Bevestigings toon uitzetten bij ontgrendelen.

svda

Actief lid
Goedeavond,

Als ik mijn auto van slot haal of op slot zet dan krijg ik een bevestigings toon. Zo te zien zit er een alarm op met de sensors de binnenverlichting . Hoe kan ik dit geluid uit zetten?
 

Marcooctavia

Forumguru
Als het in je menu aangezet is zou je dit in de display tussen je teller uit kunnen zetten.
Als je die optie daar niet hebt dan moet het met Vcds uitgezet worden.

Marco.
 

Eltjo

Forumguru
Ik zou dat graag willen (alleen bij vergrendelen) en had dat bij m'n vorige auto juist geactiveerd. Helaas niet gelukt.
Ik vond het handig want dan hoefde ik niet naar de autoknipperlichten te kijken of die echt wel afgesloten was.

Heb je hier iets aan?

VCDS claxon signaal bij ontgrendelen/vergrendelen (zonder alarm)

09-Central Electric
16-Unlock code 31347
10-Adaptation

(1)-Acknowledgement signals-Akustische Rueckmeldung entriegeln
New value - 'yes' (ontgrendelen voertuig)

(2)-Acknowledgement signals-Akustische Rueckmeldung verriegeln
New value - 'yes' (vergrendelen voertuig)

(7)-Acknowledgement signals-Menuesteuerung Akustische Rueckmeldung
New value - 'active' (zichtbaar maken in instellingen menu)

(8)-Acknowledgement signals-Akustische Rueckmeldung global
New value - 'active' (alle akoestische toestaan)

(9)-Acknowledgement signals-Akustische Rueckmeldung Signalhorn
New value - 'active' (akoestische signalen via eigen claxon)

Of:

DWA is unlocked and locked Acknowledge with Horn

In the central electrics You have the option at the Skoda Superb 3T the DWA to acknowledge (alarm system) when unlocking and locking the vehicle with the horn (so-called US -. Style)


The following code is to be applied:


1. Select STG 09 (vehicle power)

2. STG Lange Coding -> Function 07

3. Byte 5

4. Enable Bit 1

5. Enable Bit 4


: additionally possible to make DWA acknowledgment in the comfort menu visible


1. Select STG 09 (vehicle power)

2. STG Lange Coding -> Function 07

3. Byte 5

4. Disable Bit 2


Adaptation of DWA:


1. Select STG 09 (vehicle power)

2. STG adjustment -> function 10

3. Channel 3

4. Value set in accordance with 0 = frequency modulated alarm signal 10 Tamperalarme (USA 5min) 1 = intermittent alarm signal 10 Tamperalarme (EU, 5min) 2 = frequency modulated alarm signal 1 tamper alarm (USA, 30s) 3 = intermittent alarm signal 1 tamper alarm (EU, 30s)
 

EdK

Forumguru
Tsja ik hoor het gewoon al aan de manier van sluitgeluid van de sloten....
En als me buuf nou net op dat moment loopt te tetteren en het dus niet hoor , dan controleer ik nog ff voor zekerheid.
 

svda

Actief lid
Auto maakt geen geluid dmv toeter maar pieptoon. In het maxidot display kan ik alleen vinkje weghalen bij alarm bev uit. Als ik dat uitschakel doet het alarm nog wel?
 

Antera

Donateur
Deze optie is idd met VCDS in de Long coding aan en uit te zetten maar ook de menu optie in je MFD is aanpasbaar met VCDS.
 

hemi24

Forumguru
Auto maakt geen geluid dmv toeter maar pieptoon. In het maxidot display kan ik alleen vinkje weghalen bij alarm bev uit. Als ik dat uitschakel doet het alarm nog wel?

Het alarm wel, de bevestiging niet meer.
Anders zou er wel staan " alarm uit", maar daar heb je een ander knopje voor op een andere locatie in de wagen...
 

Antera

Donateur
Het alarm wel, de bevestiging niet meer.
Anders zou er wel staan " alarm uit", maar daar heb je een ander knopje voor op een andere locatie in de wagen...

Dat is ook niet alarm uit dat knopje maar de interrieursensoren uit zetten. De rest van het alarm blijft dan actief
 

hemi24

Forumguru
Dat is ook niet alarm uit dat knopje maar de interrieursensoren uit zetten. De rest van het alarm blijft dan actief

Dan zou het enkel nog op openen en sluiten van de deuren/kleppen reageren, of het afkoppelen van een aanhanger?
Hoe zit het met wegslepen dan, of schommelen op een veerboot?
 

Spinal

Forumguru
Dan zou het enkel nog op openen en sluiten van de deuren/kleppen reageren, of het afkoppelen van een aanhanger?
Hoe zit het met wegslepen dan, of schommelen op een veerboot?

Dat knopje is ervoor dat wanneer je auto wordt weggesleept de helling sensoren worden uitgeschakeld, anders zou constant je alarm staan te loeien tijdens het slepen (zo staat het ieg in mijn boekje)
Dat knopje kun je alleen bij wanneer de bestuurders deur geopend is, dan zie je hem zitten.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Captain Hook : Ik denk dat "onnodig geluid" eerder betrekking heeft op bv. overmatig uitlaatgeblèr dan op een betrekkelijk onschuldig ver- of ontgrendelingspiepje. Er staat immers: "onnodig geluid/lawaai veroorzaken" - een nuancering waar de rechter ongetwijfeld rekening mee zal houden.

Wat overigens niet wegneemt dat ik ook een hekel aan die piepjes heb - het klikken van de sloten is voor mij al ruim voldoende bevestiging.
 

hemi24

Forumguru
Dat knopje is ervoor dat wanneer je auto wordt weggesleept de helling sensoren worden uitgeschakeld, anders zou constant je alarm staan te loeien tijdens het slepen (zo staat het ieg in mijn boekje)
Dat knopje kun je alleen bij wanneer de bestuurders deur geopend is, dan zie je hem zitten.

Dat is niet wat @Antera zegt...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Die test valt dan wel weer onder het 'toeterverbod'.
Af en toe een test op het functioneren is niet "onnodig", geldt voor de claxon net zo goed als voor de verlichting. Zolang je het ding daarbij niet secondenlang en/of met frequente herhaling laat loeien is er m.i. geen sprake van een strafbare handeling.
Die discussie met een koddebeier durf ik wel aan... :jaja:
 

Captain Hook

Forumguru
Valt het piepje van het alarm onder onnodig geluid maken dan?
Valt het piepje van het alarm dan wel, onder niet onnodig geluid maken? :pieker:
________________________________________________________________

Ik zal het wel niet snappen; maar waarom zou je überhaupt extra herrie willen maken, op wat voor een wijze dan ook, als het geen zin heeft?
Altijd leuk, dat mensen gestoord worden in hun nachtrust als er weer eens zo'n 'stoere' jongen (of meisje) per se bleep-bleep mot doen als 'ie z'n auto afsluit/opent. :nono:
 

Spinal

Forumguru
Zo hard gaan de standaard alarm piepjes niet hoor. In geval de claxon is ingesteld als bevestigingstoon geef ik je gelijk.
 
Bovenaan Onderaan