Batterij sleutel vevangen

Goedemiddag,

Ik ben nu op vakantie en mij auto geeft aan batterij sleutel vervangen.
Ik heb mijn reserve sleutel niet bij.
Verstandig om zelf te doen? Welke batterij moet er in?

Canon-Eye

Forumguru
in principe houdt de sleutel het na de eerste melding nog wel eeen aantal dagen vol, dus er is niet meteen paniek.
Je krijgt alleen wel bij elke start die melding.
Er zal vermoedelijk CR2025 of de iets dikkere CR2032 in moeten. Even openmaken, dan zie je het meteen.

EdK

Forumguru
Sla er even de elektronische manual op na !
Want dan zie je welke batterij je nodig hebt , maar ook hoe de sleutel te openen en belangrijkste welke procedure je moet volgen.
En pak de nieuwe batterij aan de zijkant vast en niet met duim en wijsvinger de plus en min !

Heb het inmiddels ontdekt, ik ga eens kijken of ik een cr 2032 kan scoren ik heb geen zin in gezeur aangezien ik nog minimaal 2000 km ga rijden voor ik thuis ben. Thnx voor de info.

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Ik heb denk ik 3 maanden doorgereden met deze melding (omdat ik het constant vergat). Na paar dagen ging ie weer weg, en dan kwam ie na een week weer terug. Ik heb het bij een man in Apeldoorn laten doen, letterlijk 20 sec voor 5,-.

ertromp

Forumguru
:unsure: 5 euri voor 20 sec. incl. batterij.
Kostprijs batterij Duracell CR2032 = 0,94 euri per stuk.
Loon is dus 4,06 euri voor 20 sec.
Per minuut 12,18 euro maakt € 730,80 per uur stel je maakt 8 uurtjes verspreid over een week is toch € 5.846,40 per week en dat weer voor een maand is mooi € 25.395,07 cashen.
Heb het verkeerde beroep gekozen :deuk::tegek:

Volgende keer gewoon even zelf doen want het stelt niets voor en snel verdiend dus. ;)

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Per minuut 12,18 euro maakt € 730,80 per uur stel je maakt 8 uurtjes verspreid over een week is toch € 5.846,40 per week en dat weer voor een maand is mooi € 25.395,07 cashen.

Volgende keer gewoon even zelf doen want het stelt niets voor en snel verdiend dus. ;)
Exact dit, zonder de berekening precies, zei ik nou ook tegen degene met wie ik was, haha.

DTWO

Lid
Zoals iemand anders al aangaf, je kunt maandenlang doorrijden met die melding, dit kan ik ook bevestigen.

Toevallig eergisteren de batterijtjes vervangen, cr2032. Zie manual. Opvallend vond ik dat je na het verwijderen van de batterij een (willekeurige) knop moet indrukken.

PizzaPieter

Donateur

Hij moet telefoontje aannemen, luisteren naar t gesnavel van de mensen die in paniek zijn, deur opendoen, pinbetaling aanmaken, administreren. Kan hem zomaar tientallen seconden meer kosten hoor.

Btw: als batterij uitvalt doet afstandsbediening het niet meer, maar je startonderbreker werkt wel nog, althans, als dat systeem nog steeds oldskool is met 'glazen zekering like buisje'. Als het goed is zit er onder het blinde kapje naast je handgreep, die je eraf kunt wippen met de baard van je sleutel en vervolgens kun je met je sleutel de deur openen en met de sleutel je auto starten.

Nu heb ik bijna een oldtimer (2015) en misschien is dit gewijzigd inmiddels, maar ik vermoed van niet

ertromp

Forumguru
Tja die tientallen seconden werk zal enorm veel aan het geschetste bedrag gaan doen :deuk:
Of zit er nog werk richting de Belastingdienst aan vast? :pieker: :deuk:

Canon-Eye

Forumguru
Zou er überhaupt zoveel vraag naar sleutelbatterijvervanging zijn dat je daar meerdere werkuren - laat staan een hele werkweek - volledig mee kunt vullen?
Lijkt me geen realistisch businessplan... :)

EdK

Forumguru
Opvallend vond ik dat je na het verwijderen van de batterij....................................
Niets opvallends aan hoor
Staat bij mijn Fabia 4 ook zo beschreven in de manual.
En dus gewoon maar even gedaan tijdens het wisselen van batterij

DTWO

Lid
Niets opvallends aan hoor
Staat bij mijn Fabia 4 ook zo beschreven in de manual.
En dus gewoon maar even gedaan tijdens het wisselen van batterij
Ik lees in je antwoord niet waarom het niet opvallend zou kunnen zijn.

Wat is, bijvoorbeeld, het doel van deze specifieke handeling?

Bovenaan Onderaan