Bandenmaat per velg maat -Seat

PizzaPieter

Forumguru
Ff wat anders. Net onderweg naar andere kant Apeldoorn gaf BC 2x aan dat bandenspanning te laag was.

Gekalibreerd 1e keer en daarna weer.

Omdat er andere velgen op liggen, weet die slimme Seat natuurlijk niet wat de bandenspanning is, of wel?

Roepen die naar elkaar, of zit er een sensor op het ventiel?
 

JeSko

Forumguru
De meeste VAG auto's berekenen bandenspanning via de ABS en niet via tpms, de ABS merkt verschillen in omtreksnelheid en gaat aan de hand daarvan aangeven dat er een band leegloopt of minder druk heeft, welke weet het systeem niet, dat kan enkel via tpms. Je banden eens gaan oppompen, misschien niet nodig maar dan staan ze zeker allemaal goed, en dan resetten zou de truc moeten doen.
 

PizzaPieter

Forumguru
Dat denk ik ook zeker te weten, maar kreeg er veel stukken gewoon niet af..... Boenen, sproeien, weken, borstelen, schuren....
 

Tees

Donateur
Al wasbenzine of terpentine geprobeerd? Misschien niet zo'n hip product als alle dingen die je verder gebruikt, maar erg effectief voor lijmresten. Haalt ook je wax weg, dus niet te wild ermee doen :nono:
 

eriktv

Forumguru
Vooral niet te hard drukken en de wrijving het werk laten doen. Hard zijwaarts drukken vindt je accuboormachine ook niet leuk. En natuurlijk niet de schijf vol door de drek met zandkorrels halen, maar dat reken ik tot gezond verstand :D
 

Kanerr

Forumguru
Wow, momentje hoor. Je kan zeker wel je lak verknallen!!!

Je moet alleen common sense gebruiken, een caramel schijf wordt veel en veel warmer dan een polijstpad dus het verknallen kan veel sneller gaan. Je moet alleen zoals @eriktv zegt niet te hard drukken en rustig aan doen, dan gaat het zeker goed.
 

Cordoba

Forumguru
Gewoon voorzichtig met zo'n caramel schijf te werk gaan, en niet in 30 seconden klaar willen zijn. Eventueel laat je iets zitten en neem je dat af met wasbenzine (met oplosmiddel gaat dun laagje makkelijker weg dan dikke laag)
 

PizzaPieter

Forumguru
Ff wat anders. Net onderweg naar andere kant Apeldoorn gaf BC 2x aan dat bandenspanning te laag was.

Gekalibreerd 1e keer en daarna weer.

Omdat er andere velgen op liggen, weet die slimme Seat natuurlijk niet wat de bandenspanning is, of wel?

Roepen die naar elkaar, of zit er een sensor op het ventiel?
Eerste 2x gebeurde op korte afstand van elkaar. Hierna niet meer voorgekomen en mn liefje is vandaag op en neer naar Utreg-stadsie geweest. Dikke prima dus, dank voor de pro-tips
 
Bovenaan Onderaan