Autoweek test Skoda Fabia Combi Greeline / Seat Ibiza ST Week 43

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greenliner

Senior Member
Hopelijk testen ze exemplaren die al wat gereden hebben anders kun je de uitslag wel raden denk ik; knorrige driecilinders zonder trekkracht met een tegenvallend verbruik.
 
Hopelijk testen ze exemplaren die al wat gereden hebben anders kun je de uitslag wel raden denk ik; knorrige driecilinders zonder trekkracht met een tegenvallend verbruik.


Nou, het maakt mij niets uit hoe er door anderen over de Fabia GL wordt gesproken: ik vind het een fijne zuinnige auto en ik heb hiervoor geen bevestiging nodig. Ik ervaar dat bij elk gebruik opnieuw. De uitslag weet ik eigenlijk al. De mannen van autoweek gaan voor design en niet voor praktisch. De winnaar is hoogstwaarschijnlijk de Seat. Heeft meer smoel en een moderner uiterlijk (ondanks deze mening toch gekozen voor een ruimere en misschien wel degelijkere Skoda). Wat verbruik betreft hoop ik inderdaad dat er een ingereden exemplaar wordt getest! Want het neemt toch wel enkele duizende kilometers om het verbruik en souplese van de motor naar een zuiniger level te krijgen. Ik vind het een enorm verschil nu na 7500 kilometer.
 

icecube

Actief lid
Laten we hopen dat het allebei niks is volgens de testen, mogelijk dat onze auto´s daardoor sneller geleverd worden dan wanneer er nog duizenden extra besteld worden ;)
 

LenK

Forumguru
Waarom een test lezen als je je van te voren toch al verzet tegen een uitslag die je niet aan staat ?
 

icecube

Actief lid
Er wordt niet beweerd dat de uitslag al bekend is maar dat dit afhankelijk is van (onder andere) of de auto´s al ingereden zijn.
 

corsaar

Senior Member
Waarom een test lezen als je je van te voren toch al verzet tegen een uitslag die je niet aan staat ?

Omdat je bevestiging zoekt voor je aanschaf.
Omdat je weet dat testen niet altijd betrouwbaar en objectief zijn.
Omdat je ingedekt wil zijn tegen een teleurstelling.
Omdat tegengas goed is.
Enzv.
 

LenK

Forumguru
Het is altijd grappig te lezen dat wanneer een Skoda beter wordt beoordeeld dan bijvoorbeeld een VW dat de loftrompet klinkt en zo gauw het omgekeerd is dat een Skoda minder wordt beoordeeld de tester er niks van kan of snapt of bevooroordeeld is :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee hoor, Fabia heeft echt gelijk. Is een al heel lang bestudeerd sociaal psychologisch fenomeen en dat kan heel ver gaan. Stel bv iemand heeft lang getwijfeld tussen de Seat en de GL en uiteindelijk voor de GL gekozen. Stel vervolgens dat er een vergelijking tussen beide in een bepaald blad staat, waaruit wordt geconcludeerd dat de Seat op alle fronter beter is. Dan zal zo iemand in veel gevallen bv geneigd zijn om de positieve aspecten van de Seat te downgraden, te vinden dat het eigenlijk een slecht blad is, enz.
Dus Corsaar heeft gelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan