Besteld -> Octavia Combi Elegance 1.4 TSI

Zojuist alle bestelformulieren klaar gemaakt en opgestuurd.
De bestelling is een feit. :-)

Skoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI
+ Executive pakket (oa electrische stoelen met geheugen)
+ Electrisch schuif/kanteldak
+ Amundsen navigatie systeem
+ Vaste trekhaak (13-polig)
+ Volwaardig reservewiel (ja, is een optie tegenwoordig!)

Kleur: Rosso Brunello Metallic (nieuwe kleur voor de Octavia!)
Bekleding: Shadow Onyx

Verwachte levertijd: 9 weken :(

Ik zat nog te twijfelen over de 1.8 TSI (vooral mijn vrouw, om eerlijk te zijn!) en eventueel de 1.4 TSI - DSG maar in beide gevallen heeft de prijs de doorslag voor de huidige uitvoering gegeven.
Daarnaast heeft min vrouw het niet zo op een automaat ("Schakelen maakt rijden juist zo leuk!") en een alternatief voor de 1.8 is eventueel chiptuning. Maar volgens mij is de 1.4 van zichzelf al pittig genoeg..

En zoals andere posters ook al meldden: géén Business Line omdat sommige opties daar niet op mogelijk zijn. En mijn vrouw en ik vinden beide de stoelen met geheugen én het open dakje een absolute must..

En nu maar wachten.
En tot overmaat van ramp moet ik 31 juli mijn Fabia inleveren (voor een Peugeot 207) :(

Freddy
 

WanderZ

Actief lid
Knappe bak! Die 1.4 TSI is een fijne motor (heb er al 1 keer in gereden.. haha) heb hem zelf ook besteld.. Ik mag hem begin aug ophalen.. Succes met wachten nog even en sterkte met de 207 straks!!

ben overigens erg benieuwd hoe die kleur "Rosso Brunello" is in het echt!
 

cvegreen

Forumguru
Dat is een mooie waslijst aan optie's man . Ik heb al eens een foto van het kleur gezien en ik vond het in ieder geval eens iets anders . in de positieve zin van het woord he . Nu inderdaad het lange wachten en balen dat je voorloop auto een pechgeot is .
 
Het is erg donkerrood, bijna bruin. En de kleur is toch wel behoorlijk donker.
Mijn vrouw is er niet zo weg van, maar ik vind het heel mooi uitkomen met het chroom van de Octavia en de zilveren dakreling.

Ik zag het vandaag bij de dealer op een Fabia, maar dat stond eigenlijk niet. Weinig chroom, veel zwart en een klein oppervlak. Dat bij elkaar maakte het een wel heel donker geheel. Het is dat er een zwarte Octo naast stond, anders zou je haast denken dat de Fabia ook zwart was ;)

Op een S2 staat het ook geweldig (bij de dealer in Amersfoort in de showroom gezien). Erg mooi contrast met al dat chroom langs de ramen etc.

Als'ie er is, komen er wel wat foto's ;)
Maar dat duurt nog ff :(

Hoop in ieder geval dat er niet te veel in deze kleur gaan rond rijden ;)
 

nemo

Senior Member
Het is erg donkerrood, bijna bruin. En de kleur is toch wel behoorlijk donker.
Mijn vrouw is er niet zo weg van, maar ik vind het heel mooi uitkomen met het chroom van de Octavia en de zilveren dakreling.

Ik zag het vandaag bij de dealer op een Fabia, maar dat stond eigenlijk niet. Weinig chroom, veel zwart en een klein oppervlak. Dat bij elkaar maakte het een wel heel donker geheel. Het is dat er een zwarte Octo naast stond, anders zou je haast denken dat de Fabia ook zwart was ;)

Op een S2 staat het ook geweldig (bij de dealer in Amersfoort in de showroom gezien). Erg mooi contrast met al dat chroom langs de ramen etc.

Als'ie er is, komen er wel wat foto's ;)
Maar dat duurt nog ff :(

Hoop in ieder geval dat er niet te veel in deze kleur gaan rond rijden ;)

Klinkt goed, je bestelling! Ben heel benieuwd naar de kleur op een O2. Vind hem op een S2 echt super mooi, dus zal op een O2 ook goed staan! Succes met wachten!
 

Stylist

Senior Member
...eventueel de 1.4 TSI - DSG maar in beide gevallen heeft de prijs de doorslag voor de huidige uitvoering gegeven.
Daarnaast heeft min vrouw het niet zo op een automaat ("Schakelen maakt rijden juist zo leuk!") Freddy

Heeft jouw vrouw dan al eens met een DSG gereden ??? Ken er ook zo eentje... wilde geen Skoda en ook geen automaat. Nu ze wil niet meer terug :D
 

Neptukker

Forumguru
En zoals andere posters ook al meldden: géén Business Line omdat sommige opties daar niet op mogelijk zijn. En mijn vrouw en ik vinden beide de stoelen met geheugen én het open dakje een absolute must..

Freddy
Het stomme is dat je begin dit jaar al die opties wel op de Business Line kon bijbestellen. Het reserveviel wat toen ook nog standaard. Ik vermoed dat PON dit doet zodat ze zonder al te veel risico's een klein voorraadje aan kunnen leggen. De kans dat een klant precies zo'n voorraad auto wil is dan stukken groter.
 

LITS

Nieuw lid
Hoi,

Zelf heb ik ook een Skoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI besteld.
Maak je niet druk over de motor, heb 2 proefritten gemaakt en dat ding is sneller dan mijn huidige V50 2.4.

Wel heb ik de BL besteld, geen open dakje maar is voor de lease erg prettig.
Tevens heb ik hiervoor gekozen omdat de columbus erin zit (nu maar hopen dat men deze in de auto laat zitten :)

Dan de kleur, voor mij ook rosso brunello maar dan met creme interieur, leren bekleding zal achteraf erin komen.

En ja, ook ik zal moeten wachten...

Lits.
 
Verdikkie, nóg iemand met Rosso Brunello.
Nou ja, als er heel veel van rondrijden, dan is het weer een teken dat het gewoon een ongelovelijk mooie kleur is voor de Octo ;)

Mijn vrouw rijdt zelf in een dieseltje en is erg gewend aan het afremmen op de motor. Ik heb eerder een automaat gehad en dat rijdt toch behoorlijk anders (idd, óók véél prettiger!).
Maar met het risico op botsingen (auto remt nauwelijks af op de motor), een (iets) hogere leaseprijs én om haar toch ook een beetje mee te laten beslissen, heb ik er voor gekozen het er niet bij te nemen.
En .. er moet tenslotte ook wat te wensen over blijven voor de volgende auto ;)
 

Neptukker

Forumguru
Verdikkie, nóg iemand met Rosso Brunello.
Nou ja, als er heel veel van rondrijden, dan is het weer een teken dat het gewoon een ongelovelijk mooie kleur is voor de Octo ;)

Mijn vrouw rijdt zelf in een dieseltje en is erg gewend aan het afremmen op de motor. Ik heb eerder een automaat gehad en dat rijdt toch behoorlijk anders (idd, óók véél prettiger!).
Maar met het risico op botsingen (auto remt nauwelijks af op de motor), een (iets) hogere leaseprijs én om haar toch ook een beetje mee te laten beslissen, heb ik er voor gekozen het er niet bij te nemen.
En .. er moet tenslotte ook wat te wensen over blijven voor de volgende auto ;)
Heb een 1.4 TSI 6bak. Inderdaad een heerlijke motor. Het stomme is dat het afremmen d.m.v. terugschakelen niet al te groot is. Geregeld moet het rechtervoetje meehelpen ondanks vooruitkijken e.d.
Dit komt zo gok ik door de lage toerenval/stijging die je maakt door te schakelen. Door de 6 versnellingen zullen de verhoudingen waarschijnlijk ook wel wat dichter op elkaar zitten.
 

Stylist

Senior Member
Met de automaat is de lol van het afremmen via de versnellingen er wel af. Spelletje 'niet remmen' is veel moeilijker. Of je moet hééél anticiperend gaan rijden en heel veel ruimte houden.

