Autoweek: Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Green & Businessline (2014)

Artbij

Senior Member
Volgens mij is een greenline ook niet interessant voor de consument, een aantal extra's zoals de spoiler zijn niet nodig als bijtelling je neit boeit. Je betaald er bij deze uitvoering wel voor. Beter maak je een andere configuratie.
 

andrehj

Forumguru
De gewone consument moet zijn eigen brandstof betalen, en heeft, zeker als hij veel op de snelweg rijdt, juist enorm veel baat bij (deze) extra spoilers, omdat ze de Cw-waarde verbeteren. Ik snap niet dat dergelijke verbeteringen niet gewoon standaard op alle modellen zitten. Blijkbaar kunnen fabrikanten het brandstofverbruik makkelijk nog verlagen, maar vinden ze dat niet nodig.
 

Darkside

Forumguru
Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet.
Ik zou namelijk best een EBL willen. Maar dan krijg ik dus de oude/onzuinige 1.6 TDI.
Waarom niet gewoon de 110 PK leveren op een EBL. so what dat hij dan geen 85 maar 90 gram CO2 uitstoot.
Is nog altijd minder dan de 110 (meen ik) die de oude 1.6 uitstoot.
 

Artbij

Senior Member
De gewone consument moet zijn eigen brandstof betalen, en heeft, zeker als hij veel op de snelweg rijdt, juist enorm veel baat bij (deze) extra spoilers, omdat ze de Cw-waarde verbeteren. Ik snap niet dat dergelijke verbeteringen niet gewoon standaard op alle modellen zitten. Blijkbaar kunnen fabrikanten het brandstofverbruik makkelijk nog verlagen, maar vinden ze dat niet nodig.
Verschil is 0,6 liter per 100 km.....de auto moet nogal wat zuiniger worden wil het prijsverschil gerechtvaardigd zijn....
 

laagvlieger

Forumguru
En als de emissie eisen opeens strenger worden kunnen ze er met hetzelfde model toch weer net onder geraken. Natuurlijk kunnen ze auto's veel zuiniger maken. Alleen zal je zelden de fabriekswaarden halen.
 
Bovenaan Onderaan