Bakboord1's Skodiaq

Bakboord1

Forumguru
Sinds vrijdag staat er een Kodiaq op de oprit door de kinderen gebombardeerd tot Skodiaq.
Het is een uit Duitsland geïmporteerde Kodiaq 1.4dsg Style in de kleur Corrida rood.
Behalve een trekhaak en sunset is er volgens mij niets aangevinkt als ik er van uit ga dat de stoelverwarming en pdc voor en achter standaard zijn op de style.
Dat betekent dus ook dat ik een Bolero radio heb waarbij de navigatie via apple carplay gaat.
Eerlijk gezegd een klein foutje van me dat de auto geen navigatie heeft maar ik zal toch via waze navigeren dus een gemis is het niet.

Deze week mag ik naar de rdw en daarna kan de bpm worden betaald.
Hopelijk heb ik dan eind volgende week de kentekenplaten en kan het rijden beginnen.

Als eerste zal ik een afspraak maken bij VAG-techniek voor een beurt want daar is ie aan toe.
Aan een stel nieuwe matten is ie ook toe want de matten zijn uit de auto gehaald voor de verkoop.
Via superskoda zijn deze een stuk goedkoper dan bij de dealer. Of heeft er iemand nog andere tips?
Een krachtkuurtje naar 180pk twijfel ik wel aan want heel snel vind ik de auto niet.
En ik zal in de weer moeten met wat extra usb-poortjes om de 3 kids tevreden te houden op de achterbank.
Als iemand weet hoe ik dit netjes kan toevoegen dan hoor ik dat graag.

Ik heb de auto gunstig kunnen aankopen omdat de auto wat kleine maar diepe krasjes heeft. Deze zijn te diep voor een poetser dus ik moet kiezen tussen het zo te laten of te laten spuiten. Eerst maar eens langs bij een spuiter en een poetser die spotrepair doet. Kijken wat zij kunnen doen en wat het kost.
Het plasticdeel onderaan de achterbumper is door een aanhanger ook bekrast en daar stoor ik me wel aan. Daar moet sowieso een ander deel op komen. Nu kan ik daar een sloopdeel voor halen maar dan blijft de standaard kont nogal kaal. Ik mis eigenlijk een uitlaat in het zicht zoals bij bijvoorbeeld de volvo XC60 en Alfa Romeo Stelvio. Omdat ik toch al iets moet doen aan de kont kan ik wellicht twee vliegen in 1 klap vangen maar wel met beperkt budget omdat het wel leuk moet blijven.

Qua looks ben ik nog niet zo kapot van de Triton velgen maar ze misstaan niet. Ik heb nog geen velgen gezien waar ik echt verliefd op ben en dus de prijs rechtvaardigen. Tegelijkertijd wil ik de auto op all season banden gaan zetten en dan zou een maatje groter wel leuk zijn aangezien ik nu ook al 18 inch op een Zafira heb.
Al twijfel ik nog wel over de maat want omdat de auto zo hoog op de poten staat hoort daar ook wel een beetje een balonband bij. 21 inch met platte band vind ik bij deze auto niet zo mooi staan.

Ander puntje qua looks is het chroom. Voor de kont vind ik zwart niet misstaan (lees wel mooi). Met name de zwarte letters vind ik veel mooier. Maar de auto helemaal zwart maken maakt 'm wat minder sprankelend en juist met het rood steekt het chroom mooi af. Zwart zie je al best veel dus ik denk er aan om de andere kant op te gaan / blijven en misschien zelfs subtiel wat chroom toe te voegen. De spiegelkappen kunnen naar zwart of aluminium bij de skodadealer. Maar alu spiegelkappen met chroom raamomlijsting lijkt me vloeken. Op Ali staan ook chromen kappen maar ik vrees dat ik dan voorbij het punt van goede smaak ga.

Edit: alvast twee foto's nu ik weet hoe dit werkt. ;)

 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Veel plezier gewenst ermee! Ik vind de combi van kleur-zwart-chroom ook helemaal niet verkeerd hoor. Zeker met de "gewoon" alu-kleur velgen smoelt het prima :thumbsup:.


Ik voeg zelf altijd foto's toe met het knopje "bijlagen" onder het reageervenster, vaak wel even na het comprimeren met een appje op mijn telefoon. Of op de laptop - vast zeer onprofessioneel - via Paint :pardon:.
 

Bakboord1

Forumguru
Even een vraagje.
Vandaag heb ik de tweede sleutel ontvangen die nog ontbrak bij de overdracht.
De auto gaat open en dicht daarmee.
Maar de achterklep gaat niet open met deze sleutel. De lampjes knipperen een keer maar de klep blijft dicht.

Ik ga er van uit dat beide sleutels moeten werken en zie nergens in het menu iets dat ik aan kan vinken.
 

