Banden van autobandenmarkt.nl; Goodyear Optigrip

Gerke

Forumguru
Ik snap dat het allemaal goede bedoelingen zijn, maar waarom wordt ik aangevallen omdat ik een duurder type band onder mijn huidige auto heb?

Feit blijft dat die band lastig te bestellen is, en ik weet dat ik ze ook zelf kan regelen en door een willekeurige bandenboer er onder kan laten zetten.

Ik heb aangegeven dat de prijzen in Duitsland een stuk lager liggen en gaf dat als tip. Wil je er niets mee doen, vind ik het best, maar om nu negatief te gaan doen over mijn bandenkeuze en de prijs die daar voor staat?

Ik weet ook best dat Yokohama zelf te benaderen is, sterker nog, ik heb geinformeerd, banden kostten daar vorig jaar 273 euro ex btw bij afname van 20 stuks ;)

Al met al een beetje jammer dit.
 

Rene de Wit

Actief lid
Ik heb zelf ook al eens banden via hun besteld en geen opmerkingen. Een van mijn vrienden is automonteur en onderhield mijn wagen en heeft toen deze bande gemonteerd. We hebben nog specifiek gekeken of het B-keus banden (optisch afkeur technisch OK) waren of oude banden.
Montage bieden ze zelf op de site ook aan via een groot aantal partners in den lande... De prijzen hiervoor staan ook al vermeld dus je weet vooraf waar je aan toe bent, je kan ze dan ook daar laten leveren trouwens.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik snap dat het allemaal goede bedoelingen zijn, maar waarom wordt ik aangevallen omdat ik een duurder type band onder mijn huidige auto heb?
Nee hoor, wees gerust, JIJ wordt niet aangevallen, de garage!

We wilden je juist helpen om te voorkomen dat je zoiets weer zou gebeuren. Ik heb het zelf al zo vaak meegemaakt dat onder het mom van "wij zijn deskundig en hebben het beste met u voor" de zogenaamd professionele BOVAG garage (ahum) je een oor aannaait.
En dat varieert van ruitensproeiervloeistof bijvullen wat er niet in kan, via bougies in een dieselauto, tot aan zogenaamd te dure banden.

Daarom is er o.a. toch dit forum, om elkaar te helpen en de (vaak) indianenverhalen van de garages te ontzenuwen of minstens te nuanceren.
 

Constant

Erelid
Wat van ver komt en moeilijk te verkrijgen is, daarvoor moet nou eenmaal extra betaald worden.

Als Nederlanders willen we het vast niet geloven, maar Vredesteijn banden zijn het helemaal aldus de Engelse Skoda VRS fanaten (briskoda.co.uk).
 

van_der_P

Senior Member
De prijzen hiervoor staan ook al vermeld dus je weet vooraf waar je aan toe bent

Dat is niet helemaal waar, ik was het dubbelen kwijt voor montage van de band, dan de prijs op de site.
Van te voren even vragen naar de prijs van montage. Misschien nog voor je besteld, voorkomt teleurstellingen.
 

octavia-gek

Actief lid
Ik ben zelf werkzaam als vertegenwoordiger in banden. ik kan wel vertellen dat de meeste bandenboeren niet blij zijn met mensen die zelf met hun eigen banden komen aandragen die zijn gekocht via het internet. de meeste mensen komen wel vooraf voor informatie bij de bandenboer en kopen dan via het internet en zijn dan vaak teleurgesteld als ze de hoofdprijs moeten betalen voor montage en balanceren bij de plaatselijke bandenboer. en voor garantie waar gaat men dan heen.???
 

Mark

Banned
Was op zoek naar nieuwe banden voor m'n O2. Wilde geen Conti's meer (ivm cuppen). Dunlops had ik ook al eens gehad, maar die sleten zo snel. Uitgebreid gezocht naar allerlei merken en uiteindelijk gekozen voor de Goodyear Optigrip. Komt in allerlei testen als het meest uitgewogen naar voren. Vooral de remweg (ook na zoveel duizend kilometer slijtage) op nat wegdek schijnt uitstekend te zijn.

