Besteld: O2 Combi 1.9TDI Allure Cappuccino-beige

cvegreen

Forumguru
(trajectmetingflitsers, dat kennen ze in belgië niet ;))

Gelukkig maar zou ik zo zeggen , er staan al meer als genoeg van die stomme flitspalen langs de vlaamse wegen. In walonië staan er nauwelijks van die lelijke bakken. Over lelijke bakken gesproken . Als je in belgie bv een klein windmolentje in je tuin wilt hebben om groene energie op te wekken , kan je het schudden wegens niet mooi , maar gsm masten , flitskasten , windmolens (groot dan) . Dat maakt geen snars uit of ze nu mooi of lelijk zijn , maar particulier mag je niet omdat ze niet mooi zijn (hun mening). Ik heb een mooie windmolen gezien in inox en niet met 3 wieken. Het is in de vorm van een ei , met veel kleine schoepjes , die ei vormige schoepjes zitten tussen een staart van een haan en een kop van een haan , dus kan je die schoepjes vergelijken met de romp van die haan . Maar het mag niet . Ik vond er niets lelijks aan eerlijk gezegd , ok de mast komt een beetje hoog , maar daar vang je namelijk meer wind he .
Sorry voor het off topic bericht. Het ligt al langer op mijn lever .

MRI

Nieuw lid
ik ben ook belg hoor ;)
en inderdaad ik versta het ook niet... splitsen we het land? dan zijn we er ineens vanaf :tongue:

MRI

Nieuw lid
oeps hopelijk dan geen boete in de bus binnenkort dan :eek:oo:

het verdict van de fabia: per total :(
het dak is gekreukt, vooras gekraakt, achteras uit de kom, achterruitje stuk, 2 deuren gaan niet meer open of dicht, blutsen en builen...

gaan eens horen bij dealer voor goedkope 2de handse fabia of octavia (diesel)
hoeveel km kan je eigenlijk gerust rijden met een octavia? hij had een octavia staan voor 3800 euro, 180000 km op de teller (een berline, geen combi)

fabia01.JPG
fabia02.JPG

Desperado

Forumguru
Er van uit gaande dat het een goed bereden wagen is kan je daar nog lang plezier van hebben.
180.000 is nog niet extreem veel.

cvegreen

Forumguru
Dat is balen man . Als ik de foto's zo zie , zie ik niet meteen die kreuk in het dak . Maar jij zal ze wel weten zitten natuurlijk. Die deuren , dat gaat makkelijk niet meer open of toe hoor , en een ruitje is ook niet de grootste kost , maar als er een kreuk in het dak zit is je chassis geplooid en dat is dan meteen total loss natuurlijk. Dan zijn er nog die wielen die niet meer correct staan , wat daarvan de kosten zouden eventueel zijn , daar heb ik totaal het raden naar . Maar 180.000km voor een diesel is nog niet ten einde zijn latijn hoor. zo'n motor kan makkelijk zonder problemen 300.000 km aan hoor . Het voornaamste is dat je vrouw niets ernstigs mankeert . Het materiele is jammer , maar wel vervangbaar .

MRI

Nieuw lid
dan gaan we denk ik toehappen op de octavia als hij redelijk in orde lijkt (ken niks van autos ;))

cvegreen

Forumguru
dan gaan we denk ik toehappen op de octavia als hij redelijk in orde lijkt (ken niks van autos ;))

Wel altijd test rijden , als de garagehouder het niet toestaat . Laten staan dan . Ik ben al zo bij mijn lepels genomen geweest. Dat dus nooit of te nimmer doen.

TL@

Forumguru
Was precies een lelijke tik, al goed dat je vrouw er niets ernstig aan over heeft gehouden.

Zo'n moeilijke weg is die ring in A'pen nu ook weer niet vind ik. Ik passeer er nu niet zoveel maar vind 100km/u toch echt wel te traag, laat staan 70.
De enige reden dat je maar 100 mag is omdat de vakken 10cm smaller zijn dan op andere autostrades.

Mijn vrouw rijdt alle dagen over de ring (van Noord naar Zuid en omgekeerd) en rijdt altijd sneller dan 100 (net zoals iedereen wanneer er geen file is)
Ik rij trouwens veel liever over de Antwerpse ring dan over de Brusselse (waar ik wel elke dag over moet)

Over die 2de handse Octavia: is het 1 met pompinjectoren? Zo ja, zijn ze al vervangen want die gaan zelden langer dan 200.000km mee en kosten enorm veel om te vervangen.

MRI

Nieuw lid
Over die 2de handse Octavia: is het 1 met pompinjectoren? Zo ja, zijn ze al vervangen want die gaan zelden langer dan 200.000km mee en kosten enorm veel om te vervangen.

Het is een 1.9 TDi
Ik zal dat eens vragen aan de garage ;)
txs voor de tip!

Ondertussen is het vrouwtje haar hoofdpijn voorbij en staat er een spliksplinternieuwe Skoda Octavia Combi 1.9 TDi Cappuccino beige te blinken voor de deur :worshippy:

Binnenkort fotootjes ;)

cvegreen

Forumguru
Ho , dat zal het leed wel wat verzachten zo een nieuwe auto voor de deur .
Ik heb een vraagje over de kleur . Als ik hier op mijn ne flut laptop op de site van skoda kijk en tracht een auto te configureren en neem cappuccino beige is het precies of dat die kleur eigenlijk grijs is. Is cappuccino beige nu beige of grijs achtig van kleur , want op de site van skoda raak ik er niet aan uit.

bat

Lid
Geen grijs, maar echt beige metallic. Er staat er eentje bij mij in de buurt. Vind het een mooie kleur en heb 'm zelf ook overwogen.

MRI

Nieuw lid
Geen grijs, maar echt beige metallic. Er staat er eentje bij mij in de buurt. Vind het een mooie kleur en heb 'm zelf ook overwogen.

Het is echt bizar: als ik cappuccino beige metallic pak op de verschillende configurators ter wereld ziet hij er altijd anders uit.

De beste versie die ik vind:

skoda.jpg

bat

Lid
Het is echt bizar: als ik cappuccino beige metallic pak op de verschillende configurators ter wereld ziet hij er altijd anders uit.

De beste versie die ik vind: [plaatje]
Je kijkt hem waarschijnlijk op een PC? Moet je hem eens op een Apple bekijken, dan zie je het al een stuk beter. Veel PC monitoren (ook die waar ik nu achter zit) laten deze kleur inderdaad uiterst belabberd zien. Veel te flets.

MRI

Nieuw lid
Je kijkt hem waarschijnlijk op een PC? Moet je hem eens op een Apple bekijken, dan zie je het al een stuk beter. Veel PC monitoren (ook die waar ik nu achter zit) laten deze kleur inderdaad uiterst belabberd zien. Veel te flets.

het is idd eigenlijk de schaduwzijde die het best overeenkomt met de kleur. Maar ik had het over de kleurstalen die je zo kan kiezen bij configurators... trekt echt op niets :winkie:

vdijk

Lid
MRI,

krijg je deze foto te zien na het invullen van een configurator of heb je deze foto ergens gevonden op het internet ?

als het daadwerkelijk een configurator is, dan wil ik graag het adres hebben

MRI

Nieuw lid
ik denk dat ik mij moeilijk uitgedrukt heb
ik bedoelde dat elke configurator er grandioos naast zit, daarna ben ik gaan zoeken naar een foto die de kleur wel goed weerspiegelt en dat was dan onderstaande

Bovenaan Onderaan