Bestelstop per 29-10-2021

Captain Hook

Forumguru
Da's nog gekker, een model wat al opgevolgd is door een model wat niet (meer) gaat komen, met een levertijd van 2 jaar?!? :sterretjes:
 

xplain

Forumguru
Mogelijks is dit de manier van de Tjechen om aan te geven dat het model nooit meer leverbaar is ;)
 

Roronoa

Actief lid
@xplain ik zie geen Scala staan op de lijst, heb je daar toevallig ook een screenshot van? :)
ps: op heden nog geen bericht ontvangen van de consumentenbond
 

Ramco2018

Nieuw lid
3 Skoda fabrieken in Tsjechie, gaan dicht of zijn dicht, dit i.v.m. onder ander te kort aan chip. De 2e deel van 2022 gaan ze langzamer de productie weer starten. Medewerkers worden nu voor 85 procent uitbetaald.
 

Berghuis

Donateur
Waar haal je deze info vandaan? Kan dat nergens terug vinden. Afgelopen maand zijn de fabrieken voor 2 weken gesloten geweest, maar zijn inmiddels weer open
 
Merkte vandaag op dat je op de Nederlandse site iig weer bepaalde modellen kan configureren..... Hoe zou het met de leveringen die openstaan vorderen???
 

TomDB

Lid
Mijn begin juni bestelde Octavia Combi Busines Plus was van levering in dec --> januari --> maart? gegaan. Ook maart kan niet gegarandeerd worden en was waarschijnlijk te optimistisch. Dus maar geannuleerd en de Karoq van een collega (functie elders?) overgenomen. Zit niet te wachten op een levertijd van 12 maanden en 10% prijsstijging
 
Van de Octavia IV modellen geven ze inderdaad aan dat ze niet/slecht leverbaar zijn. Hoop dat de rest qua leveren inmiddels wat beter gaat lopen. Ikzelf wacht sinds juni op een Superb HB IV Sportline... Ik blijf nog even afwachten (ongeduldig):nailbiting:.... Hoor helaas weinig van mensen die een Superb in bestelling hebben.....

Inderdaad totaal wat anders @marco_b maar ook een mooie kar!
 

marco_b

Forumguru
Na een wat hoger model wilde ik weer een sportieve station hebben. En vond persoonlijk de Octavia zoals ik deze had samengesteld helemaal top. Toen dat niet ging lukken nog proefgereden in de Cupra Leon. Maar qua formaat viel deze wel tegen (toch weer wat kleiner dan de Octavia). Tevens was voor de bediening voor boardcomputer en de kachel geen aandacht aan besteed. Ik werd er in ieder geval niet warm van. De Cupra was ook nog eens in de lease een stuk duurder dan de Hyundai (waardoor hogere eigen bijdrage). Zodoende voor de Hyundai gekozen. Zag m zelf ook niet aankomen :sterretjes:
 

marang73

Forumguru
Kodiaq besteld ... levering in 2023 plus prijsstijging van 3.500 euro .... besteling geannuleerd. Dealer heeft wonder boven wonder een voorraad auto gevonden. Binnen nu en 3 weken rijden.

@marco_b mooie kleuren combinatie van lak en velgen ... staat hem errug goed.
 

sirhexoludio

Nieuw lid
mischien wel beetje late reactie:

hier helaas nog aan het wachten zonet gehoord dat levering maart niet doorgaat en ze verwachten hem nu begin juni..
( maar dat is niet zeker want bepaalde kabels? moeten uit oekraine komen waardoor het nog later kan worden.)

het valt allemaal niet mee in deze tijd.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan