Benzinepomp vervangen

turboturbo

Forumguru
Hmm wat is de kilometer stand?

Een tweedehandse lijkt me idd niet verstandig. Stel dat die al 150dKM mee is gegaan dan weet je niet of die het nog lang goed houdt. En de klus nog een keer doen wil je toch echt voorkomen.
 

turboturbo

Forumguru
Precies dat bedoel ik. Het risico wat je ermee loopt vs een nieuwe is soms het prijsverschil niet waard. Zeker niet als er nog veel arbeid bij komt en dat door de garage gedaan moet worden.
 

64rhfx

Senior Member
Zo, pomp vervangen. Een tip voor anderen. Doe de rubber pakkingring eerst halverwege om de pomp, laat dan de pomp erin zakken en doe dan de ring monteren in de tank. Dan de pomp er verder in laten zakken. Als je eerst de ring monteert krijg je de pomp niet makkelijk erin geduwd.
 

HenkT

Lid
Inderdaad, zoals je schrijft WELKE MOET IK HEBBEN. Ik kwam er ook niet uit. Via een kennis die bij de VW garage werkt heb ik een nieuwe kunnen kopen die wel paste. Heb voordien wel drie complete units er in gehad en niets werkte goed. Pomp wel goed maar geen goede uitlezing van inhoud tank. Vlotter die niet in de goede stand staat. Volgens mij staat er nog steeds een pomp ergens op de vliering verstopt die ik niet terug kon leveren.
Het in en uitbouwen is een peuleschil. Wel bij terug bouwen de rubber afdekking insmeren met iets dat glijd anders ga je het niet voor elkaar krijgen.
 
Bovenaan Onderaan