Beslagen ramen

Een iets andere vraag maar wel betreft ontwasseming... Bij mijn O2 facelift zit er in het zijnraam rechts achter raamverwarming maar deze doet het niet (achteruit wel). Weet iemand of je dit expliciet moet inschakelen? (het het boekje er nog niet op nageslagen ;) )
 
Volgens mij is dat sprietje tbv een carkit... of voorbereiding van, en dat finnetje er onder is van de GPS. Wil je het zeker weten, even je hemel lostrekken en draadjes tellen:sterretjes:
Dat spul in je achter zijraam is je radio antenne:jaja:
 

ertromp

Forumguru
En bij deze nog een plaatje bij het praatje :D
 

Bijlagen

  • Overzicht_van_de_antennesystemen.pdf
    61 KB · Weergaven: 29

turboturbo

Forumguru
AM antenne, in het raam? Zonde.
Wie luistert er nog AM. :pieker:

DAB modellen hebben deze antenne hoop ik dan niet meer?
 

floyd2

Forumguru
Weten jullie zeker dat dit een AM-antenne is??
Er ligt me iets bij dat sommige radio's uitgerust zijn met twee FM-tuners.
Voor storingsvrije ontvangst schakelen die tussen elkaar.
Mijn O2 heeft ook gewoon AM ontvangst op de stream maar echt geen extra antenne in de zijruit verwerkt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die zou ook wel eens als een nauwelijks zichtbaar draadje in de voorruit kunnen zitten, net als bij mijn F2.
 

Berry1912

Forumguru
Laat ik nou net de codelijst doorgelopen hebben op zoek naar hetzelfde draadje in de rechterachterzijruit.
"8L5 ANT Roof antenna and "diversity" window antenna"

Het is dus een diversity window antenna en wat ik daar van begrijp is dat er constant gewisseld wordt om de beste ontvangst te krijgen.
 

guitar_billy

Senior Member
Precies. Vooral in dichte, hoge bebouwing (stad) en met heuvels heb je veel herkaatingen van de radio signalen. Dit geeft problemen voor de radio. Dan helpt het om twee tuners en twee antennes te hebben waartussen geschakeld kan worden, al naar gelang het beste ontvangst. De gebruiker merkt daar niets van maar heeft wel veel betere kwaliteit radio.
 
Bovenaan Onderaan