AutoRAI

WillemJan

Forumguru
Mooie foto's Marco. Oh ja, vanmorgen zag ik het broertje (of is het zusje?) van de groene Fabia 2 RS nog rijden.......

WillemJan

Forumguru
Morgen (zondag 17 april) ga ik samen met mijn vriendin en 2 kinderen. Kijken of die het ook leuk vinden.

Hetzer

Forumguru
Ben donderdag avond geweest met een aantal collega's. het was erg lekker rustig , de auto hebben we ook een paar honderd meter naast de rai gratis (na 19:00H) kunnen parkeren.
De stand van Skoda is niet erg groot, jammer de Fabia Combi RS er niet stond.
ook geen Fabia Combi / HB Scout te vinden, een gemiste kans denk ik.
Verder vond ik de stand meisje en jongens erg knullig en jong, ze hadden meer tijd voor elkaar dan voor toekomstige klanten, kan misschien te maken hebben met het late tijdstip, maar goed.
Voor de rest zag alles er geslaagd uit.

Pendragon

Donateur
Vandaag geweest, leuke dag gehad. Was niet superdruk, 2 jaar geleden was het een stuk drukker. Ik vond het ook minder dan 2 jaar geleden. We hebben wel een hele leuke dag gehad hoor, maar 2 jaar geleden was het zeker voor mijn zoon veel leuker. Veel meer hebbedingetjes, autootjes, etc. Nu was het vooral posters en folders. Toevallig wel iets wat mijn zoon erg leuk vind, maar toch. Hij is wel met een leuke dame op de foto geweest. Oh ja, hij is 7 :)
NIL_1216.jpg

Pendragon

Donateur
hahaha, nee hoor. Ze vroeg het zelfs aan hem en ik vond het natuurlijk erg leuk. Toen de foto gemaakt was kwam hij terug en zei: papa ik werd er helemaal rood van. Waarom dan? Haar haar kriebelde in m'n nek. Echt, ik had het niet meer, fantastisch :super:

Falcon

Donateur
Geniaal! Ziet er mooi uit de stand. Trouwens ik krijg een beetje een Apple gevoel bij de stand en dat is zeker niet negatief te noemen ;)

WillemJan

Forumguru
Gisteren (zondag 17 april) geweest. Het was er druk! Alleen vonden mijn kinderen er geen mallemoer aan, na een kleine 2 uur waren we alweer weg. De trein- en busreis was veel leuker!
Groetjes... Willem

Bothje

Heel gewoon lid
Mijn bezoek gaat helaas niet door. Enkel die begin vorig jaar in het gips zat is behoorlijk pijnlijk. Dat geslenter op de beursvloer zal daar ook geen goed aan doen.
Volgens de RAI is het al geactveerde kaartje niet persoonsgebonden, heb hier al iemand heel blij meegemaakt.

:623: Komt ook weer goed uit, want kort na dit besluit belde de transferverpleegkunige voor een afspraak die woensdagmiddag met mijn vrouw en mij. Heeft een wat hogere prioriteit......

E

Ex-lid 2926

Gisteravond met mijn zoon de RAI bezocht. Gelukkig niet al te druk zodat je alle auto's goed kon bekijken. De meeste merken hadden helaas maar één of twee auto's van een model staan, en dan ook nog in de meest complete uitvoering met allerlei optiepakketten. Dan zie je een "vanafprijs" op het prijskaartje staan, maar ook de prijs van het getoonde model. Die is soms bijna het dubbele van de basisprijs door alle opties.
Een BMW 318 voor meer dan een halve ton, een aangeklede Golf 1.4 TSI voor €38.000. Daarom vind ik het wel klasse van Skoda om b.v. een witte Octavia Greenline met 15 inch wielen op de stand te zetten en daarnaast ook een zwarte Octavia RS Combi (wat een mooie auto! )
Wat mij ook opviel; hoe knap de nieuwste Koreaanse modellen als de Hyundai's IX20 en i40 en vooral de nieuwe Kia Rio eruit zien. En verder natuurlijk het ontbreken van de Japanse merken op Lexus na. Daar was het druk bij de nieuwe CT200h. Leek wel de favoriet bij de yuppen onder de leaserijders. Mooie techniek, maar door het vrijwel ontbreken van kofferruimte niet geschikt als gezinsauto.
Ford pakte groots uit met de nieuwe Focus, Porsche had sommige modellen zo opgesteld dat ze nauwelijks te zien waren en Peugeot maakt wel hele mooie interieurs. En onderweg naar huis in de O2 bedacht ik mij dat mijn keuze voor een Octavia de juiste was.

