Besteld -> Octavia Combi Elegance 1.4 TSI

roofdier

Nieuw lid
Zojuist de dealer maar eens gebeld ivm de verwachte levertijd.
De O2 staat geland voor productie in week 38 en ik mocht er van uit gaan dat ik in week 40 in mijn nieuwe O2 rond rij, inclusief trekhaak.

Dan houd ik voor mezelf maar 1 oktober aan (midden in week 40). Da's toch mooi een dikke week eerder dan de leasemij tot nu aangeeft ;)

Hey Freddy!

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Bij mij gaven ze productieweek 37 op, leverweek 40. Stiekem hoop ik dat hij een weekje eerder komt, want het duurt een dag om de auto vanuit de fabriek bij de dealer te krijgen (beweert Skoda zelf).

Ik wens ons allebei succes met wachten :xyxthumbs:
 
Vandaag weer (hoopvol) gebeld, of ik donderdag 1 oktober vrij kon nemen om met de nieuwe O2 te spelen. Helaas, hij komt een week later.
:407:
Ik begreep het verhaal niet helemaal, was iets met eenbrief van de leasemij die gevraagd had of de aflevering in week 41 kon plaats vinden (ipv week 40???) Dus nu krijg ik de auto pas een hele week later, donderdag 8 oktober.
Meteen een afspraak gemaakt, om 11:00 kom ik de wagen halen!

Ik heb ook een uitnodiging gekregen om de Yeti in de showroom te bekijken, dus 1 oktober ben ik er toch ff. O wee als ik dan 'mijn' auto al zie staan!!
 
Vandaag weer (hoopvol) gebeld, of ik donderdag 1 oktober vrij kon nemen om met de nieuwe O2 te spelen. Helaas, hij komt een week later.
:407:
Ik begreep het verhaal niet helemaal, was iets met eenbrief van de leasemij die gevraagd had of de aflevering in week 41 kon plaats vinden (ipv week 40???) Dus nu krijg ik de auto pas een hele week later, donderdag 8 oktober.
Meteen een afspraak gemaakt, om 11:00 kom ik de wagen halen!

Ik heb ook een uitnodiging gekregen om de Yeti in de showroom te bekijken, dus 2 oktober ben ik er toch ff. O wee als ik dan 'mijn' auto al zie staan!!
freddy a: ik was vandaag bij de dealer en zag in de showroom precies de auto zoals ik hem besteld heb, incusief trekhaak. Van de dealer heb ik nog NIKS gehoord. Ik denk dat dealers vaak nieuwe auto's in de showroom zetten die al verkocht zijn. Zo hebben ze altijd een goed verloop in de showmodellen. Als je elke klant een week langer laat wachten kunnen ze een hele week de auto showen. Ik heb overigens vandaag de verkoper niet gesproken, bovendien zijn autoverkopers in mijn ogen allemaal gladjakkers.
 
Gister ff naar de dealer geweest ivm de Yeti-introductie.

Mijn auto niet in de showroom gezien. De verkoper nog ff gesproken en die wist me te vertellen dat de wagen er al wel was. Nog even buiten gekeken of'ie misschien achterom stond.
- 'Dat zou 'm moeten zijn!' zei de verkoper en wees in het half donker naar een nog in de folie staande O2 combi.
- "Nee hoor, dit is een Ambiente (want zwarte dakreling) zónder open dak. En wij hebben een Elegance besteld, mét open dak." concludeerde ik, al nadat ik 2 stappen richting auto had gedaan.
- "Oh .. euh .. Tsja, dan weet ik het ook niet. Dan zal hij wel in de werkplaats staan. Of bij de poetser zijn."

Al met al veranderde er niets. Ook al was de auto nu al fysiek aanwezig, ik kan 'm toch pas de 8e ophalen. *zucht*

Nou ja, toch wel leuk om de Yeti nog een keer gezien te hebben. En de hapjes en drankjes maakten ook veel goed. EN we kregen een tasje mee met foldertjes en knipsels over de Yeti én een doosje Merci.
Om de pijn van het wachten een beetje te verzachten :24:
 
Joepie joepie joepie!

Hij is er!!

