Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De benzinepomp van de Fab1 combi van dochterlief heeft het begeven Is deze makkelijk te vervangen? Ik neem aan dat deze op de tank in de achterklep zit?
Is bij een VAG auto zeker goed te vervangen.
De pomp hangt in de tank die toegankelijk is door je achterbank zitting er uit te halen. Dan zie je een afdichtdeksel die haal je er af van het plaatwerk en dan zie je de tank met deksel/leidingen en elektrische aansluiting waar de pomp onder zit.
De ring kun je losdraaien en voila je kunt de pomp naar boven halen
Je zou eens moeten vragen aan @turboturbo , die heeft hem welliswaar in een Octavia vervangen
Maar hij zal je ongetwijfeld kunnen helpen met wat tips waar op te letten !
ANWB blijkt erbij geweest te zijn. Die zeggen dat hij niet aangestuurd wordt. Heel wat anders dan stuk denk ik. Gevalletje relais? Maar welke en waar dan...
Ja als je niet eerst weet of de pomp zelf stuk is, is vervanging misschien niet nodig.
Hoewel er vaak wordt vergeten dat het terdege een slijtage onderdeel is en je na 2 a 2,5 ton niet raar moet opkijken als die er een x mee uit scheid (bij mijn O1 werd ie langzaam slechter, viel af en toe uit tijdens het rijden)
Waar je op moet letten bij vervangen is o.a. dat de nieuwe pomp in precies dezelfde positie teruggezet wordt ivm de vlotter. Verder is het een rot werkje omdat je met/boven een tiental liters benzine aan het werk bent. Dat meurt als de ziekte.
Vraag: kon de awnb niet aangeven waar de aansturing vandaan moet komen? En/of een bypass maken?
Ze zullen vast een bye pass gemaakt hebben, helaas was ik er niet bij. Het enige wat verteld is tegen mijn dochter is dat de aansturing defect was en de pomp aan vervanging toe is. Pomp is gelukkig niet duur, dus die vervang ik. De aansturing is een ander dingetje.
Bij het bestellen van een pomp kom ik dit soms tegen: Zonder brandstoftoevoermodule, Met afdichtring, Zonder wartelpot. Ook kom ik pompen tegen waar niets wordt vermeld.
Welke heb ik nou nodig?
En weet iemand welk relais de pomp aanstuurt en waar die zit? Ik neem aan dat dit door een relais gebeurt.
Brochures, Handleidingen, Technische Documentatie, Prijslijsten, SSP, etc.
skodaforum.eu
Kijk hier even of er een manual tussenzit die je kunt gebruiken voor je Fabia 1.
Kans is aanwezig dat je je moet inschrijven om te kunnen dowloaden....
Als ik me goed herinner zit de pomp in een wartelpot, en kan je die er simpel uithalen. Dus een nieuwe wartelpot is niet perse nodig. Wat de brandstoftoevoer module is in dezen is me niet helemaal duidelijk, maar mogelijk werkt dit niet via een relais maar elektronisch?
Ik heb destijds een complete besteld met alles erop en eraan. Het is geen pretje om aan zo’n in benzine gedrenkte pomp te moeten werken terwijl de auto ondertussen met een ‘open’ tank staat te wachten (of je moet een oprit / garage hebben dan is dat wat minder een probleem misschien) Bedenk ook dat alle plastic behuizing inmiddels broos (oud) kan zijn. Knapt er iets van een clipje ofzo, zit je daar weer mee.
Omdat er zoveel part nummers zijn en ze allemaal geschikt leken heb ik m dacht ik gewoon bij een duurdere NL’se leverancier besteld (ik dacht winparts). Zodat ik geen gedoe zou hebben met net niet passend enzo.
Ik heb er ook een besteld. Op de sloop vroegen ze voor een flink gebruikte 45 Euro. Wel voor de zekerheid een relais meegenomen en vervang die eerst. Als de oude pomp het na een week dan nog goed doet, lag de storing aan het relais en gaat de pomp retour.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.