info over cupping.
wat ik lees is dat de platte banden meer last hebben van cupping.
daar om zit ik met 15 "velgen 15/60/205
http://eu.goodyear.com/uk_en/services/maintenance/checktiretread
http://www.safermotoring.co.uk/CheckingTheTreadOnTyres.html
De wet in Groot-Brittannië is zeer specifiek als het gaat om banden.
It's such an important part of car maintenance to ensure that all tyres are in good condition that to drive with defective tyres carries a high penalty; currently a fine of £2,500 and a 3 penalty point endorsement per defective tyre (that's £5,000 and 6 points for 2 defective tyres, and so on).
Het is zo'n belangrijk onderdeel van het onderhoud van de auto om ervoor te zorgen dat alle banden in goede staat zijn dat te rijden met defecte banden draagt een hoge boete, op het moment een boete van 2.500 pond en 3 strafpunten aantekening per defecte band (dat is 5.000 pond en 6 punten voor 2 defecte banden, enzovoort).
Many people are caught out every year for simply not knowing that they are breaking the law in relation to the condition of their tyres - but ignorance is not an excuse.
Veel mensen zijn ingetrapt elk jaar voor het simpelweg niet wetende dat ze de wet overtreden in verband met de toestand van hun banden - maar de onwetendheid is geen excuus.
It won't stop you from being involved in an accident and it won't stop you from ending up with a hefty fine and penalty points on your licence.
Het zal niet voorkomen dat je wordt betrokken bij een ongeval en het zal jou niet stoppen om te eindigen met een fikse geldboete en strafpunten op je rijbewijs.
As set out in the Road Traffic Act 1988, as the driver of a vehicle it is your responsibility to make sure that it is roadworthy and you are liable to face legal action if you do not do so.
Zoals uiteengezet in de Wegenverkeerswet 1988, zoals de bestuurder van een voertuig is het uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het rijklaar is en bent u onderworpen aan juridische stappen gezicht als je niet doen.
Worn or 'bald' tyres are called so because the tyre tread – which helps you to stop quickly in an emergency – has been worn down to an unacceptable level.
Versleten of 'kale' banden zijn zo genoemd omdat het loopvlak van de band - die u helpt om snel te stoppen in een noodsituatie - is afgesleten tot een onaanvaardbaar niveau.
Sometimes you can tell by looking that a vehicle has 'bald' tyres, but on the other hand, it can be really hard to tell just by sight alone – especially if it's a close call.
Soms kun je zien door dat een voertuig 'kale' banden heeft, maar aan de andere kant, kan het echt moeilijk om te vertellen, alleen maar van gezicht alleen - vooral als het een close call.
However if you are stopped by a police officer and your tyre tread is found to be below the legal limit, which for cars in Europe (including the UK) is 1.6mm, then you will face punishment as laid out in the first paragraph of this article – so it's really worth your while to check your tyres regularly and make sure that they are road-worthy and safe.
Maar als je bent gestopt door een politieagent en je loopvlak van de band blijkt te zijn dan de wettelijke limiet, die dan voor auto's in Europa (inclusief het VK) 1,6 mm is, zul je straf, zoals uiteengezet in de eerste paragraaf van dit gezicht Artikel - dus het is zeker de moeite waard om regelmatig te controleren uw banden en zorgen dat ze weg-waardig en veilig te maken.
How to Check Your Tyre Tread:
Hoe loopvlak Controleer je banden:
All passenger tyres have little bars moulded into the tread called 'tread wear indicator bars'.
Alle passagiers hebben weinig banden bars gegoten in het loopvlak genaamd 'slijtage-indicator bars'.
They can be found in the tread grooves, near the bottom and in several locations on the tyre.
Ze zijn te vinden in de profielgroeven, in de buurt van de bodem en op verschillende locaties op de band.
If you look for these bars and find that the tyre is worn so that any of them are now lying flush with the tread ribs, then you need to replace your tyre as soon as you can.
Als u op zoek naar deze bars en vind dat de band zo is dat een van hen liggen nu gelijk met het loopvlak ribben, dan moet u uw band te vervangen zo snel als je kunt gedragen.
If you can't tell, or want a professional opinion, just go to a repair garage, they'll be happy to help you out and usually will do it for free.
Als je niet kan vertellen, of wilt u een professioneel advies, ga je gewoon naar een reparatie garage, zullen ze u graag helpen en zal het meestal gratis doen.
Under-Inflated Tyres:
Onder-Opgeblazen Banden:
If there is wear on both edges of the tyre, this means that it is likely that your tyre is under inflated.
Als er slijtage aan beide kanten van de band, betekent dit dat het waarschijnlijk is dat je band onder opgepompt.
This reduces the life of the tyre because it wears away the outside edges of the tyre and plays havoc with the tyre durability because the edges get too hot.
Dit vermindert de levensduur van de band, omdat het slijt de buitenste randen van de band en speelt met de band ravage duurzaamheid, omdat de randen te warm.
Having under-inflated tyres also makes your car work harder because it increases the rolling resistance and means you use more fuel than you should do.
Gelet te lage bandenspanning maakt het ook uw auto harder werken, omdat het verhoogt de rolweerstand en betekent dat je meer brandstof dan u zou moeten doen.
If you check your tyre pressure and all seems fine, then it might be that the vehicle is misaligned - you will need to take it to a garage to get checked out.
Als u uw bandenspanning en alles lijkt prima, dan kan het zijn dat het voertuig is goed uitgelijnd - moet u meenemen naar een garage te krijgen uitgecheckt.
Over Inflated Tyres:
Meer dan Opgeblazen Banden:
If there is excessive wear and tear in the centre of the tyre, this usually means that the tyre is overinflated as this makes the middle of the tyre load bearing and therefore runs it down faster than the rest of it.
Als er slijtage is buitensporig en scheur in het midden van de band, dit betekent meestal dat de band is opgeblazen, omdat dit maakt het midden van de band dragende en daarom loopt het naar beneden sneller dan de rest.
Again, this will reduce the life of your tyre and can lead to costly replacements, or worse, being involved in a tyre-related accident.
Nogmaals, dit vermindert de levensduur van uw banden, en kan leiden tot kostbare vervangingen, of erger nog, betrokken te worden bij een band-gerelateerde ongevallen.
Again, it could be a misalignment issue so if the tyre pressure is ok, get professional advice.
Nogmaals, kan dit een afwijking probleem dus als de bandenspanning is ok, u professioneel advies.
Worn Areas on the Tyre Tread:
Versleten Gebieden op de bandprofieldikte:
Sometimes known as scalloping, dipping or cupping, dips in the tread are usually found on the front tyres, and are a sign that the wheels may not be balanced correctly, or that the steering and suspension systems need to be checked out.
Soms bekend als scalloping, dompelen of cupping, zijn dips in het loopvlak meestal te vinden op de voorbanden, en zijn een teken dat de wielen niet goed worden afgewogen, of dat de stuurinrichting en ophanging systemen moeten worden gecontroleerd.