Batterij sleutel vervangen: melding blijft terugkomen na vervangen

SNARFB

Senior Member
Gisteren de melding dat ik de batterij van de sleutel moest vervangen. Nieuwe batterij (Varta CR2032) geplaatst maar de melding blijft terugkomen. Sleutel functioneert overigens wel na de vervanging maar ik wil die melding niet meer zien :mad:. Iemand ervaring mee?
 

Okki

Donateur
Ik heb verleden week de batterij vervangen terwijl ik in de auto zat. Heb ergens gelezen dat dit zou kunnen helpen!

(of het was gewoon geluk)
 

larsy

Forumguru
Is het de eerste keer dat je dit hebt vervangen dan ?
Al meteen varta genomen (goed) .
Ik ben begonne met die goedkope , maar heb het al 3x moeten vervangen op korte tijd.
Heb nu een test gezien/gelezen daar het merk GP het beste is.
Deze ga ik nu kopen en hoop dat dit veel langer goed blijft .
Is toch wel vervelend zo om het halfjaar en minder weer die meldingen krijgen.

hoe u melding weg kan weet ik niet .
 

Cordoba

Forumguru
Sommige meldingen verdwijnen pas na iets langere tijd (bij 2e rit na herstel, of na 24 uur), dus misschien dat de melding nog vanzelf verdwijnt.
Merk/type batterijen zegt niet alles, goede batterijen die 2-3 jaar ongebruikt in de verpakking zitten, hebben ook niet veel pit meer: ze lopen namelijk geleidelijk leeg, en in extreme gevallen kan een batterij dus al vrijwel leeg uit de verpakking komen.
 

Kenny G.

Nieuw lid
Ik heb precies hetzelfde probleem voor.

Ondertussen al 3 verschillende batterijen van 3 verschillende merken geprobeerd.
De melding bleef gewoon terugkomen. Een maand na het vervangen van de batterij verdween de melding plot. Jammer genoeg is ze sinds kort terug opnieuw zichtbaar.
 

SNARFB

Senior Member
zojuist de accupool losgemaakt, 10 minuten gewacht en daarna de pool weer vastgezet in de hoop dat de (kleine) storingen gewist zouden worden. Helaas heeft dit ook niets geholpen. Ook nog een andere (Varta) batterij geprobeerd (terwijl ik in de auto zat). Melding blijft terugkomen.
 

Webloxx

Senior Member
Misschien dat dit helpt (uit de handleiding van de Scala weliswaar)?

A589605B-CB11-4E70-8865-62D7DFF3FC8F.jpeg

Toets(-en) indrukken zodat de sleutel helemaal spanningsloos is geweest…?
 

SNARFB

Senior Member
Misschien dat dit helpt (uit de handleiding van de Scala weliswaar)?

Bekijk bijlage 93222

Toets(-en) indrukken zodat de sleutel helemaal spanningsloos is geweest…?
De tekst van de handleiding Octavia iV is mbt batterij vervangen exact hetzelfde. Zo heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Ik heb een knop ingedrukt nadat ik de batterij had vervangen. Niet goed gelezen dus. Goede tip! Ga het morgen uitproberen en laat weten wat het resultaat is.
 

Kanerr

Forumguru
Lijkt me toch echt een storing welke door de dealer opgelost mag worden. Neem aan dat de auto nog in garantie is?
 

SNARFB

Senior Member
Lijkt me toch echt een storing welke door de dealer opgelost mag worden. Neem aan dat de auto nog in garantie is?
Ja, klopt.. mag de dealer oplossen binnen de garantieperiode. Ik denk zelfs dat de batterij helemaal niet vervangen hoeft te worden en dat er iets anders aan de hand is. Als ik de spanning van de 'lege batterij' met een multimeter meet, geeft hij 3 Volt aan evenals een nieuw exemplaar.
 

Tees

Donateur
Lijkt me idd iets anders aan de hand. Overigens moet een nieuwe batterij wel iets meer dan 3V aangeven, als ze echt nieuw zijn zitten ze eerder rond de 3.3V.
 
Bovenaan Onderaan