hemi24

Forumguru
En verder natuurlijk het ontbreken van de Japanse merken op Lexus na. Daar was het druk bij de nieuwe CT200h. Leek wel de favoriet bij de yuppen onder de leaserijders. Mooie techniek, maar door het vrijwel ontbreken van kofferruimte niet geschikt als gezinsauto.

Hebben ze na mijn bezoek de afgelopen zaterdag de Mazda en de Mitsubishi stand leeggeruimd dan?!? :winkie:

Wat betreft de CT200h ben ik het helemaal eens, daar wil je geen gebruik moeten maken van de ruimte achter de eerste zitrij... Zelfde geld ook voor de achterbank van de Alfa Giulietta: alleen geschikt voor de (mini-)bambini...
Zelf was ik positief verrast door de Lancia Delta en de Hyundai i40. Focus wagon en getoonde 5-deurs C-Max lieten duidelijk steken vallen qua afwerking, ruimte en gebruikte materialen!!!

AGTon

Forumguru
Nou, ik ben net terug en waar zal ik beginnen.

Laat ik beginnen met het volgende. Je bent ongeveer 17 euro per kaart kwijt, maar er kan geen goodie van af?? Dit vind ik vreemd, helemaal als ik de vergelijking (misschien scheef) maak met de huishoudbeurs. Minder entree en meer goodies. Wat mij dan ook tegenvalt is dat automerken niet alle auto's meenamen. Bij bv renault alleen de grand-scenic niet de sedan laguna en zo waren er nog wel meer merken die niet alles mee hebben genomen. BV de 5 GT serie.

Tevens vind ik het heel jammer dat, ik begrijp dat het een enorm uitje is voor deze doelgroep, maar dat iedere auto vol zitten met kinderen. Het klinkt misschien kinderachtig, maar ik wil ook even zitten kijken en voelen :( en de kids er uit schoppen doe je natuurlijk niet.

Nu ik ben geweest heb ik zo iets van. pff blij dat het maar 1 keer per 2 jaar is, want als ik een goede indruk van een auto wil hebben, dan kan ik beter rustig in de showroom kijken, word ik ook niet de hele tijd lastiggevallen door jongens die nog net hun rijbewijs hebben en in het pak zijn gehezen.

Goed nu mijn ervaring mbt de auto's waar ik voor ging. Vooropgesteld ik ben niet gegaan voor de dure sportwagens. Ferrari etc leuk maar niet voor mij.

Skoda stand, zag er allemaal goed uit, maar druk druk druk. Skoda van nu lijkt wel de VW van vroeger. Ik weet nog dat er 2 a 4 jaar geleden een stuk minder mensen naar de Skoda stand gingen.

Saab 9-5: Wat een lel van een auto, maar wat valt hij tegen als je er in zit. Zowel de sedan als de station doen voor mij erg krap aan aan de binnenkant. Grote tegenvaller, maar het uiterlijk staat mij enorm aan.

Renault Megan station: Viel mij enorm mee, zit lekker, ziet er leuk en vrij ruim van binnen. Misschien wel een opvolger voor de Faab ipv een O2.

Renault Scenic: Fijne zit, overzicht , ruime instap en ruimte genoeg. Tevens een mogelijk opvolger voor de Faab en concurrent voor de O2.

Seat Altea XL: Fijne techniek, wegens drukte niet in gezeten, maar ruime achterkant, tevens een mogelijke opvolger van de Faab hoewel Seat mij in zijn geheel niet aanstaat, zal wel een imago probleem zijn, of het zit tussen mijn oren.