Ik smokkel af en toe door de DSG via handmatig schakelen eerder terug te laten schakelen. Maar dat pikt-tie niet altijd en uiteindelijk heb je toch zoiets van "...pff te vermoeiend".
 
Ik zag iemand (Berre geloof ik) met deze chromen stripjes voor onder de achterlichten.

000217.jpg


Zijn deze er ook voor de O2? En waar komen ze vandaan?

Cheers,
Freddy
 
Zojuist de dealer maar eens gebeld ivm de verwachte levertijd.
De O2 staat geland voor productie in week 38 en ik mocht er van uit gaan dat ik in week 40 in mijn nieuwe O2 rond rij, inclusief trekhaak.

Dan houd ik voor mezelf maar 1 oktober aan (midden in week 40). Da's toch mooi een dikke week eerder dan de leasemij tot nu aangeeft ;)

Ik moet eerlijk zeggen, ik kan haast niet wachten. De Peugeot 207 die ik nu tijdelijk heb bevalt mij helemaal niet. Ik vind 'm erg lelijk en (erger nog!) hij heeft erg vervelende rij-eigenschappen. (Gelukkig wordt dit bevestigd door mijn vrouw, het is dus niet alleen mijn Skoda liefde die dit gevoel veroorzaakt). Er zijn vast mensen die 'm mooi vinden of 'm heerlijk vinden rijden. Die mensen rijden zeker geen Skoda. ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Toch hebben jullie wel een punt. Die automaatbakken rijden heel fijn als je rechtdoor gaat, maar toch vind ik remmen op de motor zo fijn!

Ik rem eigenlijk zelden...

Altijd tandje terug en rustig remmen op de motor. Bochtje door, terug in de juiste versnelling, gas er weer een beetje op..

En dan heb ik in Nieuw Zeeland nog een Toyota gereden met een intelligente bak die wel zelf terugschakelde en me liet remmen op de motor.

En dan stap ik hier in die Rav4 en dat is gewoon weer voet op de rem en gaan.

Nee, wat dat betreft vind ik een handbak nog altijd heerlijk.
 

skodaoctavia2

Actief lid
ze zijn op ebay te verkrijgen
ebay duitsland om precies te zijn.
mocht je hulp nodig hebben dan kan ik eventueel nog een linkje plaatsen
 

WanderZ

Actief lid
Zojuist de dealer maar eens gebeld ivm de verwachte levertijd.
De O2 staat geland voor productie in week 38 en ik mocht er van uit gaan dat ik in week 40 in mijn nieuwe O2 rond rij, inclusief trekhaak.

Dan houd ik voor mezelf maar 1 oktober aan (midden in week 40). Da's toch mooi een dikke week eerder dan de leasemij tot nu aangeeft ;)

Spannend man!! Nog even iets meer dan een maandje volhouden.. je hebt de manuals enzo al doorgekeken? Oprit schoongeveegt? Slingers gekocht? haha :grin: Ik ben erg benieuwd naar jouw kleur (van de auto dus!) in het echt!!
 
Uiteraard!

En ik kijk ook al geregeld uit het raam alsof de wagen al voor de deur staat. Gewoon, om te oefenen.
"Wat is'ie toch mooi he?" zeg ik dan tegen mijn vrouw. Ze komt naast me staan en kijkt naar buiten.
"Wat is mooi?" vraagt ze.
"Onze nieuwe auto natuurlijk!"
Een diepe zucht, gevolgd door "Och, zit je weer te dromen..."

He he he.
Het is in ieder geval een droom die wél uitkomt! ;)

(is natuurlijk allemaal gekkigheid, maar ik zou er toe in staat zijn! ;) )


.
 

Falcon

Donateur
Lol.. ik zie het helemaal voor mij Freddy!.. Heb je hem besteld bij van Heukelem? Top dealer vind ik dat!
 

skodaoctavia2

Actief lid
freddy dat is een zeer bekend fenomeen als skoda bezitter(bijna skoda bezitter)
Die kunnen uren lang naar buiten kijken naar hun bolide:worshippy:
 
Bovenaan Onderaan