Tallguy
Forumguru
Ik zet de vraag maar hier neer, want hier zitten de kenners van motorblokken en het is niet alleen O2 gerelateerd.
Ik heb een 2.0ltr TDI. Ding heeft een 6-bak. Ik kan dus vlot rijden met weinig toeren in z'n 6.
Ik vraag me alleen af..zou het beter zijn voor het blok (qua 'wegbranden' van roet op de EGR misschien) om soms bewust een poosje NIET in z'n 6 te rijden, maar de normale snelheid maar dan in z'n 5?
Dus geen 140 in z'n 6 maar 140 in z'n 5?
Blok doet dan meer toeren...ik zou denken dus hogere temperatuur en betere verbranding ergo 'schoonbranden' ??
Zou het dus helpen zoiets af en toe een poosje (1/2 uur ofzo) te doen?
Ik heb een 2.0ltr TDI. Ding heeft een 6-bak. Ik kan dus vlot rijden met weinig toeren in z'n 6.
Ik vraag me alleen af..zou het beter zijn voor het blok (qua 'wegbranden' van roet op de EGR misschien) om soms bewust een poosje NIET in z'n 6 te rijden, maar de normale snelheid maar dan in z'n 5?
Dus geen 140 in z'n 6 maar 140 in z'n 5?
Blok doet dan meer toeren...ik zou denken dus hogere temperatuur en betere verbranding ergo 'schoonbranden' ??
Zou het dus helpen zoiets af en toe een poosje (1/2 uur ofzo) te doen?
.
Nou, dat valt ook wel mee hoor (niet dat ik hier een discussie over lease rijders wil starten, want daar zijn er al genoeg van), maar...ja, ik rijd redelijk door ja. Dat deed ik altijd al, ook met mijn privé auto.

.