Bertha

Emporionelis

Forumguru
Inmiddels weer wat dingen aan de Kodiaq gedaan :yeah:, was sowieso vergeten te vermelden dat de software aangepast was, dingen die gedaan zijn:

  • CH/LH via mistlampen
  • Wimpers bij DRL aanzetten
  • Achterlichten aan bij DRL
  • Mistlampen mee seinen met grootlicht
  • Grootlicht assistent permanent aan
  • Ventilatorstand zichtbaar in auto stand
  • Stoelverwarmingsstand permanent onthouden
  • Electrische achterklep waarschuwingssignaal uit zetten
  • Gordelwaarschuwing uit
Er komen nog meer dingen, helaas was er toen niet genoeg tijd om het uit te zoeken

Overige aanpassingen zijn:

Kleine spoiler gemonteerd:
Bekijk media item 6077
Matten vervangen, de auto kwam standaard met van die ruwe matten, vond ik niet echt mooi en heb ze dus vervangen.
"Oud":
Bekijk media item 6075
Nieuw:
Bekijk media item 6074
Kofferbak mat:
Bekijk media item 6072
 

JeSko

Forumguru
Veel succes maar geloof me dat is het niet (makkelijk), als en ik zeg als dit je lukt, ga dan maar meteen bij iemand in de leer en ga het full-time doen, kan je grof aan verdienen. Mijne wrapper is een echte kunstenaar, hoe die die folie strak krijgt, in alle hoekjes en rondingen zonder dat het achteraf zichtbaar is is een kunst. En je mag de folie warm maken maar ook niet te warm, je moet hem strekken maar je mag hem ook niet te hard strekken. Komt echt bizar veel bij kijken, snijden is ook een vak apart, al gebruikt mijn wrapper hiervoor amper zijn mes maar een andere techniek met knifeless tape.

Succes!
 

Emporionelis

Forumguru

Okki

Donateur
Even een (domme) vraag......wat zijn "wimpers"?

En waar ik benieuwd naar ben....mistlampen mee seinen met groot licht. Kan dat ook op andere modellen (bijv die van mij....:bloos:)
 

hemi24

Forumguru
De streepjes in de koplampen bij een Kodiaq en Superb, noemt men wimpers.

upload_2020-6-20_6-37-32.jpeg


Mistlampen mee laten branden bij seinen met groot licht is een algemene instelling voor wagens uit de MQB familie; Ik had het destijds ook actief op mijn Golf 7.
Of de Rapid dit ondersteunt durf ik zo niet te zeggen...
 

Emporionelis

Forumguru
@JeSko, Octavia 3 heeft ze ook idd, volgens mij waren die altijd aan. ik had destijds een wat feller LED'je ingezet zodat ze wat beter zichtbaar waren.

@Okki, Mistlampen met grootlicht laten seinen had ik ook op de Octavia (3).
 

Emporionelis

Forumguru
Zo, weer wat kleine aanpassingen gedaan:
Ik hou enorm van een strakke, lege achterkant, dat wil zeggen geen letters, merken, dealer kenteken, stickers, etc..
Zoals gebruikelijk heb ik dus alles van de Kodiaq laten verwijderen..
Na een paar maanden begon ik mij toch een beetje te storen aan de kale achterkant. het was gewoon te kaal:fool:
Toch maar besloten om de zwarte S K O D A letters bij de dealer te bestellen en dummy Milotec uitlaten bij SuperSkoda.
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar het ziet er wel beter uit zo:laugh:
De "uitlaten" breken de kunststof achterbumper en de letter de achterklep

 

Henrik

Forumguru
Heel gaaf zo. Ben het helemaal met je eens. IK heb de achterkant ook helemaal kaal laten maken, maar mis eigenlijk ook wel de zwarte letters. Wat heb je daarvoor betaald via de dealer als ik vragen mag?
 

Canon-Eye

Forumguru
Inplaats van letters - waar vuil of poetsmiddel in de hoekjes kan blijven zitten en je poetsdoek in kan blijven haken - zou ik er eerder voor gekozen hebben om gewoon een rond Skoda-logo in het midden te plakken. Daar is vast wel een (vrijwel) niet-gebogen versie van te vinden.
Dat breekt ook het kale vlak, maar dan tegen de prijs van slechts zeer beperkte hinder bij het wassen/poetsen. :pardon:
 

Henrik

Forumguru
Dat punt heb je vaker gemaakt @Canon-Eye , maar de redenatie daarachter snap ik niet zo. Het skoda logo is evengoed voorzien van hoekjes en moeilijk te poetsen plekken.
En estetisch vind ik het ook wat minder aansprekend dan de letters. Je plakt dan iets "ouds" op je nieuwe auto...
 

Emporionelis

Forumguru
@Citigo_vRS, Er komen geen andere velgen op, het is een lease auto die toch een beetje normaal moet blijven, daarbij is het mij de kosten niet waard.

@Henrik, via de dealer waren de zwarte S K O D A letters iets van €20 of €25 dacht ik? ze komen in een handige template waardoor je het ook strak op de auto kan plakken.
 
Bovenaan Onderaan