Bertha

Topic in 'Mijn auto' gestart door Emporionelis, 23-05-2020.

1. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

Na 4 jaar met heel veel plezier in een Octavia 3 combi te hebben gereden, mocht ik weer op zoek naar een nieuwe lease auto. Criteria hiervoor waren:
    • Minimaal net zoveel ruimte als de Octavia
    • Zelfde luxe of beter
    • Anders dan de Octavia
    • Bijtelling “vriendelijk”
    Er zijn aardig wat auto’s voorbij gekomen, maar de meeste waren inclusief opties behoorlijk aan de prijs!
    Hoewel geen SUV’s liefhebber ben, heeft de Skoda verkoper mij in een Kodiaq laten rijden.
    Eerlijk is eerlijk! Ik was aangenaam verrast! Interieur was duidelijk Skoda, maar deed mij niet gelijk aan de Octavia denken.
    Enige min punt, hij was een beetje zacht geveerd, maar na 20 jaar verlaagde auto’s te hebben gereden is dat logisch.

Na wat proefritjes in verschillende versies, heb ik in september 2019 heb de volgende Kodiaq besteld:

Skoda Kodiaq Business Edition
    1.5 TSI met DSG
    Kleur Black magica

Business pakket
    • 19"Sirius velgen
    • Sunset
    • Suedia/Leder bekleding
    Style pakket
    • Chromen raamlijsten
    • Panoramisch dak
    • Sportstuur
    • Travel assist
    Functie pakket
    • Canton sound system
    • Elektrische achterklep
    • Kessy
    • Reservewiel
    Losse Opties
    • Driving mode select
    • Verwarmde stoelen
    • Digitaal instrumenten paneel.
    • MAD hulpveren
    • Zwarte grille
    • Extra tinten van de ruiten inclusief voorramen en zonneband

Theoretisch zou de Kodiaq op tijd binnen zijn om de Octavia netjes af te lossen(april), maar de levertijden schommelde toen nog enorm! Hoe fijn was het toen de auto eind februari al binnen was bij Skoda van den Udenhout in Veldhoven!

Dankzij van den Udenhout Veldhoven mocht ik op de zaterdagen aan ‘mijn’ auto werken.
    Dat ligt natuurlijk aan de klussen, maar wat is het fijn om een brug te kunnen gebruiken!
    Wat ik tijdens die zaterdagen gedaan heb zijn o.a.:
    • VAG sport pedalen installeren
    • Remklauwen rood maken
    • Monte Carlo reflectoren installeren
    • Etc..
    Op 15 april j.l. heb ik de Kodiaq mogen ophalen en was er zeer blij mee!

Door het Covid 19 virus, was het uitgeven van de auto vrij basic. Maar gezien de omstandigheden echt super! Via deze weg wil ik van den Udenhout ook hartelijk bedanken voor alle moeite, service, vertrouwen en meedenken! Eindhoven e.o. zal niet voor iedereen ideaal zijn. maar zoek je een fijne Skoda dealer? Van den Udenhout Veldhoven is waar je moet zijn! (en nee ik heb geen aandelen o.i.d.! positieve ervaringen mogen ook benoemd worden).

Onderstaand heb ik wat foto’s toegevoegd van een aantal aanpassingen:

Monte Carlo reflectoren gemonteerd:

25mm Eibach spacers gemonteerd:

VAG sportpedalen gemonteerd:

KN filter gemonteerd:

Zwarte Skoda logo:
    Super Skoda kofferbak lampen:

Diverse Ali spullen gemonteerd:

De teller van de auto staat sinds half april op 3000km, en ik moet zeggen dat het een fijne reis auto is.
    De auto laat mij ook veel rustiger rijden, met de Octavia was mijn cruise snelheid +/-150km/u. Maar sinds de Kodiaq heb ik ook helemaal geen behoefte om zo hard te rijden.
    Dat zal deels komen doordat hij minder fijn rijdt ook hogere snelheden, daar merk je goed dat je op ballon banden staat en dat de vering “comfortabel” is.