Bakboord1

Forumguru
Met een nieuwe batterij is er geen verschil.
Het is wel een helemaal zwarte en minder luxe sleutel dan de andere met chroom maar de knopjes zijn hetzelfde.

Herkent iemand dit?
 

EdK

Forumguru
wel het is altijd zo geweest bij mijn skoda's dat ik 2 indentieke sleutels kreeg meegeleverd
Dus vermoed zo maar dat men de verkeerde sleutel heeft besteld en je heeft gegeven....:pieker:
 

Bakboord1

Forumguru
Bericht heb ik ge-edit naar:

opgelost:

je moet de sleutel echt lang indrukken. Eerst knippert de auto een keer. Pas na een paar seconden indrukken gaat de klep ook echt open.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
De auto gaat open en dicht daarmee.
Maar de achterklep gaat niet open met deze sleutel. De lampjes knipperen een keer maar de klep blijft dicht.
Terug met dat ding en een goede sleutel eisen die identiek is aan de andere sleutel en ook volledig werkt. Dit klopt gewoon niet...
 

Gbn

Actief lid
2 identieke sleutels, nee, niet perse.
heb bij mijn SuperB ook 1 met chrome, en 1 zwart.
modeljaar 2019
En lang ingedrukt houden icm dicht genoeg bij de auto staan, voor de klep omhoog gaat.
en weer dicht, moet je hetzelfde doen en nog dichter bij de auto staan.

Gerard
 

Roronoa

Actief lid
Ik zou enkel 2 identieke eisen... tot hiertoe altijd 2 identieke gehad bij skoda en vw
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Toch op zijn allerminst twee sleutels met identieke functionaliteit - minder dan dat zou ik echt niet accepteren.
Uiterlijk van de sleutels boeit niet zo, als het maar gewoon doen.

Ik zou ook niet zonder kunnen, aangezien mijn vrouw de auto ook gebruikt met "haar eigen" sleutel en die moet dan altijd de boodschappen in de kofferbak kunnen zetten.
 

Bakboord1

Forumguru
Tja lastig, het is een tweedehands auto. Ik had 100 euro ingehouden omdat de sleutel ontbrak. Ik heb nu een sleutel ontvangen dus heeft de verkoper zich aan zijn belofte gehouden.

Maar zo’n chromen sleutel ligt wel lekkerder in de hand. Mevrouw Bakboord1 heeft die al geclaimd.
Ik kijk wel even wat ik er mee doe. Volgens mij kan ik de plastic versie ook nog wel ombouwen naar een chromen versie.
We gaan de twee sleutels wel gebruiken in combinatie met de elektrische stoelen omdat ik 1,95m ben en mijn vrouw 1,75m. Lekker als de stoel en spiegels dan vanzelf goed staan bij het instappen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Knopje lang indrukken voor openen achterklep is normaal. Ook bij m'n Scala. Dit om onverwacht openen te voorkomen, bv in garage met laag plafond.
Ook de knop in de deur heeft een vertraagde reactietijd. Door de knop nog langer vasthouden sluit de klep zolang je de knop vasthoudt.
Grts
 

EJS

Forumguru
Maar zo’n chromen sleutel ligt wel lekkerder in de hand. Mevrouw Bakboord1 heeft die al geclaimd.
Ik kijk wel even wat ik er mee doe. Volgens mij kan ik de plastic versie ook nog wel ombouwen naar een chromen versie.
We gaan de twee sleutels wel gebruiken in combinatie met de elektrische stoelen omdat ik 1,95m ben en mijn vrouw 1,75m. Lekker als de stoel en spiegels dan vanzelf goed staan bij het instappen.

Ik heb ook een 'luxe' met chrome en een normale zwarte. Bij kopacek kun je zo'n chrome upgraden ook kopen. (voor mijn S3 wel althans)
 

Roronoa

Actief lid
Knopje lang indrukken voor openen achterklep is normaal. Ook bij m'n Scala. Dit om onverwacht openen te voorkomen, bv in garage met laag plafond.
Ook de knop in de deur heeft een vertraagde reactietijd. Door de knop nog langer vasthouden sluit de klep zolang je de knop vasthoudt.
Grts
Heb jij 2 identieke sleutels ontvangen bij de Scala?
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Soussi : Jazeker!
2 identieke sleutels. Wat jullie noemen de gewone uitvoering, geen chromen kap.
Nu bijna 2 jaar in gebruik nog met de originele "Skoda" batterijen van Panasonic CR 2032.

Je hebt ook 2 sleutels nodig om het systeem 'eigen' te maken.
Bij installatie wordt gevraagd om eerst op sleutel 1 een knopje in te drukken, gevolgd door het knopje van sleutel 2. Zo weet het systeem welke de toegewezen sleutels zijn en kan iemand die stiekem een kopietje maakt hoogstens de deur open maken maar niet starten. Tenminste, da's de bedoeling denk ik.

grtssss
 
Bovenaan Onderaan