Bakboord1
Forumguru
Sinds vrijdag staat er een Kodiaq op de oprit door de kinderen gebombardeerd tot Skodiaq.
Het is een uit Duitsland geïmporteerde Kodiaq 1.4dsg Style in de kleur Corrida rood.
Behalve een trekhaak en sunset is er volgens mij niets aangevinkt als ik er van uit ga dat de stoelverwarming en pdc voor en achter standaard zijn op de style.
Dat betekent dus ook dat ik een Bolero radio heb waarbij de navigatie via apple carplay gaat.
Eerlijk gezegd een klein foutje van me dat de auto geen navigatie heeft maar ik zal toch via waze navigeren dus een gemis is het niet.
Deze week mag ik naar de rdw en daarna kan de bpm worden betaald.
Hopelijk heb ik dan eind volgende week de kentekenplaten en kan het rijden beginnen.
Als eerste zal ik een afspraak maken bij VAG-techniek voor een beurt want daar is ie aan toe.
Aan een stel nieuwe matten is ie ook toe want de matten zijn uit de auto gehaald voor de verkoop.
Via superskoda zijn deze een stuk goedkoper dan bij de dealer. Of heeft er iemand nog andere tips?
Een krachtkuurtje naar 180pk twijfel ik wel aan want heel snel vind ik de auto niet.
En ik zal in de weer moeten met wat extra usb-poortjes om de 3 kids tevreden te houden op de achterbank.
Als iemand weet hoe ik dit netjes kan toevoegen dan hoor ik dat graag.
Ik heb de auto gunstig kunnen aankopen omdat de auto wat kleine maar diepe krasjes heeft. Deze zijn te diep voor een poetser dus ik moet kiezen tussen het zo te laten of te laten spuiten. Eerst maar eens langs bij een spuiter en een poetser die spotrepair doet. Kijken wat zij kunnen doen en wat het kost.
Het plasticdeel onderaan de achterbumper is door een aanhanger ook bekrast en daar stoor ik me wel aan. Daar moet sowieso een ander deel op komen. Nu kan ik daar een sloopdeel voor halen maar dan blijft de standaard kont nogal kaal. Ik mis eigenlijk een uitlaat in het zicht zoals bij bijvoorbeeld de volvo XC60 en Alfa Romeo Stelvio. Omdat ik toch al iets moet doen aan de kont kan ik wellicht twee vliegen in 1 klap vangen maar wel met beperkt budget omdat het wel leuk moet blijven.
Qua looks ben ik nog niet zo kapot van de Triton velgen maar ze misstaan niet. Ik heb nog geen velgen gezien waar ik echt verliefd op ben en dus de prijs rechtvaardigen. Tegelijkertijd wil ik de auto op all season banden gaan zetten en dan zou een maatje groter wel leuk zijn aangezien ik nu ook al 18 inch op een Zafira heb.
Al twijfel ik nog wel over de maat want omdat de auto zo hoog op de poten staat hoort daar ook wel een beetje een balonband bij. 21 inch met platte band vind ik bij deze auto niet zo mooi staan.
Ander puntje qua looks is het chroom. Voor de kont vind ik zwart niet misstaan (lees wel mooi). Met name de zwarte letters vind ik veel mooier. Maar de auto helemaal zwart maken maakt 'm wat minder sprankelend en juist met het rood steekt het chroom mooi af. Zwart zie je al best veel dus ik denk er aan om de andere kant op te gaan / blijven en misschien zelfs subtiel wat chroom toe te voegen. De spiegelkappen kunnen naar zwart of aluminium bij de skodadealer. Maar alu spiegelkappen met chroom raamomlijsting lijkt me vloeken. Op Ali staan ook chromen kappen maar ik vrees dat ik dan voorbij het punt van goede smaak ga.
Edit: alvast twee foto's nu ik weet hoe dit werkt.
Het is een uit Duitsland geïmporteerde Kodiaq 1.4dsg Style in de kleur Corrida rood.
Behalve een trekhaak en sunset is er volgens mij niets aangevinkt als ik er van uit ga dat de stoelverwarming en pdc voor en achter standaard zijn op de style.
Dat betekent dus ook dat ik een Bolero radio heb waarbij de navigatie via apple carplay gaat.
Eerlijk gezegd een klein foutje van me dat de auto geen navigatie heeft maar ik zal toch via waze navigeren dus een gemis is het niet.
Deze week mag ik naar de rdw en daarna kan de bpm worden betaald.
Hopelijk heb ik dan eind volgende week de kentekenplaten en kan het rijden beginnen.
Als eerste zal ik een afspraak maken bij VAG-techniek voor een beurt want daar is ie aan toe.
Aan een stel nieuwe matten is ie ook toe want de matten zijn uit de auto gehaald voor de verkoop.
Via superskoda zijn deze een stuk goedkoper dan bij de dealer. Of heeft er iemand nog andere tips?
Een krachtkuurtje naar 180pk twijfel ik wel aan want heel snel vind ik de auto niet.
En ik zal in de weer moeten met wat extra usb-poortjes om de 3 kids tevreden te houden op de achterbank.
Als iemand weet hoe ik dit netjes kan toevoegen dan hoor ik dat graag.
Ik heb de auto gunstig kunnen aankopen omdat de auto wat kleine maar diepe krasjes heeft. Deze zijn te diep voor een poetser dus ik moet kiezen tussen het zo te laten of te laten spuiten. Eerst maar eens langs bij een spuiter en een poetser die spotrepair doet. Kijken wat zij kunnen doen en wat het kost.
Het plasticdeel onderaan de achterbumper is door een aanhanger ook bekrast en daar stoor ik me wel aan. Daar moet sowieso een ander deel op komen. Nu kan ik daar een sloopdeel voor halen maar dan blijft de standaard kont nogal kaal. Ik mis eigenlijk een uitlaat in het zicht zoals bij bijvoorbeeld de volvo XC60 en Alfa Romeo Stelvio. Omdat ik toch al iets moet doen aan de kont kan ik wellicht twee vliegen in 1 klap vangen maar wel met beperkt budget omdat het wel leuk moet blijven.
Qua looks ben ik nog niet zo kapot van de Triton velgen maar ze misstaan niet. Ik heb nog geen velgen gezien waar ik echt verliefd op ben en dus de prijs rechtvaardigen. Tegelijkertijd wil ik de auto op all season banden gaan zetten en dan zou een maatje groter wel leuk zijn aangezien ik nu ook al 18 inch op een Zafira heb.
Al twijfel ik nog wel over de maat want omdat de auto zo hoog op de poten staat hoort daar ook wel een beetje een balonband bij. 21 inch met platte band vind ik bij deze auto niet zo mooi staan.
Ander puntje qua looks is het chroom. Voor de kont vind ik zwart niet misstaan (lees wel mooi). Met name de zwarte letters vind ik veel mooier. Maar de auto helemaal zwart maken maakt 'm wat minder sprankelend en juist met het rood steekt het chroom mooi af. Zwart zie je al best veel dus ik denk er aan om de andere kant op te gaan / blijven en misschien zelfs subtiel wat chroom toe te voegen. De spiegelkappen kunnen naar zwart of aluminium bij de skodadealer. Maar alu spiegelkappen met chroom raamomlijsting lijkt me vloeken. Op Ali staan ook chromen kappen maar ik vrees dat ik dan voorbij het punt van goede smaak ga.
Edit: alvast twee foto's nu ik weet hoe dit werkt.
Laatst bewerkt: