaal (kortstondig grootlicht) wordt gebruik gemaakt van de naastliggende halogeen lamp; Bij permanent grootlicht wordt de bi-xenon gebruikt en als het goed is verdwijnt dan de afgrenzing naar boven. Als je voor een muur gaat staan zie je een begrenst lichtbeeld bij dimlicht wat lijkt op: ___/___/
Als je travelmode selecteerd in het maxidot zou de afgrenzing naar rechtsboven ook vlak worden (voor gebruik bij linksrijdend verkeer).
 

CDK

Forumguru
@jalex_h, uiteraard zoals jij het omschrijft dim xenon en groot halogeen, maar dat wil je toch niet als je bixenon lampen hebt? vandaar mijn vcds aanpassing, als je het ook doet zal je het verschil goed merken.

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
@hemi24, weet niet of er verschil zat in knipperen of constant groot licht, kan ik nu ook niet meer testen voor je, maar ik knipper voortaan met mijn xenons en dat ziet er een stuk gelikter uit én je hebt beter zicht / "meer" licht

greetz Corné
 

andrehj

Forumguru
OK, dus je weet niet of je zowel de halogeen als de BiXenon aan kan zetten? Ik zal vanavond eens testen hoe het bij mij werkt.
 

jalex_h

Forumguru
@Corné: Natuurlijk, als er Bi-Xenon op zit en verkocht is, moet het werken ook. Binnenkort maar eens regelen.
Rare strategie van Skoda:thumbsdown:
 

Wesly

Senior Member
Dus ook de H15 (VAG fitting) lampen vervangen voor de HID kitjes nu op de markt heeft geen zin
 
Bovenaan Onderaan