Beste vakantieauto: Skoda Octavia Combi

Joske

Forumguru
En bij ons wordt de Superb al 3 jaar op rij verkozen tot beste gezinswagen tot €27500 door Touring! :)

Categorie tot € 27.500

1. Skoda Superb Combi: 169 punten
2. Hyundai i40 Wagon: 140 punten
3. Mazda CX5: 132 punten

De strijd ging dit jaar tussen twee breaks. Skoda heeft tijdens de voorbije vijf jaar maar liefst vier keer de titel van ‘VAB-Gezinswagen van het Jaar’ behaald en drie keer was dat met de Skoda Superb. In 2010 was dat met de berline in combinatie met de 1.4 TSi-benzinemotor. Vorig jaar was de Combi, de break dus, met de 1.6 TDi-dieselmotor aan de beurt en dit keer parkeert weer de Superb Combi (maar nu met 1.4 TSi-motor) zich op de hoogste podiumplaats.
 

ertromp

Forumguru
Maakt niet uit met welk type je op vakantie gaat: een Skoda is altijd de beste vakantie auto!!!!!!!

Zeker gezien bergruimte en praktische indeelbaarheid hiervan kan ik me voorstellen dat de Superb en de Octavia hoog scoren. En natuurlijk blijft er zat zitruimte over voor de vakantiegangers ;)
 

MeneerB

Forumguru
Kan ik beamen. Afgelopen vrijdag de auto ingepakt voor de reis naar zuid frankrijk.
"kan dit er nog bij ? " Leg maar neer waar er nog plaats is. "maar er is overal plaats".
:maakmegek:

Maar zonder gekheid. Absoluut geen probleem om de bagage kwijt te kunnen.
Het onderstel is ook prima berekend op de zware last. Hij veert dan nog bijzonder comfortabel.
Moest alleen de banden hard op pompen volgens de instructies: achter tot 3.2bar !
 

Pendragon

Forumguru
Elke keer dat wij op vakantie gaan (of het nu met de Octavia was of nu met de Superb) wij kunnen weg zonder dat alles in het zicht is of dat de hele achterbank ook vol ligt en de kids er maar net kunnen zitten. Ook geen problemen met zicht naar achteren, want niks is volgebouwd, alles past in de kofferbak, heerlijk!
 

Blacky

Forumguru
Elke keer dat wij op vakantie gaan (of het nu met de Octavia was of nu met de Superb) wij kunnen weg zonder dat alles in het zicht is of dat de hele achterbank ook vol ligt en de kids er maar net kunnen zitten. Ook geen problemen met zicht naar achteren, want niks is volgebouwd, alles past in de kofferbak, heerlijk!

Bij ons gaat alles op de achterbank want de hond ligt altijd in de kofferbak tenzij het echt niet meer past op de achterbank dan verdwijnt een gedeelte bij de hond.
 

laagvlieger

Forumguru
3 fietsen , 3 personen, alle bagage ... Met z'n allen voor een week naar Italië. Geen dakkoffer, geen fietsendrager, maar gewoon alles IN de auto en dan zit je comfortabel voor zo'n lange rit. En dan heb ik nog 'maar' een Fabia Combi.

Fabia Combi was volgens mij ook gezinswagen van het jaar 2010 in de klasse tot € 15.000
 

Blacky

Forumguru
En kinderen die vervelend zijn ook,wou je toch zeggen. Die van ons gaat gelukkig allang niet meer in een bench
 

Pendragon

Forumguru
Ik kijk altijd in de binnenkant van de tankdop en daar tel ik dan altijd .3 bar bij op. Waarom geen idee, maar heb altijd het gevoel dat het wat te laag is in de dop.
 

Joske

Forumguru
En ik had steeds het idee dat het wat veel was, wat er in de tankdop staat :). Hou me daar meestal wel aan, maar zal niet gauw over de "standaard" bandendruk gaan. Ook al zijn er wat spullen in de koffer geladen.
 

Darkside

Forumguru
Ik pomp ze op tot 2.9 bar voor de Vakantie.
Ik heb mijn O2 combi ook behoorlijk vol zitten. 2 kinderen en een hondje.
Grote Tent (7mX5m) en veel meer spullen. Ik heb echter ook veel op het dak zitten in een 410 liter grote bak.
Maar dat is alleen voor de zomer vakantie.
Voor andere zaken is de bagage ruimte ruim genoeg.
 
Bovenaan Onderaan