Toen gezocht waar je die banden het beste kunt aanschaffen. Bij de bekende bandenboeren gevraagd. Kwikfit, Profile, Euro, lokale Skoda dealer, lokale bandenboeren, Goodyear zelf (heeft zomerbandenactie).
Allemaal waren ze behoorlijk aan de prijs.
Uiteindelijk via autobandenmarkt.nl besteld. Binnen DRIE (!) dagen in huis (helemaal vanuit Duitsland).
In totaal nog geen 300 euro betaald voor vier banden (205/55 R16 H) inclusief verzendkosten.

De lokale Skoda dealer gaat ze monteren (heb al een afspraak staan hiervoor). Qua montagekosten was mijn vriendelijke Skoda garage juist weer één van de goedkoopste! :crazy:
Toch wel vreemd, van ver gehaald is het goedkoopst. En diverse lokale bandenboeren zeiden al, "we zijn er niet zo goedkoop mee" :shocked:

Weet trouwens iemand of die Goodyear Optigrips een voorgeschreven draairichting hebben? Het staat er nergens op, maar het profiel ziet er wel asymmetrisch uit. Ook bij Goodyear.nl is dit niet te vinden...
Goodyear is een goed keuze!! Zelf staat mijn wagen sinds een paar duizend kilometers op Goodyears EfficientGrip, is 1 van de beste banden die ik ooit al heb gehad. Totale prijs was 367€, hiervan kreeg ik 20€ terug in de vorm van een tankkaart wat voor mij een gratis tankbeurt betekende (ik rijd op lpg).
 

Captain Hook

Forumguru
Vanochtend zijn de vier Goodyear Optigrips (205/55/16H) door de Skoda garage netjes gemonteerd. Banden zijn een stuk stiller dan de Conti SP2's die er eerst onder zaten.

In z'n totaliteit was ik 300 euro voor de vier banden (via autobandenmarkt.nl) en 71 euro voor de montage (all-in) (bij Skoda) kwijt. Alleszins een schappelijke prijs.
 

octavia-gek

Actief lid
4 stuks 205/55hr16 optigrip geleverd incl. montage, balanceren, ventiel en inname afkomende banden voor een totaalprijs van 345,00.
 

octavia-gek

Actief lid
ik ben zelf werkzaam als vertegenwoordiger in de banden en dit is de prijs die wij aan de particulier berekenen. ik rij zelf met conti sp2 en die doen het buitengewoon goed geen last van cuppen of herrie en le t maar opde meeste mensen hebben problemen met 17". omdat het gewicht van de auto voorin zit en achter bij niks meer weegt en dat geeft vaak cup problemen. hoe breder de band hoe meer zukke problemen toenemen. wie mooi wil zijn moet op de blaren zitten.
 

joergarms

Senior Member
Heb ook al heel wat setjes banden bij autobandenmarkt.nl besteld. Je kan bij aankoop aangeven waar je ze afgeleverd wilt hebben, bijv. bij een banden zaak. Voor mij was dat er eentje in Arnhem zelf, kwam dus goed uit. Ik was 12,50 of 15 euro per band, incl btw kwijt.
Ik heb er nu UniRoyal rainexpert onder, wat een topband. Heb onlangs aan de Rijn gestaan toen er file stond, was bijna van plan door de rivier heen te rijden, zoveel waterafvoercapaciteit hebben deze banden:D:D. Misschien slijten ze iets harder, daar zit ik niet zo mee. Ik vind de grip en waterafvoer van een band veel belangrijker.
Ik heb meen ik rond de 60 a 65 euro per band betaald. Dus voor zo'n goede 300 euro was ik rondom weer helemaal klaar.
Ook mijn winterbanden komen daar al vaak vandaan.
 
Bovenaan Onderaan