De dealer was het met mij eens, Rosso Brunello is een prachtige kleur voor de O2! De auto stond, stralend in het zonnetje op mij en m'n vrouw te wachten. Jammer voor de dealer, maar dit prachtige visitekaartje zou weldra vertrekken .. ;)

Binnen de papierwinkel afgehandeld en daarna met de verkoper naar buiten een 'rondje auto' gedaan. Wow, wat een plaatje! Alles rook nog niet en zag er stralend en smetteloos uit. En op de teller stond slechts 8 km..

We kregen een korte uitleg en een flesje met wat lekkers (en de goede raad om dat lekkers niet te combineren met het autorijden) en toen vertrokken we. We moesten de oude auto in Vianen afleveren, dus we hadden meteen een bestemming om de eerste kilometers te maken. De CD voor de navigatie zat erbij, dus niets stond een zorgeloze rit nog in de weg!

Helaas voor mijn vrouw 'mocht' zij in de oude auto achter mij aan rijden. Eén troost, zij mocht de terugweg rijden. :-)

We zijn beide uitermate tevreden over de auto. de 1.4 TSI kan zeer goed meekomen in het verkeer en ik heb gelukkig niet achteraf spijt dat we niet voor de 1.8 zijn gegaan. Een heerlijke motor!

Ook de afwerking is perfect en de Amundsen is lekker veelzijdig. Open dakje is heerlijk (we hadden erg goed weer!) en de electrische stoelen garanderen een perfecte zit. Ze zijn zeer precies af te stellen. En .. dankzij de geheugenfunctie leidt het wisselen van bestuurder niet meer tot het zoeken naar een goed zitpositie.

We hebben genoten van de rit!

Een paar kleine opmerkingen/vragen/aandachtspuntjes:
* de PDC is niet zichtbaar in de Amundsen. Ik weet dat het kan, ik zal zo ff zoeken naar de juiste code en daarmee morgen naar de dealer gaan.
* bij het bestuurdersportier is een irritant windgeruis te horen. Toen ik op de bijrijdersstoel zat, hoorde ik het nog steeds (mijn vrouw trouwens ook).
* ik kon zo gauw het setup menu van de MFD niet vinden. Het bleek dat oa de automatisch deurvergrendeling niet was ingeschakeld. Straks maar ff zoeken hoe ik dat kan activeren.
* de instelling die we in de Amundsen hadden gedaan (trebbel, balance, tijdsduur zichtbaarheid airco, voorkeuzezenders, etc.) werden kennelijk niet opgeslagen.
* het koppelen van een sleutel aan de geheugenpositie van een stoel is nog niet gelukt.
* tijdens het gebruik van de navigatie, zijn alle boordcomputerfuncties niet toegankelijk. Ik zie in de maxidot alléén de navigatie gegevens. Ik kan niet de gemiddelde snelheid, actueel verbruik etc. zien. Ik weet niet of dit normaal is, ik vind het iig wel erg jammer.

Gelukkig zijn het allemaal kleinigheden waarvan ik weet dat ze zo opgelost zijn. Alleen dat (wind)geruis is erg vervelend, daar moet wel iets aan gebeuren. Maar verder zijn we zo blij als een kind op 5 december ;)

Foto's volgen binnekort!
 
Thnx!
Veel plezier gaan we er vandaag ook weer aan beleven!

Hoe ik in de setup van de maxidot moet komen heb ik al gevonden (naar boven of naar onder even ingedrukt houden bij stilstaande auto).

Nog een puntje van aandacht (was ik gister ff vergeten): de daglichtsensor lijkt in de war. Toen we gister in de stralende zon reden, gingen de dimlichten (stand auto) branden én ging de Amundsen op nachtstand. Erg slecht zichtbaar, met een zonnebril op :cool: (dit gebeurde meerdere keren).

Nu eerst ff vogelen wat ik allemaal in de maxidot in kan stellen en wat daarvan ook echt werkt, alvorens naar de dealer te rijden..
 

renYek

Lid
Gefeli met je auto!
Als test coordinator moet je toch wel wat testjes kunnen verzinnen om achter die functies te komen he ;)
 
Bovenaan Onderaan