Bevestigings toon uitzetten bij ontgrendelen.

Ja de mijne maakt een heel beschaafd bliep-bliep geluid. Maar zoals eerder gezegd, wel via maxidot uit te zetten.

Bij een Passat van 2000 was het de toeter die toet-toet deed. Dat heb ik maar snel uit laten zetten, dat was ronduit irritant.

Wat ook irritant is is het debiele geknipper van de knipperlichten bij een Peugeot/Citroën oid als je hem op slot zet... is 1x of 2x knipperen niet genoeg??
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat ook irritant is is het debiele geknipper van de knipperlichten bij een Peugeot/Citroën oid als je hem op slot zet...
Eens. Eén knipper en één beschaafd klikje is wat mij betreft ruim voldoende bevestiging.
Maar sommige autofabrikanten zien hun klanten blijkbaar aan voor halfblinde slechthorenden... :pardon:
 

VAG-man

Forumguru
Valt het piepje van het alarm dan wel, onder niet onnodig geluid maken? :pieker:
________________________________________________________________

Ik zal het wel niet snappen; maar waarom zou je überhaupt extra herrie willen maken, op wat voor een wijze dan ook, als het geen zin heeft?
Altijd leuk, dat mensen gestoord worden in hun nachtrust als er weer eens zo'n 'stoere' jongen (of meisje) per se bleep-bleep mot doen als 'ie z'n auto afsluit/opent. :nono:

Ach ik laat ook wel eens een scheet buiten of krijg een niesbui.

Als je nachtrust al verstoord wordt van bliepjes moet op de hei gaan wonen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eltjo

Forumguru
@EdK & @LiGHTNiNG; bij mijn Passat van 2003 had ik het aangezet bij het sluiten - slechts een korte bescheiden "toet".
Zo hoefde ik zelfs met omgevingslawaai niet naar de knipperlichten te kijken.
Deze toeter van het zgn "alarm" en was bij de linker wielkast gemonteerd. Je kon dat testen als je de deur in het eerste slot sloot en vasthield zodat het leek dat die in het tweede slot zat. Als je dan de auto vergrendelde en de deur losliet ging het alarm af. Overigens zaten er geen interieursensoren in de auto en dus ook niet het bewuste knopje aan binnenkant van de deurstijl.

Overigens heb ik ooit eens begrepen dat dat soort geluid in Duitsland verboden is.
 

svda

Actief lid
Ik had het eerst uitgeschakeld waardoor het alarm niet meer werkte dus inmiddels weer aangezet en het alarm werkt verder ook weer.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb het korte bliepje op mijn sleutel uit staan. Het alarm werkt dan wel nog gewoon. Bij mijn vrouw staat het bliepje nog wel aan, dan weet ik wanneer ze thuis is ;)
 
Bovenaan Onderaan