Hyundai I40: Hele mooie en ruime wagen, dit gaat zeker een topper worden als de prijs strak word neergezet.

Chevrolet Orlando. Ik was heel benieuwd naar deze auto. Toen ik aan kwam lopen stond er helemaal niemand bij, dus ik was er al bang voor. Als je er in zit dan heb je het gevoel dat je met een giga auto op stap bent. Aan de buitenkant is het ook een beste auto, 7 zits dus moet wel, maar door de pompeuze stoelen valt de ruimte op zich wel tegen. Ik deed de achterklep open en dicht, en dat klonk niet fijn. Hoe dan ook, met stip gezakt op mijn hebbe lijstje.

Mazda 5: Wat duurder dan de andere auto's maar een mooie en ruime auto. Ze worden verhoudingsgewijs 2e hands wat goedkoper aangeboden, dus wie weet.

Voor de rest wat het vooral druk en ben ik bij een hoop auto's langs gelopen zonder er echt de tijd voor te nemen. De nieuwe Lexus hoef je overigens niet voor de ruimte aan te schaffen en is in mijn opinie meer een juppie juppie bak net als de A1.

gr

E

Ex-lid 2926

Het gebrek aan goodies valt inderdaad op, net zoals het bijna niet meer kunnen verkrijgen van een brochure per type. "Die kunnen we U thuis sturen".
Ik had het geluk dat mijn zoon een paar (avond)kaarten had gekregen van Opel, met ontvangst in het auditorium, een hapje en drankje en de nodige consumptiebonnen. Dit had Opel heel erg goed geregeld en dat heb ik de gastvrouwen na afloop ook verteld.
Bij Skoda kon je geloof ik ook toegangskaarten winnen als je iets deed of opstuurde, maar ik zou het voor de binding met het merk leuker vinden dat je als Skoda bezitter toegangskaarten bij in dit geval Skoda kon kopen inclusief een soortgelijke ontvanst als bij Opel en dan met b.v. een produktpresentatie.
En inderdaad, ik ben Mazda en Mitsubishi vergeten te noemen als Japans merk die dus wel aanwezig waren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat je ook al aan de stands kon zien dat deze Japanse merken als voorbijgestreefd zijn door de grote Koreaanse merken. Dat ligt nu niet meer alleen aan het prijsniveau. Vergelijk een Mazda 2 met een nieuwe Kia Rio. In de Mazda pas ik niet in ( en ik ben nog niet eens 2 m). En de Mazda 5 lijkt mij de schrik van iedere uitdeuker. Mitsubishi heeft een leuke en aantrekkelijke ASX, maar hoe wordt die auto gepromoot door het merk?
Bij Saab bekroop mij toch de gedachte; dit is de laatste RAI voor dit merk.
Persoonlijk vond ik de Chevrolet Orlando erg meevallen. Ziet er wel onderscheidend uit. En bij dit merk vond ik die zwarte Cruze met zwarte LM velgen wel een erg mooie sedan. Helaas een sterk ondergewaarde auto in Nederland. Heel stilletjes stond bij dit merk ook de nieuwe Aveo. Komt pas deze zomer op de markt. Geinig uiterlijk, een motorfiets dashboard.
Als motorrijder was ik ook benieuwd naar de presentatie van de motorfietsen, maar dat viel enorm tegen. Yamaha (mijn merk) of Honda niet gezien. Maar ja, die hebben hun presentatie net gehad op de motorbeurs in Utrecht.

Michel

Forumguru
Vanavond ben ik geweest. Het was toch behoorlijk druk, waarschijnlijk ook vanwege Goede Vrijdag.
Wat me erg opviel is dat met name de Koreanen behoorlijke stappen vooruit hebben gemaakt. De Kia Rio is gewoon een erg leuke auto en is ook behoorlijk afgewerkt.

