Batterij vervangen afstandbediening

Jacques1959

Nieuw lid
Voor de Karoq bezitters heb ik een vraag . Ik heb een 2023 model in mijn bezit . Fijne auto maar heeft 1 probleem , bij het vervangen van de batterij werkt deze niet meer . 3 merken batterijtjes geprobeerd , lukt echt niet . Dan maar naar de dealer , opnieuw 2 sleutels inlezen duurt 3 kwartier . Gelukkig kosteloos .
Heeft iemand ook deze ervaring en wellicht een andere oplossing ? Het zijn niet de kosten , maar in 1 jaar 2 x naar de dealer alleen voor een batterij vind ik vreemd .
Voor de goede orde , Panasonic , Varta en een budget merk werken alle drie niet , ook bij de dealer niet .

HenkBNS

Actief lid
Precies het zelfde is me overkomen ook 2023 model. Handleiding gevolgd, alle merken batt gekocht, niets hielp.
Dealer heeft de sleutels opnieuw ingelezen. De dealer gebruikt wel altijd Varta. Inlezen was toch nodig ondanks dat ik ook een varta batt had geprobeerd.

Pendragon

Donateur
Ik heb dat hij m'n vorige Karoq ook gehad. Nieuwe batterij werkte niet gelijk. Inleren ging toen volgens mij door de sleutel bij de start knop te houden. Denk er ook aan dat batterijen die langer liggen soms niet meer genoeg voltage hebben. Dat heb ik ook gehad

Jacques1959

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reactie . Varta en Panasonic nieuw werkt ook niet bij de dealer . Ik heb de stappen in het boekje gevolgd .Tip voor allemaal : niet beide sleutels in 1 x laten doen omdat dan in theorie ze ook weer allebei leeg zijn . Ik heb hem vervangen na de melding in mijn dashboard .
Lijkt mij foutje software Skoda , helaas .

red2003

Actief lid
ik heb 2x al de batterij gewisseld, gewoon gehaald bij de action uit zo,n 12 stuks verpakking. batterij eruit en nieuwe erin. Werkt gewoon :yeehaa:. mijn karoq is uit 2022 sportline.

Sjoerdb

Forumguru
Een sleutel kan niet zien welk merk batterij gemonteerd wordt, tuurlijk zullen er kwaliteit verschillen zijn, zo te lezen lijkt het meer een simply clever issue van skoda.... of hun handleiding is niet op orde?

Bovenaan Onderaan