Enige minpunten tot op heden zijn de zithouding (kan niet echt een ideale zithouding vinden) en de Amundsen navi. Wat is dat ding traag!! In de Octavia had ik de Columbus en daar was ik zeer tevreden over. De enige reden dat ik voor de Amundsen gekozen heb zijn de draaiknoppen, misschien een beetje ouderwets maar ik haat dat alles ‘touch”wordt.

Laatst aangepast: 23-05-2020
    Citigo_vRS, Peanut, G.P. en 5 anderen vinden dit leuk.

2. EdK

EdK Forumguru

neem eens contact op met @Rainesh , misschien dat die je met een update kan helpen dat ding sneller te maken !

Joman vindt dit leuk.
  3. VAG-man

VAG-man Forumguru

Accudeksel van Ali? Heeft Skoda dit niet?

4. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Vast wel. 10x duurder. :D

5. Bulletdodger

Bulletdodger Senior Member

Mag je zulke aanpassingen wel doen op een auto die eigenlijk niet van jezelf is?

6. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Knappe bak, zeker met de aanpassingen.

@Bulletdodger , in principe met een leasewagen dien je voor elke aanpassing goedkeuring te vragen, maar als je deze aanpassingen ziet , tja, geen enkele LM die daar moeilijk over zal doen. Uiteindelijk zijn het ook geen veranderingen die de TCO of restwaarde zal beinvloeden.

Emporionelis vindt dit leuk.
  7. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Leuke upgrades :thumbsup::thumbsup:

Emporionelis vindt dit leuk.
  8. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ik mag toch hopen dat er standaard een deksel op de accubak zit. Zit ook al op mijn S2.

JeSko vindt dit leuk.
  9. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

@Bulletdodger, ik vraag altijd toestemming. In de kleine 20jaar lease auto’s is het nooit een probleem geweest. Zolang de auto netjes origineel ingeleverd kan worden of dat je de auto inclusief aanpassingen inlevert.

@VAG-man mijn Kodiaq had geen deksel, nog geen eens een stoffen omhulsel

VAG-man en Bulletdodger vinden dit leuk.
  10. EdK

EdK Forumguru

Word tijd dat je weer eens een nieuwe skoda gaat nemen
    Kom je er achter dat het zelfs geen optie meer is !

JeSko en VAG-man vinden dit leuk.
  11. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

12. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

Dank voor de tip, er is dus wellicht iets aan te doen?

13. Rainesh

Rainesh Forumguru

Kun je je huidige softwareversie posten? Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan softwareversie en dan foto van eerste twee regels met Mu versie en Train versie zijn belangrijk

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

14. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

15. Rainesh

Rainesh Forumguru

Je zit al op de laatste versie. Maar wel raar dat je snelheidsproblemen ervaart, want met 478 is het systeem juist stuk sneller dan voorheen.

16. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

Misschien ligt het aan mijn hoor, hiervoor had ik in de Octavia een columbus die vrijwel gelijk gebruikt kon worden, nu duurt het +/-10 seconden voordat hij bruikbaar is

17. Citigo_vRS

Citigo_vRS Senior Member Donateur

Mooie Kodiaq! de raamlijsten nog zwart wrappen samen met de dakrailing?

18. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

@Citigo_vRS , Dankjewel! wrappen is wel een wens idd. vind het alleen behoorlijk prijzig. ben er nog niet over uit

Citigo_vRS vindt dit leuk.
  19. Citigo_vRS

Citigo_vRS Senior Member Donateur

Is lastig om zelf te doen denk ik, maar dat zou een optie zijn!

Last edited by a moderator: 25-05-2020
  20. Emporionelis

Emporionelis Forumguru

Citigo_vRS vindt dit leuk.

Deel deze pagina