Ik heb uiteraard enige tijd op de Skoda stand doorgebracht. Het zag er wel hip uit met dat vele wit. Heb nog even met een verkoper van mijn dealer (S-Point) gesproken die daar ook stond.
Over het geheel genomen vind ik dat Skoda nog steeds erg goede aanbiedingen heeft. Ik heb in alle modellen wel even gezeten, met uitzondering van de Roomster en de Octavia, maar het laatste model is natuurlijk al volop bekend bij mij. In de Superb en Yeti werd mijn aandacht getrokken door de electrisch verstelbare stoel. Dat is toch wel erg handig, met name omdat je bij deze stoelen ook de zitting kunt kantelen. In de Yeti is het open dak trouwens wel erg fraai.

Uiteraard ook gekeken bij de concurrentie. Echte afknappers voor mij zijn de nieuwe Ford Focus en de Opel Astra. De Ford Focus vind ik met name van achteren gezien ronduit lelijk met die lellen van achterlichten, maar ook qua zitten en ruimte voorin is het een tegenvaller t.o.v. mijn Octavia. De positie van de handrem is ook niet erg handig gekozen, links naast de versnellingspook. Daar stoot je volgens mij om de haverklap je rechtknie tegenaan.
En in de Opel Astra was het voor mij volstrekt onmogelijk om een goede zitpositie te vinden. Het stuur lag voor mijn gevoel op schoot terwijl ik de hoepel juist iets hoger wil hebben. Daarnaast moest ik het koppelingspedaal op zo'n rare manier indrukken dat mijn voet veel meer op de stang van het pedaal drukte dan op het rubber. Geen prettig gevoel. En dan dat rare hendeltje om de achteruitversnelling te ontgrendelen. Nee, mijn auto en mijn merk zal het nooit worden. In zowel de Ford en Opel vind ik het trouwens wel een drukke bedoening. Nee, dan toch liever een auto van het VAG concern.

Ook even op de Audi stand rondgelopen. Ik begrijp nog steeds niet helemaal dat je zoveel geld meer moet betalen voor die iets betere afwerking dan bij de concurrentie. Nog even los van alle poeha waarmee dit markt adverteert. De A1 heb ik nu eens van dichterbij bekeken. Dat je daar als fabrikant zo'n bedrag voor durft te vragen.

Ik ben niet eens zo lang gebleven. Wat me wel opviel is dat veel merken niet eens zoveel exemplaren van één model hadden staan. Bij de Lexus CT200h en Ford Focus was het daarom lastig om even een plekje achter het stuur te bemachtigen. De grotere merken hadden voor mijn gevoel ook veel kleinere stands dan in voorgaande edities.

Racer

Lid
Goedemorgen,

Gisteravond heb ik de autoRAI bezocht, op uitnodiging van mijn dealer.

Er waren een aantal dingen die mij opgevallen zijn:
- louter enthousiaste reacties op de S2C, het was er errug druk;
- de korianen zijn in opkomst, maar de i40 vind ik nog steeds slecht afgewerkt en met goedkope materialen;
- zonder led-voor en/of achterlichten hoor je er echt niet meer bij, Skoda heeft daar nog een flinke slag te maken;
- het was druk;
- Alfa-stand was mooi, vooral met alle auto's in dezelfde gave rode kleur;
- Jammer dat de O2 RS niet in blauw was, in het zwart is 'ie toch anoniem;
- De Golf GTI en de 'R-style' hebben echt de leukste ledjes, samen met de Audi's dan;
- De A7 vind ik lelijk, of is dat wennen?
- De meeste leuke auto's zijn duuuuuuur, met name door de opties.

Kortom: leuke avond, maar na een paar uur heb je het ook wel weer gezien. En Skoda loopt wat achter qua styling, ik verwacht dat daar nog wel wat te innoveren is.

Racer

Michel

Forumguru
Ik ben juist blij dat Skoda niet al te zeer aan die LED mode meedoet. Vind het over het algemeen foeilelijk. Zeker op dat Audi LED-patroontje ben ik zo langzamerhand wel uitgekeken.

Bovenaan Onderaan